آموزش سیم پیچی ⚡[ 100% عملی ] آموزش سیم پیچی آرمیچر : فنی سازان

با توجه به کاربرد بسیار این موتورها اگر می خواهید در بازار کار سیم پیچی مشغول به کار شوید لازم است تا آموزش سیم پیچی موتور تک فاز را از طریق شرکت در دوره سیم پیچی یاد بگیرید. در فرمول فوق بطوریكه ملاحظه می شود اگر گام در قطر گرفته شود مقدار برابر صفر می باشد و (0) cos برابر است پس ضریب گام در گام كامل برابر L است. در ادامه به معرفی شغل سیم پیچی و بازار کار آن در ایران و سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این کار پرداخته شده است. در این مقاله در مورد بازار کار،درآمد و سود شغل سیم پیچی موتور به همراه میزان سرمایه و وسایل مورد نیاز کارگاه سیم پیچی مورد بررسی قرار میدهیم. فرآیند سیم پیچی و سربندی، رسم نقشه و دیاگرام، تهیه جدول و انجام محاسبات، برخی از مهمترین مراحل آموزش سیم پیچی موتور به شمار میروند. را برای قطبهای مختلف می توان از جدول زیر حدود آنرا تعیین كرد.

البته دقت داشته باشید که تمام آموزشگاه سیم پیچی این شرایط را ندارند و تنها مراکزی که زیر نظر فنی حرفه ای فعالیت دارند و مجوزهای لازم را از این سازمان دریافت کرده اند برای ثبت نام دوره سیم پیچی فنی حرفه ای مناسب هستند. البته دقت داشته باشید که سطح مقطع این سیم ها بسته به توان موتور و نوع کاربرد آن می تواند متفاوت باشد، مثلا در موتورهایی با سیم پیچی های کوچک با قدرت های پایین تا متوسط از انواع سیم های گرد و کوچک استفاده میشود. البته درآمد شغل سیم پیچی با تجربه و زمان به دست میآید. آموزش سیم پیچی موتورهای تک فاز نیز همانند موتورهای سه فاز، در سه مرحله طراحی و اجرامی گردد. خیر، سیم پیچی هر ماشین الکتریکی به مواردی مانند؛ تک فاز، سه فاز، چند فاز، نحوه برآیند ولتاژی، شار محوری، شار شعاعی و بسیاری موارد دیگر بستگی داشته و می تواند به کلی متفاوت از هم باشند.

و چندین تعریف دیگر که بهتر است از منابع و مراجع کامل موتورهای سه فاز و تکفاز مطالعه اموزش سیم پیچی موتور پنکه رومیزی گردند. سیم پیچی موتور نیازمند مهارت بالایی در این کار می باشد و انجام آن از عهده افراد عادی خارج است و افراد متخصص در این کار می توانند در صنایع مختلف مشغول به کار شوند. سیم پیچی اینگونه موتورها به صورت متحدالمركز بوده و معمولا سیم پیچ راه انداز روی دو سیم پیچ دیگر جا زده می شود. Bm حداكثر اندوكسیون می باشد و مقدار متوسط آن یا بعبارت دیگر اندوكسیون سطح كار استاتور كه آنرا با Bm نشان می دهد برابر با با قرار دادن مقدار Bm و A در فرمول شماره (3) برای خواهیم داشت. می خواهیم استاتور یك ماشین 24 شیار را به صورت یك طبقه یك فاز با سیم پیچ راه اندازی و 4 قطب سیم بندی كنیم شمای گسترده سیم پیچی آنرا رسم كنیم. با انطباق دو دیاگرام گسترده مربوط به سیم پیچ اصلی و سیم پیچ راه انداز دیاگرام گسترده سیم بندی كامل ماشین مانند شكل زیر بدست می آید. حال می توانیم از انطباق دو دیاگرام گسترده مربوط به سیم پیچ اصلی و سیم پیچ راه انداز دیاگرام گسترده كامل موتور را مانند شكل زیر بدست آوریم.

اگر بخواهیم سیم پیچی یك موتور یك فاز را كه با ولتاژ u1 كار كرده و توسط خازن c1 راه اندازی می شود تعویض نماییم و آن را برای ولتاژ جدید u2 سیم پیچی كنیم می توانیم ظرفیت خازن جدید را از رابطه زیر بدست آوریم. بنابراین اگر از علاقه مندان به مشاغل مرتبط با برق و الکترونیک هستید دوره سیم پیچی یکی از بهترین راه های است که از طریق آن می توانید از یک شغل همیشگی و پولساز برخوردار باشید. برای آموزش صفر تا صد سیم پیچی چند راه پیش رو دارید. سیم پیچی جز آن دسته از مشاغلی است که مورد توجه افراد قرار نگرفته در صورتی که بازار کار عالی داشته و در حال حاضر سیم پیچ کاران حرفه ای درآمدی بالغ بر 20 تا 40 میلیون تومان در ماه کسب می کنند. بهترین راه برای آموزش کامل سیم پیچی موتور به طور جامع و در مدت زمانی کوتاه شرکت در یک دوره سیم پیچی موتور فنی حرفه ای است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اموزش سیم پیچی ترانس شوکر بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.