برخی از بیماران COVID-19 با وجود علائم خفیف تا متوسط ​​، آنتی بادی را برای مدت طولانی حفظ می کنند

در بیشتر افراد ، آنتی بادی های اختصاصی SARS-CoV-2 طی سه تا چهار ماه به تدریج کاهش می یابد.

برخی از بیماران COVID-19 با وجود علائم خفیف تا متوسط ​​، آنتی بادی را برای مدت طولانی حفظ می کنند

تصویر نمایندگی مفید مجنون / Unsplash

اولین مورد از کووید -19 در دسامبر سال گذشته گزارش شد. از آن زمان ، این بیماری بیش از 47 میلیون نفر را آلوده کرده است ، از این تعداد ، بیش از 34 میلیون نفر با موفقیت بهبود یافته اند. با این حال ، حتی پس از همه این موارد ، دانشمندان نمی توانند به طور قطعی بگویند که بیماران بهبود یافته چه مدت در برابر بیماری ایمن خواهند ماند.

این تا حدی به این دلیل است که بیماری بسیار جدید است و هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد آن وجود دارد. مواردی از عفونت مجدد نیز وجود داشته است – به احتمال زیاد از سویه دیگری از ویروس است اما با این وجود یک احتمال وجود دارد.

شواهد قبلی ویروس کرونا es نشان داده است که آنتی بادی ها علیه این دسته از ویروس ها بیش از شش ماه دوام ندارند و پس از رفع بیماری به سرعت شروع به کاهش می کنند. کسانی که شدید کووید -19 نشان داده شده است که دارای یک مجموعه آنتی بادی بزرگتر از کسانی است که دارای بیماری خفیف هستند.

با این حال ، گروهی از محققان در بیمارستان بریگام و زنان ایالات متحده آمریكا اظهار داشتند كه آنها زیرمجموعه ای از آنها را یافته اند ویروس کرونا بیمارانی که حتی پس از ابتلا به بیماری خفیف تا متوسط ​​، به یک پاسخ آنتی بادی قوی و پایدار دچار می شوند.

یافته های این مطالعه در ژورنال منتشر شده است سلول.

مطالعه

برای این مطالعه ، دکتر Duane Wesemann ، ایمونولوژیست در بخش آلرژی و ایمنی شناسی بالینی Brigham و استادیار دانشکده پزشکی هاروارد ، و تیم وی 92 نفر را از منطقه بوستون که خفیف تا متوسط ​​بودند ثبت نام کرد. کووید -19 بین مارس و ژوئن سال 2020. همه بیماران ، به جز پنج نفر ، در خانه تحت نظر قرار گرفتند.

نمونه خون از همه بیماران هر ماه جمع آوری می شود و آنتی بادی ها در هر نمونه اندازه گیری می شود ، به خصوص آنتی بادی IgG – آنتی بادی که بعداً در عفونت دیده می شود اما برای مدت طولانی در بدن باقی می ماند.

بر اساس تفاوت در سطح آنتی بادی ، محققان تیم ها را به دو قسمت تقسیم کردند – آنهایی که آنتی بادی های خاص ویروس را برای مدت طولانی حفظ می کردند (مواد نگهدارنده) و آنهایی که اینگونه نبودند.

در بیشتر افراد ، آنتی بادی های اختصاصی SARS-CoV-2 طی سه تا چهار ماه به تدریج کاهش می یابد. با این حال ، در 20 درصد از افراد ، تولید آنتی بادی پایدار باقی مانده و در مدت زمان مشابه افزایش یافته است.

کسانی که آنتی بادی پایدار داشتند علائم را برای مدت زمان بسیار کمتری نشان دادند – 10 روز در مقایسه با 16 روز به طور معمول. آنها همچنین در حافظه سلولهای T و B تفاوت داشتند. سلول های حافظه آن دسته از سلول های سیستم ایمنی بدن هستند که در صورت حمله پاتوژن برای بار دوم به بدن ، اطمینان می یابند که بدن شما یک واکنش سریع آنتی بادی را تشخیص داده و بر روی آن واکنش نشان می دهد.

وسمن در یک خبر منتشر شده توسط بیمارستان بریگام و زنان گفت: “کشف اینکه چگونه این افراد قادر به حمایت از تولید آنتی بادی طولانی مدت هستند مربوط به کووید -19 ، و همچنین تأثیرات مهمی در درک ما از سیستم ایمنی بدن به طور کلی خواهد داشت. “

محدودیت های مطالعه

در انتشار اخبار ، نویسندگان این مطالعه ذکر کردند که این مطالعه از نظر اکثر داوطلبان زنان سفید پوست محدودیت عمده ای داشت.

بنابراین ، برای تأیید یافته های این مطالعه و تعیین اینکه آیا اتفاق مشابهی بدون علامت و شدید اتفاق می افتد ، مطالعات متنوع تری لازم است. کووید -19 بیماران.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد مصونیت از مطالعه کنید کووید -19 .

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.