گزارش IVAC می گوید COVID-19 دستاوردهای هند را در محافظت از کودکان در برابر ذات الریه ، اسهال تهدید می کند

این گزارش اظهار داشت که اگرچه در هند در سال 2019 پیشرفت هایی وجود داشت ، همه گیری این دستاوردهای سخت بدست آمده را به دلیل اختلال در خدمات بهداشتی معمول مانند ایمن سازی و دسترسی به اکسیژن پزشکی تهدید می کند ، که برای درمان ذات الریه و بیماران COVID-19 استفاده می شود

گزارش IVAC می گوید COVID-19 دستاوردهای هند را در محافظت از کودکان در برابر ذات الریه ، اسهال تهدید می کند

تصویر نمایندگی فلیکر

دهلی نو: اگرچه هند در اطمینان از محافظت از کودکان زیر پنج سال در برابر ذات الریه و اسهال از طریق ایمن سازی ، پیشرفت چشمگیری داشته است ، کووید -19 بر اساس آخرین گزارش سالانه پنومونی و اسهال ، بیماری همه گیر این دستاوردهای سخت را تهدید می کند.

گزارش مرکز دسترسی واکسن بین المللی (IVAC) در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ همچنین اظهار داشت که اگرچه به طور کلی سیستم های بهداشتی جهان از تضمین دسترسی کودکان به خدمات پیشگیری و درمان کوتاهی می کنند ، هند در زمینه اطمینان کودکان برای محافظت در برابر اسهال و ذات الریه ، واکسیناسیون می کنند.

این گزارش با تجزیه و تحلیل 10 شاخص از آخرین داده های موجود در مورد چگونگی ارائه مداخلات کلیدی در کشورها ، از جمله شیردهی ، ایمن سازی ، مراقبت و آنتی بیوتیک ها ، محلول آب رسانی دهان (ORS) و مکمل روی ، پیشرفت نشان می دهد که برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از ذات الریه و اسهال نشان داده شده است.

بر اساس داده های جهانی مرگ و میر کودکان ، هند به دلیل بخش عمده ای از جمعیت خود ، بیشتر از هر کشور منجر به مرگ ناشی از ذات الریه و اسهال زیر 5 سال است. بر اساس این گزارش ، تخمین زده می شود که سالانه 2،33،240 کودک هندی زیر 5 سال به دلیل ذات الریه و اسهال ، 640 کودک در روز ، می میرند.

پوشش هند واکسن روتاویروس 18 درصد افزایش یافت (35 درصد پوشش روتاویروس در سال 2018 به 53 درصد در سال 2019 افزایش یافت). بر اساس بیانیه منتشر شده توسط IVAC ، این همزمان است با افزایش سریع واکسن روتاویروس در سراسر کشور که به محافظت از 26 میلیون کودک متولد شده سالانه در برابر تهدید کننده زندگی اسهال روتاویروس کمک می کند.

پوشش ایمنی سازی هند در برابر ذات الریه پنوموکوک نیز با 9 درصد افزایش یافته است (شش درصد PCV (واکسن های مزدوج پنوموکوک) در سال 2018 به 15 درصد در سال 2019 افزایش یافته است) ، IVAC گفت ، از 15 كشور مورد توجه در این گزارش ، هند یكی از چهار كشوری است كه بیش از اهداف شیردهی انحصاری (58 درصد میزان شیردهی انحصاری) تغذیه كرده است.

با این حال ، تقریباً هر کشوری که در این گزارش گنجانده شده بود ، از دسترسی به درمان های ضد پنومونی و اسهال عقب مانده است.

در بیانیه آمده است که درمان اسهال کمترین میزان پوشش را در هند داشته است ، فقط 51 درصد کودکان محلول آب رسانی خوراکی (ORS) و فقط 20 درصد کودکان روی دریافت کرده اند.

این ماده افزود: ORS و روی ، به ویژه هنگامی که با هم بسته بندی می شوند ، درمان های بسیار موثری هستند که ثابت شده مرگ های ناشی از اسهال در کودکان را کاهش می دهد.

این گزارش اظهار داشت که اگرچه در هند در سال 2019 پیشرفت هایی وجود داشت ، همه گیری این دستاوردهای سخت را به دلیل اختلال در خدمات بهداشتی معمول مانند ایمن سازی و دسترسی به اکسیژن پزشکی ، که برای درمان ذات الریه و هم استفاده می شود ، تهدید می کند. کووید -19 بیماران.

“در حالی که جهان بر روی نوآوری های جدید در واکسن ها برای پاسخگویی به واکسن ها تمرکز دارد کووید -19 ماتورام سانتوشام ، مشاور ارشد IVAC و استاد بخش بهداشت بین الملل ، گفت: “همه گیری ، ما نمی توانیم میلیونها کودک را که در اثر بیماریهای قابل پیشگیری مانند ذات الریه و اسهال می میرند از دست بدهیم.”

سانتوشام گفت: “این مرگ و میرها تقریباً با واکسن ها و درمان های ساده اثبات شده ای که در حال حاضر در دسترس هستیم قابل پیشگیری است. سخت کوشی هند در گسترش واکسن روتاویروس قدرت ذینفعان متعهد و موفقیت قابل دستیابی را برجسته می کند.”

در این بیانیه آمده است که اگرچه استفاده موثر از واکسن های جدید باعث بهبود امتیازات هند در گزارش سال 2020 شده است ، اما روند جهانی نشان می دهد که پیشرفت در جلوگیری از مرگ و میر کودکان از اهداف عقب مانده است. مطابق بیانیه ، پنجره اقدام در حال حاضر در سال 2019 فوری بود ، اما در سال آینده ، پیشرفت برای تسریع در پیشرفت دهه ها در کاهش مرگ و میر کودکان ، باید سرعت بگیرد.