پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

نیروی تولید شده در موتور توسط احتراق داخلی از پیستون به شاتون و سپس به میل لنگ منتقل می شود.این نیرو توسط دیسک و صفحه به گیر بکس و توسط تسمه تایم به میل سوپاپ و در نهایت به سوپاپ ها منتقل می شود.البته تسمه تایم وظیفه چرخاندن واتر پمپ را هم دارد.سر میل لنگ و میل سوپاپ و واتر پمپ هم سه عدد دنده قرار گرفته اند که تسمه تایم روی آنها قرار گرفته و می چرخد.وظیفه تسمه تایم تنظیم زمان دقیق باز و بسته شدن سوپاپ ها و انجام 4عمل اصلی مکش ، تراکم ،انفجار و تخلیه می باشد و این زمان باید خیلی دقیق باشد.اگر کوچکترین بهم ریختگی در این زمان اتفاق بیفتد ،موتور خودرو بد کار میکند ،بد استارت میخورد و در نهایت موتور گاز میخورد ولی بد و کند حرکت میکند.در موتورهای احتراق داخلی به دلیل وابسته بودن اجزای داخلی موتور باهم عملکرد صحیح و هماهنگ این قطعات از اهمیت بالایی برخوردار است. یعنی اجازه نمی دهند هوا از سمت پمپ 6 پیستون دیگر عبور کند. بعضی از رینگ های پیستون (کرومی) چنان سختند که نمی توانند عمل درزبندی را به درستی انجام داده و موتور پیش از ساییده شدن رینگ ها، روغن را می سوزاند.

3. اما اگر خودرو از جای خود حرکت نکرد تایم شما سالم است و می توانید دنبال ایراد دیگری بگردید. اگر در حال حرکت موتور خودرو خاموش شد ، خودرو را متوقف میکنیم و با تست زیر ابتدا از سلامت تسمه تایم مطلع می شویم و بعد استارت می زنیم. وقتی تیم شما یک نفر به خط دفاعی اضافه میکند تا عرض 5 نفرهاش را تشکیل دهد، عملا بخشی از برتری عددی خود در جلوی زمین را از دست میدهد و در ازای آن از مزایایی همچون تحکیم ساختار دفاعی و حضور پیستونها در خط حمله استفاده میکند اما استقلال با حضور بازیکنی مثل جعفر سلمانی در پست پیستون چپ به هیچ عنوان نمیتواند روزهایی را که محمد نادری یا میلیچ در آن پست بازی میکردند، تکرار کند. در چندسال اخیر تیبا به یکی از پرطرفدارترین خودرو ها تبدیل شده است. یکی از دلایل این عملکرد غیر صحیح میتواند شل بودن تسمه تایم یا از بین رفتن دندانههای آن باشد.

دقت داشته باشید که تسمه تایم قبل از پاره شدن، صدای به خصوصی در موتور ایجاد میکند که هنگام شتابگیری ماشین پیستون دیالیز بیشتر مشهود میشود. اگزوز پراید همانند قبل دیگر دود تولید نمی شود. کولر و سیستم تهویه شما درست کار نمی کند. بدرستی سیستم هیدرولیک فرمان کار نمی کند. تغییر سیستم به 4 دفاعه چه کمکی به استقلال میکند؟ چقدر کار میکند؟و در چه زمانی باید تعویض شود؟ با مشتعل شدن سوخت، پیستونها به سمت بیرون حرکت کرده و در نتیجه میللنگها چرخانده میشوند.شرکت Achates چند نسخه دیزلی و بنزینی از پیشرانه پیستون متقابل خود دارد که برای هر چیزی از خودروهای شخصی گرفته تا وسایل نقلیه نظامی طراحی شده است.نسخه بنزینی که هماکنون مراحل آزمایش خود را در وانت فورد F-150 میگذراند، پیشرانه ۲/۷ لیتری سه سیلندر است که ۲۷۰ اسببخار قدرت و ۶۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. قطعه استوانه شکلی است که در داخل سیلندر با اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اصلی موتور است و زمان های موتور را به وجود می آورد. در انتهای میل لنگ هم یک یاتاقان اصلی وجود دارد. وظیفه سیلندر اصلی لنت ترمز افزایش فشار در روغن و ارسال آن به مدارت روغن در چرخهای مختلف ، برای کاستن سرعت یا توقف خودرو است، و همان طور که ذکر کردم از تقویت کننده بوستر برای افزایش فشار روغن استفاده میشود.

با توجه به توضیحاتی که در مورد کلیات رینگ پیستون داده شد، حالا نوبت به تشریح وظایف این قطعه میرسد که اصلی ترین و مهم ترین نکات را در خود جای داده است. در این حالت، سوپاپ خروجی (دور آن با خط آبی مشخص شده) بسته می ماند. اگر دور موتور شما هنگام شتابگیری به دو تا چهار هزار رسید، نشان دهنده این است که موتور خودرو به درستی تنظیم نیست. اگر خودروی شما 60 هزار کیلومتر حرکت کرده باشد. دیوارههای چدنی یا آلومینیمی سیلندرها به منظور فراهم آوردن یک سطح صاف برای حرکت پیستونها باید صیقل زده شود. 2. اگر خودرو در دنده حرکت کرد تسمه تایم پاره شده است و در این حالت نباید استارت بزنید، چون باعث کج شدن سوپاپ ها و شکستن پیستون ها می شود. اگر این علائم را دیدید اصلا نگران نشوید تنها به تعمیرگاه نزدیک خود بروید یا از مکانیک سیار در محل استفاده کنید. ماشین تندر 90 بعد از پراید و تیبا یکی از پرطرفدارترین خودرو شناخته شده است. برای همین تصمیم گرفته ایم در مورد تندر 90 صحبت کنیم و علائم خرابی تسمه تایم ال 90 هم در ادامه اشاره کنیم. وظیفه ایجاد این هماهنگی بر عهده تسمه تایم خودرو می باشد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیستون پیکان ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.