استحمام در زمستان ها: دمای مناسب آب ، دفعات صحیح ، سایر حقایق اساسی و نکاتی که باید بدانید

استحمام یک مراسم اساسی است و مهم نیست در هر فصلی که باشد ، هر روز استحمام برای بهداشت و در برخی فرهنگ ها ، حتی اهداف مذهبی توصیه می شود. اما آیا هر روز استحمام برای سلامتی شما ضروری است ، به خصوص در فصل زمستان که هوا خشک است ، شما زیاد عرق نمی کنید و استحمام تبدیل به یک کار طولانی مدت می شود؟ و اگر اینگونه است ، چگونه باید استحمام کنید تا سلامتی خود را در زمستان بهینه کنید؟ این چیزی است که شما باید بدانید.

آیا استحمام روزانه حتی ضروری است؟

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که درست مثل فرهنگ های غذایی ، مراسم حمام در همه دنیا متفاوت است. گزارشی که توسط دانشکده پزشکی هاروارد منتشر شده حاکی از آن است که در حالی که مردم هر روز در کشورهایی مانند ایالات متحده و استرالیا استحمام می کنند ، این میزان در چین یک یا دو بار در هفته کاهش می یابد. این گزارش حتی نشان می دهد اگرچه استحمام برای کنترل بوی بدن و کمک به شما در بیدار شدن از خواب خوب است ، اما استحمام بیش از حد اثرات منفی به ویژه برای پوست دارد.

بیش از حد استحمام می تواند پوست شما را خشک کرده و باعث ترک خوردن آن شود ، که به نوبه خود می تواند در برابر عفونت های باکتریایی بیشتر آسیب پذیر شود. پوست همچنین میکروبیوتای مخصوص به خود را دارد و بیش از حد استحمام باعث عدم تعادل در سطح pH آن می شود. علاوه بر این ، این گزارش نشان می دهد که استحمام مکرر همچنین می تواند بر پاسخ ایمنی و حافظه شما تأثیر بگذارد و این می تواند بر توانایی شما در مبارزه با عفونت ها تأثیر منفی بگذارد.

با توجه به یافته های این گزارش ، هر روز استحمام لازم نیست. با این حال ، لازم به یادآوری است که آب و هوا نقش مهمی در اعمال غسل دارد و از آنجا که هند دارای مراسم باستانی غسل است که توصیه می شود روزانه غسل ​​کند ، بیشتر مناسب حافظه ایمنی هند و تغییر فصل در شبه قاره است. فصل زمستان در هند به سختی آمریکای شمالی یا اروپا نیست حتی اگر امواج سرد سالانه مناطقی از هند شمالی را درگیر می کند. سطح آلودگی هوا نیز در طول زمستان ها افزایش می یابد ، که نشان می دهد حفظ بهداشت بهداشتی در داخل منزل ، از جمله استحمام مناسب هر روز ، ممکن است در سناریوی هند مفیدتر باشد.

فواید استحمام

مطالعات اخیر نشان می دهد که روشهای مناسب استحمام علاوه بر کمک به حفظ بهداشت ، فواید زیادی نیز برای سلامتی دارند. مطالعه ای که در ژورنال منتشر شده است پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد در سال 2018 پیشنهاد می کند افرادی که هر روز در آب گرم استحمام می کنند از سلامت ذهنی خوبی برخوردار هستند ، استراحت و خواب کافی دارند ، استرس کمتری دارند و از شادی ذهنی بالاتری برخوردار هستند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که دوش گرفتن و غوطه وری می توانند وضعیت روحی و جسمی را بهبود ببخشند. استحمام در آب گرم بر روی بدن یک اثر گرمازایی ایجاد می کند ، که این مطالعه می گوید برای سلامت قلب و عروق شما مفید است و حتی ممکن است عملکرد ایمنی بدن شما را بهبود بخشد.

علاوه بر این ، همچنین به مدیریت التهاب و درد کمک می کند ، که می تواند در زمستان ها بسیار مفید باشد. مطالعه دیگری در مجله تحقیقات پزشکی بالینی (2018) نشان می دهد که وزن بدن ، شاخص توده بدن و دور شکم در شرکت کنندگانی که روزانه غسل ​​می دهند یا دوش می گیرند ، به ویژه در میان بیماران دیابتی نوع 2 و زنان به طور قابل توجهی پایین تر است.

نکات کلیدی در مورد استحمام که باید در زمستانها رعایت کنید

یک مطالعه قدیمی تر در مجله انسان شناسی فیزیولوژیک و علوم انسانی کاربردی (2000) همچنین نشان می دهد که استحمام روزانه و حمام آب گرم نیز می تواند کیفیت خواب در زمستان ها را بهبود بخشد. استحمام با آب گرم قبل از خواب گرما را نیز فراهم می کند و به شما کمک می کند تا سریعتر بخوابید. بنابراین ، هر روز در زمستان ها استحمام در آب گرم برای سلامتی مفید است تا بد. با این حال ، استحمام به روش صحیح بسیار مهم است ، بنابراین ممکن است بخواهید موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • اطمینان حاصل کنید که آب حمام شما داغ نیست زیرا می تواند رطوبت پوست شما را خشک کند و منجر به جوش ، ترک پوست و عفونت های پوستی شود. آب حمام شما باید ولرم یا کمی گرم باشد اما داغ نباشد.
  • هنگام استحمام پوست خود را به سختی با لوفا پاک نکنید و پس از اتمام کار خود را با حوله خشک نکنید. این می تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث خشک شدن بیشتر آن شود ، بنابراین وقت خود را اختصاص دهید و نرم باشید.
  • بیش از حد استحمام نکنید. استحمام به مدت پنج تا 10 دقیقه کافی است.
  • به ویژه به محض خشک شدن در زمستان ها ، پوست خود را مرطوب کنید بسیار مهم است. اگر گلیسیرین مناسب پوست شماست ، از آن استفاده کنید ، اما همچنین یک لایه خوب مرطوب کننده را به سراسر بدن خود اضافه کنید. برای حفظ سطح رطوبت در زمستان می توانید از روغن زیتون ، روغن نارگیل و سایر روغنهای اساسی روی پوست خود استفاده کنید.
  • اگر در حال شستن سر و موهای خود هستید ، اطمینان حاصل کنید که آب فقط کمی گرم است. روغن زدن به موهایتان قبل از شامپو زدن در زمستان ها ایده خوبی است.
  • اطمینان حاصل کنید که لوفا ، حوله ها ، سر دوش ، شیرهای آب و فاضلاب حمام به طور منظم و منظم تمیز شده اند. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا از خطر هرگونه عفونت پوستی جلوگیری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما را بخوانید در مورد اینکه آیا در آب گرم استحمام بهتر است؟

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.