مطالعه می گوید ، باکتری های خوب روده به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کند تا مغز را از عفونت محافظت کند

محققان دریافتند که آنتی بادی ها به طور مداوم در سینوس های مغزی تولید می شوند ، نه فقط در زمان عفونت.

این یک واقعیت مشهور است که روده و مغز با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند. هر آنچه در مغز اتفاق می افتد (به عنوان مثال استرس و اضطراب) تمایل به تأثیر بر روده دارد و روده هنگام پریشانی سیگنال هایی را به مغز می فرستد.

اکنون ، گروهی از محققان موسسه ملی بهداشت (NIH) و دانشگاه کمبریج می گویند این میکروب های روده هستند که سیستم ایمنی بدن شما را آموزش می دهند تا از مغز شما در برابر عفونت محافظت کند.

یافته های این مطالعه در ژورنال منتشر شده است طبیعت.

لایه های مغز و سیستم ایمنی بدن

مغز ما توسط سه غشای به نام مننژ احاطه شده است که به طور مداوم با میکروب های مضر در حال جنگ هستند تا از مغز محافظت کنند. همچنین با رگهای خونی محصور شده توسط سد خونی مغزی ، که غشایی نیمه تراوا است و فقط به طور انتخابی اجازه عبور املاح را می دهد ، احاطه شده است.

با این حال ، بیرونی ترین غشایی که dura mater نامیده می شود دارای سینوس های بزرگی است که خون آهسته را به قلب برمی گرداند. این فضاهای باز و نزدیكی آنها با مغز باعث می شود كه دورادور در برابر عوامل بیماری زا آسیب پذیر باشد.

مطالعات قبلی وجود ماکروفاژها (سلول های سیستم ایمنی ذاتی) و سلول های T در داخل مغز را نشان داده است.

آخرین مطالعه با استفاده از موش ها و بافت های کالبد شکافی انسان انجام شده است.

با نگاهی به ماده دورا ، محققان اکنون آنتی بادی IgA را در داخل ماده دورا پیدا کردند ، چیزی که قبلاً قبلاً به آن اشاره نشده بود. IgA نوعی آنتی بادی است که در ترشحات مختلف بدن انسان از جمله اشک و مخاط وجود دارد.

برای بررسی اثرات میکروبیوم در این محافظت ، محققان موشهای سالم سالم را با موشهای بدون میکروب (بدون میکروبیوم خودشان) مقایسه کردند و دریافتند که این موشهای کوچک تقریباً هیچ IgA در مننژهایشان ندارند. در بازسازی میکروبیوتای روده موش های بدون میکروب با میکروب هایی که فقط می توانند در روده بمانند و حرکت نکنند ، محققان دریافتند که مجموعه IgA در مننژها به طور کامل بازسازی شده است.

همین امر در بازسازی میکروبیوتای پوستی این موش ها اتفاق نیفتاد ، و این نشان می دهد که این میکروب های روده هستند که در ایمنی IgA در مغز نقش دارند.

مشخص شد DNA آنتی بادی IgA در مننژ و بخشی از روده 20 درصد شباهت دارد که منبع یکسانی را برای هر دو نشان می دهد. با شکسته شدن روده به طور مصنوعی در آزمایشگاه ، پاسخ ایمنی هم در روده و هم در مننژ دیده می شود ، که پیوند را بیشتر تأیید می کند.

سرانجام ، برای مطالعه نقش IgA در محافظت از مننژ ، محققان قارچی را در داخل مننژ دو گروه از موش ها – سالم سالم و آنهایی که IgA تخلیه شده به دلیل دستکاری ژن دارند ، معرفی کردند. آنها خاطرنشان كردند كه موش هايي كه داراي سيستم ايمني سالم هستند ، پاسخ IgA شديدي را در برابر قارچ نشان مي دهند. با این حال ، موش هایی که IgA کافی نداشتند به عفونت قارچی در مغز خود مبتلا شده و مردند.

جالب است که محققان دریافتند که آنتی بادی ها به طور مداوم در سینوس های مغزی تولید می شوند نه فقط در زمان عفونت. با این حال ، تجویز آنتی بیوتیک باعث کاهش IgA در مننژ موش ها می شود و این نشان می دهد که حتی کاهش موقتی میکروب ها در بدن می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد سیستم ایمنی و ایمنی بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.