گیرنده های پاک کننده کلسترول خوب ممکن است SARS-CoV-2 را وارد بدن انسان کنند ، ادعا می شود مطالعه انجام شده است

این مطالعه توضیح می دهد که گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) از طریق یک دامنه اتصال گیرنده با ویروس SARS-CoV-2 متصل می شود.

گیرنده های پاک کننده کلسترول خوب ممکن است SARS-CoV-2 را وارد بدن انسان کنند ، ادعا می شود مطالعه انجام شده است

ساختار و نمای مقطعی ویروس کرونا. این نشان دهنده شکل ویروس کرونا و همچنین نمای مقطعی است. تصویر ، عناصر اصلی شامل پروتئین Spike S ، پروتئین HE ، پاکت ویروسی و RNA مارپیچ را نشان می دهد. اعتبار تصویر: ویکی پدیا

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) نوعی کلسترول است که شهرت خوبی برای شما دارد. همانطور که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) توضیح می دهد ، در حالی که لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا کلسترول بد) بیشتر کلسترول بدن شما را تشکیل می دهد ، این HDL است که آن را از سراسر سیستم شما جذب کرده و دوباره حمل می کند به کبد سپس کبد کلسترول LDL را دفع کرده و HDL دوباره به کار خود ادامه می دهد.

بیشتر مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای HDL در بدن می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. با این حال ، یک مطالعه جدید در ژورنال منتشر شده است متابولیسم طبیعت نشان می دهد که ویروس SARS-CoV-2 ، که باعث می شود کووید -19 عفونت ، از سیستم سنتز کلسترول بدن برای ورود به سلولهای میزبان استفاده می کند. این مطالعه که توسط محققان آکادمی علوم پزشکی نظامی در چین انجام شده است ، نشان می دهد که SARS-CoV-2 در واقع فرایند سالم را که از طریق آن HDL برای ورود به بدن کار می کند ، ربوده است.

چگونه piggybacks SARS-CoV-2 در سنتز HDL

ارتباط بین کلسترول و کووید -19 یکی است که مدتی است تاسیس شده است. این امر در این واقعیت منعکس می شود که مطالعات و حتی CDC ، سطح کلسترول بالا را به عنوان یک عامل خطر برای بیماری شدید ذکر کرده است کووید -19 بیماری. مطالعه منتشر شده در روندهای بیهوشی و مراقبت های ویژه در سپتامبر 2020 توضیح می دهد که SARS-CoV-2 در ماده ژنتیکی خود دارای یک اسید ریبونوکلئیک (RNA) با یک پاکت چربی است. بنابراین ، مسیرهای سنتز کلسترول در هر صورت در مونتاژ ، تکثیر و عفونت RNA ویروسی SARS-CoV-2 نقش مهمی دارند.

این ممکن است به همین دلیل باشد که این مطالعه و دیگران نشان داده اند که داروهای کاهش دهنده کلسترول مانند استاتین ها که سنتز و جذب کلسترول را کاهش می دهند ، دارای اثرات ضد ویروسی نیز هستند و می توان برای آنها تجویز کرد. کووید -19 بیماران برای کاهش نتایج شدید مطالعه جدید در متابولیسم طبیعت این نقش لیپیدها را در گسترش می دهد کووید -19 عفونت با توضیح نقش ایزوله کننده گیرنده HDL B نوع 1 (SR-B1).

گیرنده های پاک کننده HDL و کووید -19

این مطالعه توضیح می دهد که گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) از طریق یک دامنه اتصال گیرنده با ویروس SARS-CoV-2 متصل می شود. این اتصال مکانیسم پیچیده ای است و تحقیقات نشان می دهد که SARS-CoV-2 همچنین می تواند از گیرنده های دیگر در بدن میزبان برای انجام ورود سلول استفاده کند. محققان پیشنهاد می کنند SR-B1 یکی از گیرنده های مهم SARS-CoV-2 است.

SR-B1 یک گیرنده HDL در سطح سلول است که به انتخاب کلسترول بد خون و سایر اجزای تشکیل دهنده آن در سلول کمک می کند ، که یک مکانیسم سلول مهم در بدن است. بیان SR-B1 در انواع سلولهای بدن از جمله غده فوق کلیه ، تخمدان و بیضه شناخته شده است. SR-B1 همچنین مسئول سنتز ویتامین E در بدن است که یک ریز مغذی ضروری است.

محققان الگوهای تنظیم شده با کلسترول را در ویروس SARS-CoV-2 جستجو کردند و سپس توانایی ارتباط ویروس با کلسترول میزبان را ارزیابی کردند. آنها دریافتند كه بعضی از اجزای پروتئین سنبله ویروس به سرعت به كلسترول متصل می شوند و از طریق SR-B1 با HDL و اجزای سازنده آن ارتباط برقرار می كنند. این ارزیابی به دانشمندان اثبات کرد که SARS-CoV-2 تمایلات خاصی برای کلسترول میزبان و احتمالاً حتی اجزای HDL دارد.

تحقیقات بیشتر ثابت کرد که HDL در واقع فعالیت پروتئین های SARS-CoV-2 را به روشی وابسته به دوز افزایش داده و میزان ورود و تکثیر ویروس را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. بنابراین ، HDL در واقع واسطه ورود SARS-CoV-2 به بدن انسان است. از سوی دیگر ، محققان دریافتند که کاهش کلسترول HDL در غشای سلولی باعث مهار عفونت SARS-CoV-2 می شود و در نهایت نشان می دهد که تحقیقات بیشتر در مورد مسدود کردن SR-B1 و سایر اجزای حساس HDL می تواند به طور بالقوه راه هایی برای درمان و پیشگیری از آنها باشد. کووید -19 عفونت

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد کلسترول بالا بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.