ویروس کرونا از ما خسته نشده است ، رئیس سازمان بهداشت جهانی در برابر اصرار برای بستن چشم بر روی ویروس مقاومت کنید

Tedros Adhanom Ghebreyesus گفت که “ما نمی توانیم با آن مذاکره کنیم ، یا چشمهایمان را نمی بندیم و امیدواریم که از بین برود.

ویروس کرونا از ما خسته نشده است ، رئیس سازمان بهداشت جهانی در برابر اصرار برای بستن چشم بر روی ویروس مقاومت کنید

تدروس هشدار داد که همه گیری ، نیاز جهانیان به بازپس گیری “احساس هدف مشترک” را ایجاد کرده است ، که در سال های اخیر توسط “موج های خزنده ملی گرایی نادرست و انزوا طلبی” از بین رفته است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه همه را به ادامه جنگ فراخواند کووید -19 ، هشدار می دهد که اگرچه ممکن است ما از مبارزه با بیماری همه گیر مریض باشیم ، اما ویروس “از ما خسته نشده است”.

تدرس آدانوم غبرایسس در سخنرانی در اجلاس اصلی سالانه WHO ، که روز دوشنبه پس از کوتاه شدن در ماه مه از سر گرفته شد ، همچنین از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که این می تواند همکاری جهانی را برای پایان دادن به بیماری همه گیر نشان دهد.

وی گفت ، برای مردم بسیار مهم است كه این علم را دنبال كنند و در برابر اصرار چشم بستن بر روی ویروس مقاومت كنند.

“ما ممکن است خسته شده باشیم کووید -19 . اما این از ما خسته نشده است. “

تدروس ، پس از تماس با کسی که آزمایش مثبت داشت ، از قرنطینه صحبت کرد کووید -19 ، هشدار داد که ویروس ضعف را شکار می کند.

وی گفت: “این افراد در سلامت ضعیف تر را شکار می کند ، اما ضعف های دیگر را نیز نادیده می گیرد: نابرابری ، تفرقه ، انکار ، آرزو و بی شعوری”.

“ما نمی توانیم با آن مذاکره کنیم ، یا چشمهایمان را نمی بندیم و امیدواریم که از بین برود.”

وی گفت: “این هیچ توجهی به سخنان سیاسی یا نظریه های توطئه نمی کند.”

“تنها امید ما علم ، راه حل ها و همبستگی است.”

نظر او پس از آن آمد کووید -19 از اواخر سال گذشته برای اولین بار در چین بیش از 1.25 میلیون نفر را کشته و بیش از 50 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است.

تدروس هشدار داد که همه گیری ، نیاز جهانیان به بازپس گیری “احساس هدف مشترک” را ایجاد کرده است ، که در سال های اخیر توسط “موج های خزنده ملی گرایی نادرست و انزوا طلبی” از بین رفته است.

“با این روحیه ، ما به جو بایدن رئیس جمهور منتخب و کمالا هریس معاون رئیس جمهور منتخب تبریک می گوییم و مشتاقانه منتظر همکاری بسیار نزدیک با دولت آنها هستیم.”

بایدن علامت گذاری کرده است که دولت وی تصمیم دونالد ترامپ را برای عقب نشینی ایالات متحده – به طور سنتی اهدا کننده اصلی WHO – از آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد معکوس خواهد کرد.

تدروس گفت: “ما برای پایان دادن به همه گیری و رفع نابرابری های اساسی که ریشه بسیاری از مشکلات جهان است ، باید رهبری را که مبتنی بر اعتماد متقابل و پاسخگویی متقابل است ، دوباره تصور کنیم.”

تایوان منجمد شد

به طور قابل توجهی در این هفته که مجمع جهانی بهداشت از سر گرفته شد (WHA) غایب بود تایوان بود ، که گفت “انسداد” چینی مانع از حضور آن شده و WHO را به اولویت سیاست بر سلامتی متهم کرده است.

جزیره خودگردان 23 میلیون نفری موفقیت چشمگیری در مبارزه با بیماری همه گیر داشته است – تنها با هفت مورد مرگ و کمتر از 600 مورد تایید شده.

اما توسط پکن ، که تایوان را قلمرو خود می داند ، از WHO منجمد شده است – حتی به عنوان ناظر به عنوان بین سال های 2009 و 2016 مجاز به شرکت در آن نیست.

“همانطور که جهان هنوز در معرض تهدید جدی است کووید -19 وزارت امور خارجه تایپه روز دوشنبه گفت: همه گیری … این است که بخاطر هدف “سلامتی برای همه” تحت منشور WHO “حذف تایوان” کنایه است.

WHA همچنین بر روی بیش از 60 مورد اضطراری بهداشتی دیگر که WHO در سال جاری پاسخ داده است ، تمرکز خواهد کرد ، از جمله شیوع سرخک ، ابولا و تب زرد.

این فرصتی خواهد بود تا کشورها در مورد اصلاح WHO بحث کنند تا بتواند سریعتر و به طور موثرتری به چالش هایی مانند همه گیری پاسخ دهد.

تدروس بار دیگر خواستار “سیستمی شد كه در آن كشورها موافقت خود را با یك روند منظم و شفاف بررسی همكاران” از سیاست های بهداشتی خود اعلام كنند.

وی گفت: بررسی دوره ای جهانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل ، که وضعیت حقوق هر کشور هر چند سال یک بار ارزیابی می شود ، می تواند الهام بخش باشد.

وی افزود: این ایده سال گذشته توسط جمهوری آفریقای مرکزی و بنین مطرح شد و فرانسه ، آلمان و کامرون قبلاً کار بر روی این پروژه را پذیرفته اند.

مسئله شفافیت در سیاست های بهداشتی در قلب این موارد است کووید -19 همه گیری ، با چین توسط برخی از کشورها از جمله ایالات متحده متهم به داشتن حداقل پرونده های اول در مورد ویروس کرونا .