قیمت موتور زانتیا – سایت قیمت ها

یکی از مشخصات موتورهای دیزلی تراکم بالاتر آنها نسبت به موتور های بنزینی است و تراکم این موتور ۱۶.۱ است که نشان دهنده حرارت بالای موتور است. در پژو پارس تیوفایو همان طور که از اسم آن پیداست موتور کامل پژو پارس از تیپ پنج خانواده پژو ۲۰۶ استفاده شده است حال آنکه در برخی از ای ال ایکس ها موتور زانتیای ۱۸۰۰ سی سی ، در تعدادی از آنها موتور تیوفایو و گاه حتی موتور ایکس یو سون مشاهده شده است. این نکته را هم نباید فراموش کرد که زانتیای جدیدی که در واقع فیس لیفت مدل کلاسیک آن است، برای مدتی با قیمتی بالاتر عرضه شد ولی به هیچ عنوان نتوانست بازار خوبی پیدا کند. این خودرو در ابتدا با پیشرانه پدر خود یعنی XU7 پژو ۴۰۵ عرضه شد و تا الان هم در حال تولید است. به عنوان مثال ترمزهای ABS، ایربگ برای دو سرنشین جلو، سوئیچ برای کنترل ایربگ سمت سرنشین، مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۲، سیستم کنترل تبخیرات سوخت، برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند، سوئیچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی، سیستم هوشمند تهویه مطبوع، کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی، سیستم صوتی با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان، نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشین جلو نمونه ای از این تجهیزات است.

از این خودرو فقط یک نمونه آن هم در مرکز تحقیقاتی ایرانخودرو وجود دارد که میتوانست به صورت انبوه در بازار باشد. این موتور ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن گشتاور داشت که برای یک خودروی نیمه لوکس ایرانی کافی به نظر میرسید. سمند اولین و یکی از شناخته شده ترین خودرویهای ایرانی به حساب میآید که نسلهای جدید آن به زودی به بازار راه پیدا میکنند، اگر سمند با موتور دیزلی به بازار راه پیدا میکرد به دلایلی چون مصرف سوخت پایین، گشتاور بالا و کشش خوب میتوانست موفق شود. نسل جدید آن یا همان سیتروئن C5 با حداقل اختلاف وزن در حدود 100 کیلوگرم موفق به کسب 5 ستاره از NCAP شده است. وزن این خودرو حدود 1300 کیلوگرم است. ویژگی دوم کشش بسیار خوب آن حتی با وجود ۵ سرنشین است که یکی از دلایل آن به خاطر گشتاور بالای موتور است؛ شتاب صفر تا صد این خودرو با توجه به تستها در محدوده ۱۰ الی ۱۱ ثانیه متغیر است، همچنین مصرف سوخت آن طی تستهای صورت گرفته به طور ترکیبی ۵.۵ لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش تعریف شده که مصرف سوخت کمی به حساب میآید.

یکی از معایب این خودرو هرزگردی زیاد در دنده ۱ بود که مهمترین علت آن، به خاطر گشتاور زیاد موتور نسبت به بدنه است که قطعا میبایست تغییراتی روی آن انجام شود. البته استاندارد یورو ۲ موتور این خودرو را را نیز نباید فراموش کرد که امتیاز چندان خوبی در ارتباط با سطح آلایندگی آن نیست. طراحی ناشیانه طراحان سایپا را نباید در این شکست بی تقصیر دانست و پیشنهاد می شود به هیچ عنوان سمت این دست پخت عجیب وطنی نروید! مصرف سوخت این اتومبیل در سیکل ترکیبی 8.7 لیتر در یکصد کیلومتر بود . زانتیا به عنوان یک خودروی خانواده حرف اصلی خود را در بعد فنی و راحتی میزند، اما برای خیلی از رانندگان مبحث مصرف سوخت از اهمیت ویژهای برخوردار است. در مدل ۱۸۰۰ زانتیا شما با سوخت ترکیبی ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر روبهرو هستید، این در حالی است که در مدل اس ایکس ۲۰۰۰ این رقم حتی تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش مییابد که سبب میشود این خودرو در کلاس مصرف سوخت متوسط به بالا طبقهبندی شود. حداکثر قدرت که در اس ایکس ، ۱۳۵ اسب بخار است، در مدل ۱۸۰۰، به ۱۱۲ اسب بخار تقلیل مییابد.

در تست تصادف ایمنی عابر پیاده زانتیا توانست یک ستاره از ۴ ستاره را دریافت نماید که پائینتر از دیگر رقبای خود در این کلاس بود که همگی توانستند دو ستاره ایمنی در این بخش به دست آورند. در رنج قیمت زانتیا خودروهایی همچون مگان ۱۶۰۰، کیاسراتعو سری قدیم، آوانته، پروتون ایمپیان و پروتون جنتو قرار دارند که باید اقرار کرد نسبت به این رقبا سواری نرم تری دارد. سال ها گذشت و نسل جدید سمند یعنی دنا به بازار عرضه شد که انقلابی برای ایران خودرو به حساب میآمد! صندلی های نیز فرم و پوشش مناسبی دارند و به آن ها علاقه مند خواهید شد. به همین خاطر هست که وقتی موتور tu5 رو روی بدنه 405 و پارس نصب کردند دایما مشکل دسته موتور پیدا میکنه . طراحی خارجی و داخلی خودرو متفاوت از خانواده سمند بود و امکانات رفاهی آن هم مناسب خانوادهها بود، همانگونه که سمند با نسل جدید بروز میشد، دنا هم نسل جدیدتر خود یعنی دنا پلاس را راهی بازار کرد. اینی که گفتی یعنی سرعت 400کیلومتر در ساعت اصلا کاری به لاستیک و موتور ندارم فنر کیلومتر شمار چشم آدمو در میاره.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت موتور زانتیا.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>