بار ویروسی در بیماران COVID-19 بدون علامت بیشتر است ، در افراد مسن کمتر: مطالعه

مدتی طول کشید تا بیماری همه گیر COVID-19 برای متخصصان پزشکی قابل درک بود تا انتقال ویروس SARS-CoV-2 و اینکه چگونه بیماران با یا بدون علائم به گسترش بیشتر بیماری کمک می کنند ، درک کنند.

مدتی از زمان کووید -19 بیماری همه گیر برای متخصصین پزشکی شروع به درک انتقال ویروس SARS-CoV-2 و اینکه چگونه بیماران با یا بدون علائم به گسترش بیشتر بیماری کمک می کنند ، شد.

با انجام تحقیقات بیشتر در رابطه با این موضوع ، دانش ما در حال گسترش است. در ژوئن 2020 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در یک به روزرسانی خبری اعلام کرد که کووید -19 انتقال بیشتر در افراد علامت دار از طریق تماس نزدیک با دیگران اتفاق می افتد ، در حالی که احتمال انتقال ویروس در بیماران بدون علامت بسیار کمتر است.

WHO همچنین اشاره کرد که انجام مطالعات جامع در مورد انتقال از بیماران بدون علامت انجام کار دشواری است و ممکن است به اطلاعات بیشتری برای درک بهتر نیاز داشته باشد.

در آگوست سال 2020 ، یک تحقیق کره ای منتشر شده در پزشکی داخلی JAMA پیشنهاد کرد که بسیاری از افراد با کووید -19 عفونت برای یک دوره طولانی بدون علامت باقی مانده است و هنوز بار ویروسی آنها مشابه آن در بیماران علامت دار است. این مطالعه به وضوح توصیه کرده است که جداسازی افراد آلوده و تمام اقدامات محافظتی باید صرف نظر از علائم انجام شود.

مطالعه جدیدی در ژورنال منتشر شده است عفونت آن را بدون علامت نشان می دهد کووید -19 بیماران از نظر ویروسی بار ویروسی بالاتری نسبت به بیماران علامت دار دارند ، و این نشان می دهد که این ممکن است آنها را به عنوان ناقل بیماری حتی بیش از آنچه که تصور می شد ، قوی کند.

بار ویروسی و بدون علامت کووید -19 بیماران

بار ویروسی به مقدار ناخالص ویروس در خون فرد آلوده اشاره دارد. داشتن بار ویروسی بالاتر معمولاً نشان می دهد که عفونت در حال پیشرفت است و خطرات انتقال بیشتر است. اندازه گیری بار ویروسی ممکن است دشوار باشد زیرا سطح آنها می تواند روزانه متفاوت باشد.

به همین دلیل است که فقط ارزیابی های طولانی مدت و کنترل شده می توانند نحوه ارتباط بار ویروسی با پویایی انتقال در عفونت های ویروسی مختلف را توضیح دهند. تحقیقات فعلی نشان می دهد که در کووید -19 ، به نظر می رسد بار ویروسی SARS-CoV-2 بین روز اول و سوم پس از شروع علائم بیشتر باشد.

پویایی بار ویروسی در بیماران بدون علامت هنوز به طور کامل بررسی نشده است اما این مطالعه جدید نور مورد نیاز را روشن می کند. این مطالعه که توسط محققان بخش بیماری های عفونی و میکروبیولوژی بالینی بیمارستان آنکارا ترکیه انجام شده است ، با هدف ارزیابی بار ویروسی شش نوع نمونه مختلف از کووید -19 بیماران در سنین مختلف برای درک رابطه بین بار ویروسی SARS-CoV-2 و کووید -19 دوره بیماری

بارهای ویروسی علامتی و بدون علامت

محققان در مجموع 360 نمونه از 60 بیمار را که در ماه مه 2020 در بیمارستان بستری بودند جمع آوری کردند. نمونه های ترکیبی حلق و حلق و حلق ، بزاق ، مدفوع ، ادرار و خون از همه بیماران در زمان پذیرش گرفته شد.

در حالی که 45 نفر از این 60 بیمار علامتدار بودند ، 15 نفر بدون علامت بودند. در مجموع 39 نفر از این بیماران توانستند تأیید کنند که در تماس مستقیم با یک نفر بوده اند کووید -19 بیمار ، بنابراین توضیح می دهد که چگونه به این عفونت مبتلا شده اند.

محققان دریافتند که اختلاف معنی داری در میانگین سنی بیماران بدون علامت (4/26 سال) و بیماران علامتی (4/36 سال) وجود دارد. آنها 80 درصد بار ویروسی را در ناحیه حلق و حلق (به صورت ترکیبی) ، 50 درصد در بزاق ، 13.3 درصد در دهانه حلق ، 8.3 درصد در مدفوع و 1.7 درصد در نمونه ادرار مشاهده کردند.

فقط یک بیمار بدون علامت وجود بار ویروسی را در نمونه های ادرار نشان داد. محققان همچنین دریافتند که بار ویروسی بیماران بدون علامت در مقایسه با بیماران علامت دار به طور قابل توجهی بیشتر است. با این حال ، با افزایش سن بیمار ، میزان بار ویروسی در حال کاهش است. محققان این کاهش بار ویروسی را در میان بیماران مسن با افزایش شدت بیماری و پیامدهای نامطلوب ارتباط دادند.

در حالی که محققان نتیجه گرفتند که بدون علامت است کووید -19 بیماران در حقیقت بار ویروسی بالاتری دارند و بنابراین احتمال انتقال بیماری به دیگران بیشتر است ، آنها توصیه می کنند برای تایید این موضوع مطالعات ویروس شناسی بیشتری انجام شود. آنها همچنین پیشنهاد می کنند که با تشدید زمستان در بسیاری از کشورها ، انزوای مناسب و درمان مناسب برای بیماران بدون علامت نیز باید مقیاس بندی شود تا تهدیدات ناشی از ویروس زیاد آنها برطرف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد Viral load بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.