آنتی بادی های مونوکلونال چیست؟ چرا ما به آنها و همچنین واکسن COVID-19 نیاز داریم؟

FDA مجوز استفاده اضطراری را برای آنتی بادی مونوکلونال الی لیلی صادر کرد در حالی که Regeneron هنوز در انتظار چراغ سبز FDA برای درمان آنتی بادی است.

چه زمانی رئیس جمهور ترامپ تشخیص داده شد کووید -19 ، یکی از بهترین روشهای درمانی تجربی او دریافت مخلوطی از آنتی بادی های مونوکلونال بود. اما اکنون یک واکسن است ممکن است به زودی در دسترس باشد بنابراین آیا سایر روش های درمانی لازم یا ارزشمند هستند؟ و دقیقاً آنتی بادی مونوکلونال چیست؟

در طی چند ماه گذشته ، مردم در مورد این اطلاعات مطلع شده اند بسیاری از درمان ها برای مبارزه استفاده می شود کووید -19 . مانند آنتی ویروس remdesivir از تکثیر ویروس جلوگیری می کند در سلولهای انسانی پلاسمای نقاهت از خون اهداکنندگان بهبود یافته از کووید -19 ممکن است حاوی آنتی بادی هایی باشد که ویروس و التهاب را سرکوب می کنند. استروئیدها مانند دگزامتازون ممکن است آسیب التهابی خطرناک ریه ها را اصلاح و کاهش دهد ، در نتیجه نارسایی تنفسی را کند می کند.

آنتی بادی های مونوکلونال چیست چرا به آنها و همچنین واکسن COVID19 نیاز داریم

پروتئین های Y شکل به نام آنتی بادی برای حمله و تخریب ویروس حیاتی هستند. دکتر_میکروب / گتی ایماژ

FDA مجوز استفاده اضطراری را برای آنتی بادی مونوکلونال الی لیلی ، بنام bamlanivimab، و Regeneron منتظر چراغ سبز FDA است برای درمان آنتی بادی آنتی بادی های مونوکلونال به ویژه در درمان امیدوار کننده هستند زیرا می توانند ویروس SARS-CoV-2 را خنثی کنند ، که باعث کووید -19 ، و توانایی آن را در آلوده کردن سلول مسدود می کند. این ممکن است یک مداخله نجات دهنده در افرادی باشد که قادر به پاسخ طبیعی ایمنی به ویروس نیستند – آنهایی که بیش از 65 سال دارند یا با شرایط موجود باعث آسیب پذیری بیشتر آنها می شوند.

من کار کردم آزمایشگاه های بهداشت عمومی و پزشکی برای دهه ها ، متخصص در مطالعه ویروس ها و سایر میکروب ها. حتی وقتی که یک واکسن برای کووید -19 در دسترس قرار می گیرد ، من نقشی در درمان آنتی بادی مونوکلونال در کنترل همه گیری مشاهده می کنم.

چرا باید مراقبت کنیم؟

تا اینکه درصد زیادی از جمعیت مصونیت دارند به بیماری های عفونی – یا از طریق واکسن یا انتشار بدون کنترل در یک جامعه – جهان باید در جنگ ما علیه کووید -19 پاندمی.

در کنار روش های درمانی قبلی ، آنتی بادی های مونوکلونال می توانند ابزار دیگری برای خنثی سازی ویروس به محض ایجاد عفونت به ما ارائه دهند.

این آنتی بادی های ساخته شده توسط بشر امکان ایمونوتراپی مشابه استفاده از آن را به جهانیان ارائه می دهد پلاسمای نقاهت اما با اقدامی هدفمند و دقیق تر. در حالی که یک واکسن در نهایت به محافظت از مردم کمک می کند ، اما واکسیناسیون یک رویداد فوری نخواهد بود ، و واکسن را به 100 درصد مردم می رساند. همچنین نمی دانیم که چقدر موثر خواهد بود.

تأثیر یک واکسن نیز فوری نیست. چندین هفته طول می کشد تا یک پاسخ آنتی بادی قدرتمند ایجاد شود. در این میان ، آنتی بادی های مونوکلونال می توانند ویروس را که در بدن در حال تکثیر است پاک کنید.

آنتی بادی های مونوکلونال چیست چرا به آنها و همچنین واکسن COVID19 نیاز داریم

مصونیت گله زمانی حاصل می شود که اکثر مردم از طریق واکسیناسیون یا عفونت به ویروس ایمنی می رسانند. وقتی این اتفاق می افتد ، افراد آسیب پذیر که نمی توانند واکسینه شوند توسط “گله” محافظت می شوند. smodj / iStock / گتی ایماژ به علاوه

آنتی بادی 101

آنتی بادی یک پروتئین Y شکل است که به طور طبیعی توسط سیستم ایمنی بدن ما تولید می شود تا چیزی را که خارجی است یا بخشی از شما نیست ، هدف قرار دهد. این اجسام خارجی آنتی ژن نامیده می شوند و می توانند در مواد آلرژی زا ، باکتری و ویروس و همچنین سایر موارد مانند سموم یا اندام پیوند یافته یافت شوند.

یک درمان آنتی بادی مونوکلونال از واکنش طبیعی ایمنی بدن تقلید می کند و عوامل خارجی را مانند ویروسی که افراد را آلوده یا آسیب می رساند ، هدف قرار می دهد. آنتی بادی های مونوکلونال نیز وجود دارد که شرکت های دارویی دارند طراحی شده است که سلولهای سرطانی را هدف قرار می دهد. آنتی بادی های مونوکلونال یکی از قوی ترین انواع داروها هستند. در سال 2019 هفت مورد از 10 داروی پرفروش آنتی بادی های مونوکلونال بودند.

برای رئیس جمهور ترامپ ، درمان آزمایشی ساخته شده توسط شرکت داروسازی رگنرون شامل دو آنتی بادی است.

به طور معمول پروتئین سنبله در ویروس کرونا کاملاً در گیرنده ACE2 موجود در سلولهای انسانی ، پروتئینی شایع در سلولهای ریه و سایر اندامها قرار می گیرد. وقتی این اتصال اتفاق می افتد ، ویروس قادر است سلول ها را آلوده کرده و درون آنها تکثیر شود. اما آنتی بادی های مونوکلونال می توانند به وسیله آن عفونت را کند یا متوقف کنند اتصال به پروتئین سنبله ویروسی قبل از رسیدن به گیرنده ACE2. اگر این اتفاق بیفتد ، ویروس بی خطر می شود زیرا دیگر نمی تواند وارد سلول های ما شود و تولید مثل کند.

آنتی بادی های مونوکلونال چگونه ایجاد می شوند؟

آنتی بادی های مونوکلونال که خنثی می کنند ویروس کرونا هستند ساخت و تولید پیچیده است. آنها باید در داخل سلول های گرفته شده از تخمدان همستر ساخته شده و در گلدان های بزرگ فولادی پرورش داده شوند. سپس آنتی بادی هایی که این سلول ها تولید می کنند باید استخراج و خالص شوند. متأسفانه ، این آنتی بادی های مونوکلونال ، که سالها برای بیماری های دیگر استفاده می شود ، اغلب هستند بسیار گران.

آنتی بادی های مونوکلونال چیست چرا به آنها و همچنین واکسن COVID19 نیاز داریم

وقتی آنتی بادی ها (سفید) به پروتئین های سنبله ای که سطح ویروس را پوشانده اند متصل می شوند ، SARS-CoV-2 دیگر نمی تواند سلول های انسانی را آلوده کند. JUAN GAERTNER / کتابخانه عکس علمی / گتی ایماژ

دو آنتی بادی Regeneron به پروتئین سنبله SARS-CoV-2 – برآمدگی های سطح ویروس که ظاهری تاج مانند دارند و برای آلوده سازی سلول های انسانی حیاتی هستند ، هدف قرار می گیرند.

یکی از دو آنتی بادی رگنرون ، کپی یا کلون آنتی بادی است که از شخصی برداشت شده است کووید -19 . آنتی بادی دوم در موش شناسایی شد که از نظر بیولوژیکی مهندسی شده و دارای سیستم ایمنی بدن انسان است. هنگامی که به این موش پروتئین سنبله تزریق شد ، سیستم ایمنی بدن انسان آنتی بادی علیه آن تولید کرد. سپس یكی از م antiثرترین آنتی بادیهای موش برداشت و برای تشكیل بخشی از این روش درمانی مورد استفاده قرار گرفت.

درمان آنتی بادی مونوکلونال الی لیلی ، bamlanivimab، از یک نمونه خون گرفته شده از یکی از اولین بیماران آمریکایی که بهبود یافت ، شناسایی شد کووید -19 .

هر دو شرکت تولید گسترده ای را با زنجیره های تامین قوی و جهانی برای تولید آنتی بادی های مونوکلونال برقرار کرده اند ، بسیاری از سایت های تولید جهانی به افزایش تولید می پردازند. الی لیلی دارد تأیید FDA را دریافت کرد، و رگنرون هنوز در انتظار تأیید است. متأسفانه ، در اوایل مصوبات ، احتمالاً کمبود آنتی بادی وجود خواهد داشت.

آنتی بادی های مونوکلونال به علاوه یک واکسن

آنتی بادی های مونوکلونال با محافظت سریع در برابر عفونت قادر به تکمیل واکسن ها خواهند بود. وقتی به یک فرد داده می شود ، آنتی بادی های مونوکلونال از هفته ها تا ماهها از آنی محافظت می کنند. واکسن ها برای محافظت بیشتر طول می کشند زیرا باید سیستم ایمنی بدن را به چالش بکشند. اما مزیت یک واکسن این است که آنها معمولاً محافظت طولانی مدت می کنند.

محصولات Regeneron و Eli Lilly هر دو از طریق تزریق وریدی تحویل می شوند و پس از آن بیمار باید توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی کنترل شود. از آنجا که آنها محافظت فوری را ارائه می دهند، پیامدهای مربوط به درمان یا محافظت از جمعیت های پرخطر بسیار زیاد است.

این داروها توانایی درمان بیماران آلوده یا جلوگیری از ابتلا به مراقبت های بهداشتی ضروری و متخصصان بهداشت عمومی در خط مقدم این بیماری همه گیر را دارند. آنتی بادی های مونوکلونال همچنین می تواند برای افراد مسن ، کودکان خردسال و افراد دارای نقص ایمنی مفید باشد که واکسن برای آنها م workثر نیست یا می تواند خطرناک باشد.آنتی بادی های مونوکلونال چیست چرا به آنها و همچنین واکسن COVID19 نیاز داریم

رودنی ای. رود، استاد علوم آزمایشگاهی بالینی ، دانشگاه ایالتی تگزاس

این مقاله از مجوز The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.