بدانید چگونه شکارچی قارچ هندی اهل کلکته اولین انسانی شد که به قارچ کشنده گل رز مبتلا شد.

بیماری برگ نقره ناشی از قارچ Chondrostereum purpureum. Twitter/@RLIBlog

دهلی نو: گویی برگی از سریال درام پسا آخرالزمانی «آخرین ما»، جایی که نه یک ویروس، بلکه یک قارچ جهان را فرا گرفته است، مردی اهل کلکته هند، قارچ شناس گیاهی و شکارچی قارچ، تبدیل به اولین انسان بدبخت شده است. ابتلا به عفونت قارچی کشنده و نادر ناشی از قارچ کشنده گل رز.

این قارچ که Chondrostereum purpureum نام دارد، به گیاهان رز حمله می کند و آنها را به بیماری نادری به نام بیماری برگ نقره ای مبتلا می کند.

اما چگونه این مرد هندی اولین میزبان انسانی این قارچ شد؟

چگونه انسان به قارچ کشنده گل رز مبتلا شد؟

به نظر می رسد، اخیراً فردی در هند به اندازه کافی بدشانس شده است که اولین فردی است که از قارچ ها بیمار می شود. این نیز یکی از نادرترین نمونه های عبور پاتوژن گیاهی به انسان است.

جزئیات این حادثه پزشکی عجیب در گزارش های مورد قارچ شناسی پزشکیبر اساس آن، این پزشک شش‌گانه با علائم سرفه‌های مکرر، گرفتگی صدا، خستگی، گلودرد که نزدیک به سه ماه او را آزار می‌داد، به یک کلینیک سرپایی در هند مراجعه کرد. آزمایشات نشان داد که او در سمت راست نای آبسه دارد.

قارچ شناس کلکته هیچ سابقه دیابت، عفونت HIV، بیماری کلیوی، هر گونه بیماری مزمن، مصرف داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی، یا تروما نداشت.

این چیزی است که پزشکان پیدا کردند

هنگامی که او به پزشکان مراجعه کرد، آنها رادیوگرافی و سی تی اسکن را روی مرد انجام دادند. اشعه ایکس روی قفسه سینه “عادی” شد و چرک هیچ مورد مشکوک باکتریایی ایجاد نکرد.

با این حال، نتایج سی تی اسکن یک آبسه پاراتراکئال در گردن او را نشان داد که مشخص شد وجود قارچی دارد. سپس این امر با رشد آن در ظرف پتری تایید شد. پس از ارسال آن به سازمان بهداشت جهانی (WHO)، آنها متوجه شدند که قارچی به نام Chondrostereum purpureum است.

داستان Last of Us Stepbystep از نحوه تبدیل شدن یک شکارچی قارچ هندی به اولین قربانی بیماری قارچی نادر برگ نقره ای
سی تی اسکن قارچ شناس کلکته ای که اولین انسانی بود که به بیماری قارچی گیاهی مبتلا شد. منبع: ScienceDirect

برای افراد ناشناس، آبسه های پاراشه می توانند راه های هوایی را مسدود کنند و همچنین می توانند منجر به عفونت های تهدید کننده زندگی شوند که در صورت عدم تشخیص و درمان سریع می توانند کشنده باشند.

کندروسترئوم پورپورئوم چیست؟

این قارچ باعث ایجاد بیماری به نام برگ نقره در گیاهان می شود که عمدتاً به خانواده گل رز حمله می کند. این قارچ به راحتی روی چوب مرده یا در حال مرگ رشد می کند، اما وقتی به گیاهان زنده سالم می چسبد، در نهایت آنها را می کشد و در این فرآیند برگ ها را نقره ای می کند.

این اولین باری بود که یک انسان به کندروسترئوم پورپورئوم مبتلا شد. در حالی که عفونت‌های قارچی معمولاً در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند رخ می‌دهد، این اولین باری بود که به یک مرد با سیستم ایمنی سالم آسیب می‌رساند.

همچنین بخوانید: Last of Us: بیماری قارچی نادر به نام بیماری برگ نقره ای اولین قربانی را در شکارچی قارچ هندی پیدا کرد.

این تحقیق بیان می کند که در واقع این حرفه مرد بود که او را به عفونت مبتلا کرد. او یک قارچ شناس گیاهی بود – یک دانشمند قارچ که در تحقیقات خود با مواد گیاهی در حال پوسیدگی و سایر قارچ ها کار می کرد. آنها فرض می کنند که او به اندازه کافی در معرض قارچ قرار گرفته است که به نوعی قادر به غلبه بر مانع گونه ها بوده است.

راه بهبودی

با این حال، خوشبختانه برای این مرد، او بهتر از گیاه رز عمل کرد. چرکش تخلیه شد و دو ماه داروی ضدقارچ مصرف کرد و بعد از آن علائمش برطرف شد و بعد از دو سال هیچ عفونت عودی نشان نداد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام