دانلود رمان تاریخی خارجی

گفتمان روایی کتابی است که باعث می شود خواننده در اولین برخورد دانلود رمان تاریخی خارجی با نام خود کند شود. زیرا این کتاب رساله ای تخصصی در زمینه روش تحلیل و روایت است؛ اما باور کنید یا نه ، این کتاب درباره رمان مارسل پروست در جستجوی زمان از دست رفته است.
باور کنید یا نه ، این کتاب درباره پروست است
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، کتاب گفتار روایی (رساله روش تحلیل) ، نوشته جرارد ژانت و ترجمه مریم تایور پرواز ، توسط انتشارات مهراندیش منتشر شد.

جرارد ژانت (1930-2018) نظریه پرداز و نشانه شناس ادبی فرانسوی است. او یکی از چهره های برجسته در زمینه مطالعات ادبی در دهه 1960 بود که برای تطبیق و توسعه نظریه های ساختارگرای فردینان دو سوسور در زبان شناسی و کلود لووی اشتراوس در مردم شناسی تلاش کرد. بیشتر شهرت و تأثیر او به مطالعه ساختارگرایانه روایت برمی گردد ، که یکی از جامع ترین چارچوب ها را برای تحلیل متن روایت فراهم می کند.

باور کنید یا نه ، این کتاب درباره رمان مارسل پروست در جستجوی زمان از دست رفته است! گفتمان روایی ، با عنوان “رساله روش تجزیه و تحلیل” ، کتابی است که خواننده را در برخورد اولیه با نام خود کند می کند. زیرا این کتاب رساله ای تخصصی در زمینه روش تحلیل و روایت است؛ اما این کتاب درباره تحلیل روایی رمان معروف مارسل پروست است. شاید بتوان گفت که ؛ هیچ خواننده حرفه ای رمان وجود ندارد که هرگز این رمان 7 جلدی را که هرکدام نام خود را خوانده است یا حداقل نام او را به زبان ها نشنیده باشد ، نخواند. در واقع ، این رمان دانلود رمان تاریخی خارجی یکی از مشهورترین رمان های جهان است.

اما همانطور که گفته شد ؛ نام کتاب ربطی به نام رمان ندارد و در واقع چگونه یک خواننده علاقه مند به پروست می تواند بداند که این کتاب درباره آثار اوست؟! به گفته نویسنده کتاب ، این نزدیکی توسط نویسنده کاملاً عمدی و آگاهانه ایجاد شده است.

“خوانندگان دریافته اند که عنوان کتاب به موضوع خاص این کتاب (در جستجوی زمان از دست رفته) مربوط نمی شود. دلیلش نه تواضع زیاد است و نه غرور زیاد! حقیقت این است که در میان نقدهای کلی بر آثار پروست ، داستان پروست اغلب نادیده گرفته می شود. من می توانم از موضوع ویژه در خدمت هدف مشترک و تحلیل انتقادی در خدمت نظریه استفاده کنم. در این صورت ، رمان به مخزن نمونه ها و بهانه هایی برای توضیح نظریه خلاصه می شود. و این رمان قبل از بهبود مطلوب قوانین ژانر فراموش می شود. از سوی دیگر ، من می توانم از نقد به عنوان خدمت به متن استفاده کنم و مفاهیم ، طبقه بندی ها و دستورالعمل های ارائه شده در اینجا را به ابزارهایی تبدیل کنم که منحصراً برای توضیح دقیق روایت پروست و ویژگی های آن خدمت می کنند. همان انحرافات نظری که هر بار به دلیل الزامات توضیح روش شناختی تحمیل می شود … “(از متن کتاب)

این کتاب یکی از مهمترین آثار جرارد ژنه در زمینه روایت شناسی است. کتاب از دیدگاه های مختلف و بررسی آن به تفصیل ، و گاهی حتی کلمه به کلمه ؛ داستان جدید را که بر اساس 5 فراز و نشیب اصلی شامل ترتیب ، مدت ، تکرار ، حالت و صدا است ، تحلیل می کند.

“من فکر نمی کنم که بتوان” در جستجوی زمان از دست رفته “را فقط به عنوان نمونه ای از اینکه داستان به طور کلی چگونه باید باشد ، در نظر گرفت. شخصیت رمان پروست به طور کلی غیرممکن است و هر گونه کاهش یا همگرایی منجر به خطای روش شناختی می شود. “در جستجوی زمان از دست رفته” خود را نشان می دهد. اما از سوی دیگر ، این رمان جدایی ناپذیر است و دانلود رمان تاریخی خارجی هر یک از ویژگی های تحلیلی آن برای نوعی مقایسه ، مقایسه ، نقد و نظر آماده شده است. “مانند هر اثر ادبی دیگر ، همه عناصر این رمان جهانی ، یا حداقل در بین ما ، مشترک هستند ، و این باعث می شود که این رمان به ترکیب منحصر به فرد و جامعه ای منحصر به فرد برسد.” (از متن کتاب)

از جمله تحلیل ها و تفسیرهای جدی در هر مبحث ، قسمت هایی از رمان است که برای کسانی که این جلدها را دنبال می کنند و لحظاتی را در کتاب به خاطر می آورند که خواننده قبلاً با تمام حواس خود تصور کرده است ، خالی از لطف نیست.

“اگر من نمی خواستم این ساعات صبح را با ذهن خودم بگذرانم ، در عوض ، در تخیل خود ، از تمام صبح هایی که گذرانده ام یا می توانم بگذرانم ، و به طور دقیق تر ، از نوعی صبح که همه صبح ها او را دوست دارند لذت می برم. تنها بازتاب های دوره ای بودند. آنها بودند ، و من آن را خیلی زود فهمیدم. زیرا هوای زنده ، آنطور که باید ، انجیل را ورق می زند ، به طوری که من می توانم همه آنچه را که در آن روز آمده است بخوانم ، بدون اینکه مرا از تخت بیرون آورم. این صبح ایده آل هوشیاری من را با واقعیتی پایدار ، همانند سایر صبح ها مانند آن ، پر کرد و به من وجدان داد … »(اسیر توم ، ص 32)

همانطور که گفته شد ، این کتاب یک کتاب تخصصی برای تحلیل رمان “در جستجوی زمان از دست رفته” است. شاید زمان آن فرا رسیده است که خوانندگان امروزی نه تنها رمان را بخوانند و از جنبه تاریخی و سرگرمی آن لذت ببرند ، بلکه با موضوعات تحلیلی نیز آشنا شوند.