ویروس هانتاویروس: مطالعه آلمان نشان می دهد هر موش می تواند ویروس سئول را بدست آورد ، آن را به انسان منتقل کند

اوایل سال جاری وقتی مردی در چین بر اثر عفونت ناشی از سویه این ویروس درگذشت ، توجه عموم مردم بسیار مورد توجه قرار گرفت. اگرچه اکثر مردم جهان برای اولین بار در مارس 2020 از این ویروس باخبر شده بودند ، ویروس حنا ویروس جدیدی نیست. اولین جدایه ویروس حنا در سال 1964 در هند به دست آمد. شیوع ویروس در سال 1993 و 2012 در ایالات متحده رخ داد و باعث تب خونریزی دهنده شد.

تا پیش از این ، شناخته شده بود که ویروس حنا بیشتر از طریق موش ها در اروپا پخش می شود (ویروس های Puumala و Dobrava-Belgrade). ویروس سئول که بیشتر در آسیا دیده می شود از طریق موش ها پخش می شود. همچنین در بعضی از گونه های موش نروژی یافت می شود.

با این حال ، یک مطالعه انجام شده در آلمان اکنون نشان می دهد که موش های صحرایی (اعم از وحشی و خانگی) در سایر نقاط جهان نیز می توانند ویروس ویروس را گسترش دهند.

یافته های این مطالعه ، منتشر شده در ژورنال بیماری های عفونی در حال ظهور توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، ایالات متحده آمریکا ، نشان می دهد که ویروس به نظر می رسد می تواند در موش های صحرایی در هر نقطه از جهان گسترش یابد (بیشتر از طریق تجارت) و از این رو احتیاط ویژه ای باید هنگام تجارت انجام شود. در این جوندگان یا با آنها سر و کار دارد.

موش در برابر موش

موش و موش هر دو نوع جوندگان هستند که در چندین منطقه در سراسر جهان یافت می شوند. اگرچه از نظر سطحی به نظر می رسند ، موش ها معمولاً دم ضخیم و مویی ، پاهای بزرگ و گوش های کوچک دارند. از طرف دیگر ، موش ها یک دم بلند و باریک ، گوش های بزرگ دارند و با موهای کوچک پوشیده شده و سایه نسبتاً روشن تری روی شکم خود دارند.

عفونت ویروس حنا

طبق CDC ، ویروس هانتای ویروس دنیای قدیم در اروپا و آسیا یافت می شود و منجر به تب خونریزی دهنده همراه با سندرم کلیه (HFRS) می شود ، در حالی که ویروس هانتای ویروس جدید باعث سندرم ریوی هانتا ویروس (HPS) می شود.

HFRS علائمی شبیه به آن دارد کووید -19 و با تب ، حالت تهوع ، لرز ، کمردرد ، شکم درد ، سردرد و تاری دید مشخص می شود. فشار خون پایین و نارسایی حاد کلیه بعد از آن رخ می دهد.

HPS به صورت تب ، درد عضلانی ، سردرد ، سرگیجه ، شکم درد و اسهال شروع می شود و بعداً سرفه و تنگی نفس ایجاد می شود.

آخرین مطالعه

طبق آخرین مطالعه ، بیماری ویروس حنا که توسط ویروس سئول ایجاد می شود ، اغلب در خارج از آسیا به درستی تشخیص داده نمی شود ، زیرا در آنجا بومی نیست و اغلب باعث بیماری شدیدتری نسبت به ویروس حنا در اروپا می شود.

با این حال ، در سال 2019 ، ویروس سئول در یک زن و موش حیوان خانگی او در آلمان مشاهده شد. این زن در طول بیماری خود به هپاتوپاتی ، ورم معده و روده و آسیب حاد کلیه مبتلا شد. این بیماری توسط ویروس پان هانتاویروس RT-PCR شناسایی شد.

این زن گزارش داد که موش وی از آپارتمان خارج نشده است. اگرچه ، هر دو زن و موش صحرایی وجود ویروس یکسانی را نشان دادند ، که نشان می دهد زن ویروس را از موش گرفته است. آزمایش های بیشتر نشان داد که ویروس مشابه ویروسی است که در انگلیس و هلند یافت شده است.

نویسندگان این مطالعه نشان دادند که برای درک بهتر شیوع ویروس ویروس سئول در آلمان برای ارزیابی خطر برای صاحبان حیوانات خانگی و همچنین عموم مردم ، به مطالعات بیشتری نیاز است.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد کشنده ترین ویروس های جهان و مکان های آن بخوانید کووید -19 در این طرح متناسب است.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.