از آشواگاندا ، فیتواستروژن و سایر ترکیبات طبیعی می توان برای جلوگیری ، مدیریت COVID-19 استفاده کرد

بیش از 55 میلیون نفر در جهان آزمایش مثبت داشته اند کووید -19 تا حالا. از این تعداد ، بیش از 38 میلیون نفر بهبود یافته و بیش از 1.3 میلیون نفر فوت کرده اند.

صدها آزمایش بالینی در سراسر جهان برای یافتن واکسن برای این بیماری و یافتن ترکیبات موثری که می توانند به جلوگیری از آن کمک کنند ، انجام می شود. کووید -19 . با این حال ، برخی از متخصصان نشان می دهند که حتی در صورت موجود بودن داروهای پیشگیری ، این داروها عوارض جانبی بالقوه ای دارند که ممکن است بخش عظیمی از مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

اکنون ، مطالعه ای توسط گروهی از محققان از چین و ایالات متحده انجام شده است که برخی از محصولات طبیعی و داروهای گیاهی ممکن است در جلوگیری از عفونت SARS-CoV-2 موثر باشد.

این مطالعه در ژورنال منتشر شده است مرزها در داروشناسی، نشان می دهد که محصولات طبیعی سمی قابل تحمل هستند و از این رو به عنوان عوامل پیشگیری کننده عالی در نظر گرفته می شوند.

محققان محصولات طبیعی را که به عنوان عوامل پیشگیری کننده علیه آنها پیشنهاد شده است ، خلاصه کردند کووید -19 و داروهای گیاهی که برای درمان سندرم دیسترس تنفسی در مطالعه استفاده می شود.

محصولات طبیعی

محققان برخی از اهداف دارویی و محصولات طبیعی زیر را یافتند که می تواند بر آنها تأثیر بگذارد:

  • پروتئین شوک حرارتی A5 (HSPA5): HSPA5 یک پروتئین شوک حرارتی است که پروتئین سنبله SARS-CoV-2 آن را تشخیص داده و از آن برای پیشبرد روند عفونت استفاده می کند. این مطالعه نشان می دهد که فیتواستروژن ها (استروژن های گیاهی) از جمله دایدزین ، فرمونونتین و ژنیستئین) می توانند با HSPA5 متصل شده و SARS-CoV-2 را از اتصال به سلول میزبان حفظ کنند.
  • Transmembrane protease serine 2 (TMPRSS2): این یک آنزیم میزبان است که نقش مهمی در ورود ویروس به سلولهای سالم دارد. مهار عملکرد این آنزیم به جلوگیری از اتصال ویروس به ACE2 و جلوگیری از ورود ویروس به سلولهای میزبان کمک می کند. مطالعات متصل به مولکول نشان داده است که Withania somnifera (همچنین به عنوان ashwagandha شناخته می شود) می تواند این کار را همراه با کاهش بیان TMPRSS2 در سلول های خاص انجام دهد.
  • Papain like protease (PL pro) SARS-CoV-2: PL pro آنزیمی است که باعث تجزیه برخی از پروتئین های SARS-CoV-2 می شود ، که به تکثیر و بقای ویروس کمک می کند. مشخص شده است که برخی ترکیبات موجود در زنجبیل و گالانگال می توانند به شدت با PL pro متصل شوند و ممکن است عملکرد آن را مهار کنند.
  • RNA پلیمراز وابسته به RNA (RdRp): این آنزیمی است که پس از قرار گرفتن SARS-CoV-2 در داخل سلول میزبان ، تشکیل RNA ویروسی را کاتالیز می کند. مطالعات نشان داده است که ترکیباتی مانند کوئرستین (موجود در انگور ، کلم بروکلی و گیلاس) و اسید گالیک (موجود در انبه ، چای ، شراب و توت فرنگی) می توانند فعالیت این آنزیم را سرکوب کنند.

توجه به این نکته مهم است که همه این ترکیبات هنوز در مراحل اولیه تحقیق هستند و برای تأیید یافته ها و ارزیابی دوز و تحمل در گروه های سنی مختلف به مطالعات بیشتری نیاز است.

داروهای گیاهی

این مطالعه نشان می دهد که چندین داروی گیاهی موجود در بازار در حال حاضر به عنوان عوامل پیشگیری کننده از پریشانی تنفسی ناشی از آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده می شود.

چندین مطالعه اثر گیاهان غنی از فلاونوئید را در برابر ویروس ها در رده های سلول ریه انسان نشان داده است. در مطالعه ای که در چین انجام شد ، گیاهانی از جمله ریشه شیرین بیان ، ریزوم Pinellia و دانه زردآلو تلخ به عنوان بیشترین تجویز شده برای کووید -19 . این مطالعه همچنین حاکی از آن است که این داروها قادر به کاهش سرعت پیشرفت بیماری ، کاهش زمان بستری شدن در بیمارستان و کاهش تب ، سرفه و سایر علائم مرتبط با بیماری هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد مشاوره وزارت AYUSH برای مراقبت از خود در طول مطالعه بخوانید کووید -19 بحران

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.