پرتوهای لیزر به دانشمندان علوم مغز و اعصاب بینش جدیدی در مورد سیستم “GPS داخلی” مغز در موش می دهد – News News، Firstpost

دانشمندان راهی را پیدا کرده اند که با تحریک نورون در مغز ، موش ها را به مکانی دیگر منتقل کنند. این گروه از پرتوهای لیزر به منظور فعال سازی مجدد سلول ها استفاده کردند.

محققان از نور برای خواندن و نوشتن فعالیت الکتریکی در مغز استفاده کردند. به موش ها در مکانی جایزه داده می شود که آنها آنها را به عنوان خاطرات درون “سلول های محل” خود (نوعی نورون) ذخیره می کنند. دانشمندان با استفاده از دو آزمایش مبتنی بر نور ، سلولهای یکسانی را فعال کردند و از خاطرات این مکان استفاده کردند تا موش ها احساس کنند و طوری رفتار کنند که گویی در محل پاداش قرار گرفته است.

این تحقیق توسط گروهی از دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه کالج لندن (UCL) انجام شده و نتایج آن در ژورنال منتشر شده است سلول. توضیح چگونگی به وجود آمدن کل آزمایش ، الف یادداشت مطبوعاتی از UCL گفت که این تیم از دو فناوری مبتنی بر اپتیک استفاده کرده است.

  پرتوهای لیزر به دانشمندان علوم مغز و اعصاب بینش جدیدی درباره سیستم GPS داخلی مغز در مطالعه موش می دهد

بسیاری از فرایندهای مغز انسان برای دانشمندان علوم اعصاب رمز و راز باقی مانده است.

“اول ، آنها سلولهای عصبی را مهندسی کردند تا حسگرهای کلسیم رمزگذاری شده ژنتیکی را بیان کنند ، که به سلولها اجازه می دهد تا هنگام فعال شدن روشن شوند. دوم ، آنها پروتئینهای” اپتوژنتیک “حساس به نور را در همان سلولهای عصبی بیان کردند ، به آنها اجازه می دهد سلولهای خاص را با پرتوهای لیزر فعال کنند سبک”.

با ترکیب این دو تکنیک ، آنها قادر به فعال سازی هدفمند سلولهای محل موش بودند. این سلولها واقع در هیپوکامپ ، ناحیه مغز مسئول حافظه و یادگیری ، به طور معمول وقتی موشها در یک منطقه جدید و در جستجوی حافظه جدید هستند ، فعال می شوند. هنگامی که سلول ها به طور مصنوعی فعال شدند ، موش ها “از طریق ذهنی” از راه دور منتقل می شدند و احساس می کردند که به مکانی که حافظه ها را در آن ذخیره کرده اند برگشته اند.

در این بیانیه مشاهده شد که “تحریک سلول محل” برای بازیابی حافظه محل پاداش در موش کافی است تا شروع به جستجوی پاداش در مکان جدید کند. UCL خاطرنشان کرد که این “اولین نمایش چگونگی فعال شدن سلولهای مکانی است که ما را قادر به بازیابی خاطرات محیط خود می کند و به ما کمک می کند تا حرکت کنیم”.