کیفیت و کمیت آنتی بادی ها نشان می دهد که ممکن است COVID-19 شدید داشته باشد یا در اثر بیماری بمیرد

توسعه آنتی بادی و خنثی سازی ویروس پیشنهاد شده است که برخی از عوامل تعیین کننده نتایج پیش بینی می کنند کووید -19 .

در نتیجه ، چندین مطالعه در چند ماه گذشته انجام شده است تا مشخص شود آیا انسانها یک واکنش ایمنی قوی در برابر SARS-CoV-2 ، عامل ایجاد کننده جدید تولید می کنند یا خیر. ویروس کرونا بیماری.

تاکنون محققان دریافته اند که افراد با شدت شدید کووید -19 به طور کلی آنتی بادی بیشتری نسبت به آنهایی که بیماری خفیف یا بدون علامت دارند تشکیل می دهد. با این حال ، سطح آنتی بادی به سرعت کاهش می یابد و ممکن است بیش از چند ماه طول نکشد.

اکنون ، گروهی از محققان در بیمارستان عمومی ماساچوست می گویند که کیفیت آنتی بادی و نه تعداد آنتی بادی است که تعیین می کند چه کسانی خفیف یا شدید داشته باشند کووید -19 و چه کسی ممکن است به دلیل بیماری بمیرد.

یافته های این مطالعه در مجله peer-reviewed منتشر شده است سلول.

آنتی بادی ها

آنتی بادی ها مولکول های سیستم ایمنی بدن هستند که آنتی ژن ها (مواد خارجی یا بالقوه مضر) را شناسایی و مبارزه می کنند. چندین نوع آنتی بادی وجود دارد که بدن ما تولید می کند. سه مورد از این موارد عبارتند از:

  • IgM ، اولین آنتی بادی هایی است که در طی عفونت تولید می شود
  • IgG ، آنتی بادی هایی است که بعداً در اثر عفونت ایجاد می شوند و معمولاً مسئول ایمنی طولانی مدت هستند
  • IgA ، آنتی بادی هایی که عمدتا در ترشحات مخاطی از جمله بزاق و اشک وجود دارد.

هر آنتی بادی یک مولکول Y شکل است. این مولکول دارای یک منطقه فوق متغیر در بالا ، یک منطقه متغیر در زیر آن و سپس یک منطقه ثابت وجود دارد. دو منطقه بالا با آنتی ژن ها و منطقه ثابت با سایر مولکول های سیستم ایمنی بدن ارتباط برقرار کرده و به تخریب عوامل بیماری زا کمک می کند.

منطقه ثابت به چیزی به نام گیرنده های Fc ​​موجود در سطح سلولهای ایمنی از جمله سلولهای B ، ماکروفاژها و نوتروفیل ها متصل می شود.

آخرین مطالعه

برای این مطالعه ، محققان مشخصات آنتی بادی حدود 193 را ارزیابی کردند کووید -19 بیمارانی که به دنبال تشخیص در بیمارستان بستری شدند و پاسخ ایمنی بیماران مبتلا به بیماری متوسط ​​را با بیماران دارای بیماری شدید یا کسانی که به علت آن فوت کردند مقایسه کردند.

این چیزی است که آنها پیدا کردند:

  • هر سه گروه (بیماری متوسط ​​، شدید و کسانی که فوت کرده اند) پاسخ آنتی بادی IgM و IgA مشابهی داشتند.
  • در افرادی که به دلیل این بیماری درگذشتند میزان IgG نسبتاً پایین تری نسبت به دو گروه دیگر در هفته سوم بیماری وجود داشت که نشان دهنده تولید نقص IgG در گروه قبلی است.
  • آنتی بادی در بیمارانی که در اثر آن فوت کرده اند کووید -19 توانایی اتصال شدید به گیرنده های Fc ​​را ایجاد نکرده و از این رو ، ممکن است نتوانسته باشد یک پاسخ ایمنی قوی در برابر SARS-CoV-2 ایجاد کند.
  • بیشتر افرادی که جان سالم به در بردند آنتی بادی علیه دامنه S2 پروتئین سنبله SARS-CoV-2 داشتند. پروتئین سنبله بخشی از این پروتئین است کووید -19 باعث ایجاد ویروسی می شود که از آن برای اتصال و ورود به سلولهای سالم استفاده می کند. نویسندگان مطالعه نشان دادند که این حوزه در سایر حوزه ها نیز وجود دارد ویروس کرونا و از این رو بیماران ممکن است مقداری از ایمنی قبلی نسبت به SARS-CoV-2 داشته باشند.

تومر توهر ، رهبر نویسنده تحقیق ، در توضیح اهمیت یافته ها ، در یک خبر منتشر شده توسط بیمارستان عمومی ماساچوست گفت: “اگر بتوانیم اهمیت ویروس کرونا وی افزود: “مصونیت ممکن است بتواند واکسنهایی طراحی کند که بتواند دامنه بسیار وسیع تری را خنثی کند ویروس کرونا es. “

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد COVID-19 بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.