به گفته دانشمندان ، ترکیبات آلی بنام فنازین می توانند سلول های سرطانی را از بین ببرند در حالی که دیگران را بدون آسیب می گذارد

دانشمندان دانشگاه علوم توکیو اکنون امیدوارند که با انجام مطالعات حیوانی و آزمایشات بالینی ، یافته های مطالعه خود را بیشتر مورد بررسی قرار دهند تا ببینند آیا فنازینون ها ، دسته ای از فنازین ها ، می توانند به داروهای ضد سرطان تبدیل شوند یا خیر.

به گفته دانشمندان ، ترکیبات آلی بنام فنازین می توانند سلول های سرطانی را از بین ببرند در حالی که دیگران را بدون آسیب می گذارد

تصویر نمایندگی Unsplash @ موسسه ملی سرطان

از هر پنج مرد یک نفر و از هر شش زن یکی در سراسر دنیا در طول زندگی خود به سرطان مبتلا می شوند. از هر هشت مرد یک نفر و از هر 11 زن یک نفر بر اثر سرطان می میرد. در سال 2018 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) این برآورد را فاش کرد در حالی که همچنین اشاره کرد که فقط در آن سال 18.1 میلیون مورد جدید سرطان و 9.6 میلیون مرگ ناشی از بیماری وجود دارد.

شیوع پنج ساله فعلی (تعداد کل افرادی که در طی پنج سال از زمان تشخیص سرطان زنده هستند) 43.8 میلیون نفر تخمین زده می شود.

این آمارهای سرسام آور نشان می دهد که بار جهانی سرطان در حال افزایش است. دهه هاست که تحقیقات سرطان از سرتاسر جهان بر روی مقابله با این بیماری و ارائه روش های درمانی و دارویی مناسب متمرکز شده است. مطالعه جدید منتشر شده در امگا انجمن شیمی آمریکا امید به درمان سرطان را ارائه می دهد. این پیشنهاد می دهد مجموعه ای از ترکیبات آلی به نام فنازین ها می توانند در هدف قرار دادن و از بین بردن سلول های سرطانی در بدن موثر باشند در حالی که سلول های سالم را بدون آسیب می گذارند.

فنازین و سمیت سلولی

سمیت سلولی یک مفهوم هیجان انگیز در تحقیقات سرطان است که به توانایی از بین بردن سلول های سرطانی اشاره دارد. محققان در حال طراحی داروهای سیتوتوکسیک تجربی و شیمی درمانی هستند که از تقسیم سلول جلوگیری می کند ، سلول ها را گرسنه می کند و در نتیجه باعث مرگ آنها می شود. با این حال ، مشکل سیتوتوکسیک ها این است که آنها می توانند سلول های سالم را از بین ببرند در حالی که سلول های سرطانی را در بدن هدف قرار می دهند ، که به طور کلی منجر به مجموعه ای متفاوت از مسائل بهداشتی می شود.

برای مقابله با این آسیب احتمالی که می تواند ناشی از داروهای سیتوتوکسیک باشد ، محققان این مطالعه جدید – که همه آنها از دانشگاه علوم توکیو مستقر هستند – به سمت فنازین ها روی آوردند. فنازین ها گروه بزرگی از ترکیبات آلی هستند که حاوی نیتروژن هستند و دارای ساختار حلقه ای با حداقل دو عنصر متفاوت هستند. اگرچه تعداد زیادی فنازین به طور طبیعی در باکتری های خاصی یافت می شود ، اما سنتز آنها برای ایجاد دارو دشوار است. دانشمندان بر روی یک نوع از این فنازین ها ، دسته ای شناخته شده به نام فنازینون ها (N-alkyl-2-halophenazin-1-one) ، متمرکز شدند که گفته می شود دارای خواص ضد باکتری ، ضد قارچ و سمیت سلولی است.

سنتز فنازین ها برای از بین بردن سلول های سرطانی

محققان موفق به سنتز تعدادی فنازینون مانند WS-9659 B ، 2-کلروپوسیانین و مارینوسیانین های A و B. شدند. سمیت سلولی این فنازین های ساخته شده سپس در برابر لوسمی پرومیلوسیتی انسانی HL-60 سلول ها ، سلول های A549 سرطان ریه انسان و طبیعی یا سلولهای سالم MRC-5. از بین تمام ترکیبات آزمایش شده ، محققان دریافتند که 2-کلروپوسیانین قادر است سلولهای A549 سرطانی ریه را به طور انتخابی هدف قرار دهد در حالی که سلولهای سالم را کاملاً آسیب نبیند.

این ارزیابی سمیت سلولی نشان می دهد که حداقل یک نوع فنازین وجود دارد که می تواند در داروهای بالقوه سنتز شود که می تواند سلولهای سرطانی را هدف قرار دهد در حالی که سلولهای سالم را تحت تأثیر قرار نمی دهد. دانشمندان همچنین دریافتند که این فنانیزون ها حداقل چهار برابر بیشتر از سایر ترکیبات سمیت سمی در سلولهای سرطانی سمی هستند.

آنها اکنون امیدوارند که با انجام مطالعات حیوانی و آزمایشات بالینی ، یافته های مطالعه خود را بیشتر مورد بررسی قرار دهند تا ببینند آیا فنازینونها به داروهای ضد سرطان تبدیل می شوند که می توانند به طور گسترده ای برای کاهش بار سنگین این بیماری استفاده شوند.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد سرطان را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.