? ضرر کیت مکش چیست؟

استفاده از کیت مکش : قبلا به این مساله اشاره شد ، هر چقدر هوای بیشتری وارد محفظه احتراق کنیم و سوخت متناسب با هوای ورودی را تامین کنیم قدرت بیشتری از پیشرانه دریافت خواهیم نمود. در تست تصادفی که موسسه ی IIHS آمریکا از این خودرو گرفته است ماکسیما توانسته است نمره ی قابل قبول را دریافت کند. البته گیربکس ۱۰ سرعته جدید و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپها در موتور این خودرو سبب میشوند لگها و تاخیرهای توربو تقریبا به باد فراموشی سپرده شوند و حین شتابگیری با خود بگویید: «فورد برای این نسل از ماستنگ سنگ تمام گذاشته است! کیت کامل این فیلتر برای هر خودرویی متفاوت است در نتیجه با طراحی اصولیتر و متناسب با شکل خودرو و موتور آن میتواند بهتر عمل کند. پس نه تنها هوای پرحجم و سردِ پراکسیژن، بدون تلاطم و با جریان هوای مداوم وارد موتور میشود بلکه این هوا کاملاً تمیز است و عمر موتور شما را افزایش میدهد. کارشناسان در این زمینه معتقدند که این فیلتر ها تاثیری در قدرت موتور ندارند چرا که سیستم مکش (intke) استاندارد که عامل اصلی کاهش صدا و محدود کننده مکش است دست نخورده باقی مانده ولی تجربه شخصی به من نشان داده است که این نظر عمومیت ندارد و تا حدودی اشتباه است و دلیل آن بسیار ساده است : طراحی سیستم مکش هوای خودرو ها و ساختار موتور خودروها متفاوت است.

اما تولید فیلتر هوا برای صنعتگران این حوزه پرسود است. اینجاست که خروج سریع و کامل گاز های حاصل از احتراق از سیلندر اهمیت پیدا می کند، چرا که در غیر این صورت احتراق بازده لازم را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع ار ورود هوای تازه برای احتراق به صورت بهینه می شود. همانطور که در مطلب قبلی گفتیم ، هدرز ، فشار حرارتی که منیفولد فابریک بوجود می آورد را از موتور بر می دارد این امر برای قطعات نوعی خستگی بوجود می اورد و اصحلاک را بالا می برد که هدرز آن را کاهش می دهد بعلاوه مصرف سوخت را نیز بدلیل راندمان حجمی کاهش می هد. این عمل یعنی هدایت و خارج کردن گاز های ناشی از احتراق، در اکثر خورو های امروزی توسط مانیفولد ها انجام می گردد. یکی از عوامل کلیدی در افزایش راندمان موتور بهبود تخلیه گازهای خروجی ازموتور است. نوعی از فیلتر هوا که دارای طرفداران زیادی نیز است، فیلتر هوا اسپرت است.

هوای اطراف موتور به سبب فعالیت بیوفقهٔ موتور بسیار گرم است و خودروهایی که از هواکشهای اصلی شرکت سازندهٔ خودرو (OEM) استفاده میکنند همین هوای گرم را وارد محفظهٔ احتراق میکنند که البته در موتورهای دارای توربو این هوا پس از گذر از خنککنندهٔ درونی (Intercooler) وارد محفظهٔ احتراق میشود. این خودرو هم برای علاقه مندان و نیز در اکثر مسابقات تبدیل به یک اسطوره شده است و همچنان حضور این مرد به اصطلاح سالخورده ولی سرد و گرم چشیده روزگار خالی از هیجان نیست و هنوز هم جزو برترین هاست . نصب این فیلتر ها نیز آسان است و هیچ دردسر و کلنجاری ندارد چرا که همه چیز از سوی سازنده محاسبه شده و مهیا گشته فقط باید نحوه نصب را مطالعه کرد. تغییرات این نوع ریمپ حدود 5 درصد افزایش توان و گشتاور در زمان شتابگیری و در زمان وارد شدن بار به موتور و حداکثر تا 15 درصد افزایش شتاب و در حالت کولر گیری یا تعداد سرنشین بیشتر می باشد .

و میتوان دمای موتور را در حالت های ترافیکی و شهری با کاهش دمای فن در حد پایینتری کنترل نمود .و در صورت درخواست مالک به میزان دلخواه کاتاف یا همان دورنهایی موتور را تغییر داد . هدرزسبب کاهش میزان افت راندمانی میشود که توسط مانیفولد دود رخ میدهد. مطمئنا هر شرکت سازنده ای با توجه به مشخصات موتور و فضایی که در اختیارش قرار داده می شود، باید یک شکل از آن را طراحی کند. اما در بسیاری از موارد برای بهبود این عمل از هدرز ها استفاده می شود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی قرار دهیم. این دو هم از نظر جنسی و هم از نظر ساختاری تفاوت بسیار زیادی را دارد. به عبارتی هدرز به خروج راحت تر گازهای خروجی از اگزوز کمک میکند. معمولا قطر درونی لوله هدرز نسبت به منیفولد فابریک خودرو بیشتر است. این فیلتر که در ظاهر با انواع فیلترهای دیگر متفاوت است در حقیقت با تغییر دبی هوای ورودی به موتور یا همان میزان هوای وارد شده به سیلندرها میتواند باعث احتراق کاملتر شود. ماکسیما , kiarash. 12 فوریه 2018 hossein.hb این همون ماکسیماییه که با اس ۵۰۰ انداخت شتاب وحشتناک ماکسیما دنده تقویت شتاب , hossein.hb.