مطالعه نشان می دهد انزوای اجتماعی زنان میانسال و مسن را در معرض خطر بالاتر فشار خون قرار می دهد

فشار خون بالا (فشار خون بالا) یک عامل اصلی در ابتلا به بیماری های قلبی است ، که یکی از دلایل اصلی جلوگیری از فشار خون بالا یا کنترل بهتر آن در صورت داشتن آن بسیار مهم است. جدا از عوامل ژنتیکی ، چاقی ، رژیم غذایی نامناسب ، دیابت ، عدم تحرک بدنی ، مصرف دخانیات و سو abuse مصرف الکل از عوامل اصلی خطر مرتبط با فشار خون بالا هستند.

کارشناسان بر این باورند که اگرچه نمی توان از سابقه خانوادگی فشار خون بالا جلوگیری کرد ، اما سایر عوامل خطر در سبک زندگی می توانند تنظیم و تنظیم شوند تا فشار خون بالا از بین برود. با این حال ، یک نقص در این زمینه این است که ارتباطات بین انزوای اجتماعی و فشار خون بالا هنوز به خوبی بررسی نشده است.

اثرات انزوای اجتماعی بر سلامتی

بر اساس تحقیق انجام شده توسط انستیتوی ملی پیری ایالات متحده (NIA) ، انزوای اجتماعی در معرض خطر بیشتری برای انواع مسائل بهداشت جسمی و روانی مانند فشار خون بالا ، بیماری قلبی ، چاقی ، ضعف سیستم ایمنی ، اضطراب ، افسردگی ، کاهش شناختی است و حتی مرگ این تحقیق نشان می دهد کسانی که به دلیل مرگ یکی از عزیزانشان ، جدا شدن از جامعه ، از دست دادن تحرک و غیره ، به طور غیر منتظره خود را منزوی می کنند ، به ویژه در معرض خطر سلامتی هستند.

یادآوری این مطالعه مهم است که درک کنیم انزوای اجتماعی همان تنهایی نیست. انزوای اجتماعی جدایی جسمی عینی از افراد دیگر است ، در حالی که تنهایی یک احساس ذهنی و ناراحت کننده از تنهایی یا جدا شدن است. به همین دلیل است که مردم حتی وقتی در محاصره افراد دیگر هستند نیز می توانند احساس تنهایی کنند. مطالعه NIA این واقعیت را برجسته می کند که انزوای اجتماعی می تواند تأثیر عمیق تر و منفی تری بر سلامتی شما نسبت به تنهایی بگذارد.

پیوندهای انزوای اجتماعی و فشار خون بالا

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله فشار خون نشان می دهد که نه تنها انزوای اجتماعی و فشار خون بالا به هم پیوسته اند بلکه زنان به دلیل انزوای اجتماعی بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون هستند. در این تحقیق که توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا انجام شده است ، از داده های مطالعه طولی کانادایی در مورد پیری استفاده شده است.

محققان داده های 28238 بزرگسال بین 45-85 سال را جمع آوری کردند و فشار خون (BP) هر شرکت کننده با استفاده از دستگاه BpTRU خودکار اندازه گیری شد. فشار خون بالا به عنوان BP بالای 140/90 mmHg و BP بالای 130/80 mmHg به عنوان تعریف فشار خون بالا برای شرکت کنندگان در دیابت در نظر گرفته شد.

محققان دریافتند که نداشتن شریک زندگی ، مشارکت اجتماعی محدود (دو یا کمتر فعالیت اجتماعی در ماه) یا اندازه شبکه اجتماعی کوچک با خطر پرفشاری خون در زنان بیشتر از مردان است. خطر ابتلا به فشار خون بالا در زنان بیوه در مقایسه با زنان متاهل بیشتر مشاهده شد. برای شرکت کنندگان مرد ، زندگی تنهایی با احتمال پایین فشار خون بالا مرتبط بود. این مطالعه همچنین نشان داد که خطر فشار خون بالا در مردان و زنان مجرد یا مطلقه با افزایش میزان مشارکت اجتماعی ، به ویژه در زنان ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

بنابراین ، این مطالعه نتیجه گیری می کند که روابط اجتماعی بیشتر از مردان با فشار خون بالا در زنان میانسال و مسن ارتباط دارد. زنان و مردان غیر شریکی که زندگی مشترک دارند گروه های در معرض فشار خون بالا را نشان می دهند. محققان توصیه می کنند متخصصان مراقبت های بهداشتی ضمن ارائه مشاوره در مورد فشار خون بالا و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی به بیماران خود ، این عوامل اجتماعی را به همراه عوامل بهداشتی فردی در نظر بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما درباره فشار خون را بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.