ورق گالوانیزه چیست؟ آهن فروش

در سنه ۱۷۴۲ یک شیمیدان فرانسوی به اسم Malouin طی یک سخنرانی در آکادمی فرانسه، نحوه گالوانیزه کردن آهن اساسی فرو بردن آن در بر روی مذاب را ابلاغ کرد. آن‌گاه در سال ۱۸۳۶ یک دانشمند فرانسوی به اسم سورل، اهمیت پوشش دادن آهن دارای روی، پاک کردن آن کلیدی اسید سولفوریک ۹٪ و آن گاه ذوب نمودن آن، مونث ای به نام کلرید آمونیوم را به دست آورد. در سال ۱۸۵۰، صنعت گالوانیزه بریتانیا از این نحوه به مدت یک سنه با استفاده از ۱۰۰۰۰ تن بر روی برای حفاظت از فولاد بهره‌گیری کرد.
دسته‌بندی نشده
4 تا 7 – کلاف تمیز شده، وارد گروه های آنیل اهمیت اتمسفر محافظ می شود. ورق طی سه سطح پیشگرم، گرم کردن، همدمایی متناسب اهمیت کاربرد محصول، آنیل شده و بوسیله سیستم خنک کننده، دمای آن به جهت ورود به حمام مذاب روی تهیه می گردد. 2-ورق های روغنی که به عبارتی ورق های نورد سرد می باشند، به یکدیگر از طرز جوش متصل شده و به صورت نوار پیوسته وارد خط تولید می شوند. خواص فیزیکی محصولات کششی عمیق جاذبه و انعطاف پذیری عالی، خمش فراوان عالی و استحکام کمتر جهت تولید قطعات پیچیده خودرو است.

شرکت های تولید کننده ورق گالوانیزه در ایران

در پیشین های خیر چندان به دور کار فرم دهی ورق ها اصلی استفاده از پرس برک و وکیوم های خم کن انجام می پذیرفت که در طول زمانه و اهمیت ارتقاء ظرفیت تولید طریق های نورد فرمینگ جایگزین آنها شد. از همین رو متخصصان صنعت دنبال راه و روش راه حل ای به جهت همین تهدید بزرگ و مراقبت خاصیت آهن و فولاد بوده اند و شیوه های موثری برای حل این خلل یافته اند. گالوانیزه نمودن را می توان اهمیت استفاده از امولسیفایرهای بر مبنا آب، پاک کننده های پایه قلیایی حیاتی pH 12 یا این که کاهش یا این که حلال های آلی تمیز کرد. بعد محل را کلیدی آب جدید بشویید و به آسانی اهمیت یک پارچه نرم پاک کنید. درصورتیکه در مورد تمیز نمودن کالا خود نگرانی دارید، لطفاً با گالوانیزر یا این که GAA خود مشورت کنید. نیز اکنون کمپانی آهن و فولاد تاج مجهز به دستگاه‌های کرکره زنی به فرم‌های سینوسی، ذوزنقه، دامپا و طرح سفال جنوا می‌باشد.

  • ضخامت آن­ها میان ۰.۲۵ تا ۲ میلی متر اساسی عرض ۷۵۰ تا ۱۰۱۵ میلی متر است.
  • بدیهی می باشد که مواد مختلف، مقدار مختلفی از مقاومت را در در مقابل انجام همین واکنش‌ها از خویش نشان می‌دهند.
  • البته همین خصوصیت هم در هر دو آن‌ها یکسان نبوده و به طور معمول در ورق‌های گالوانیزه بیش‌تر مشهود است.
  • آهن رسان مهم شعار مشتری مداری و حفظ کیفیت، به یار گروهی منسجم از نیروی عمل حرفه‌ای مهم دانش تخصصی بستر قابل قبولی را به جهت مشاوره و انجام معاملات در حوزه خریدوفروش آهن‌آلات مهیا کرده است.
  • شوره سفید بایستی قبل از پوشش دارای به طور قابل توجهی حذف شود که یکی از نگرانی های صنعت کشتی سازی است.
  • از ورق گالوانیزه عمدتا به جهت ساخت شیروانی و سقف ساختمان ها استفاده می شود چرا که مقاومت عجیبی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارد.

انواع ورق گالوانیزه از لحاظ ساختار، ظواهر و پوشش گونه بندی می شوند. همین فرآورده از لحاظ ظاهر یا میزان کریستال به سه گونه ورق گالوانیزه گل درشت ، گل کوچک و فارغ از گل و از حیث دسته پوشش به دو جور پوشش z و پوشش zf تقسیم بندی می شود. لازم به ذکر است ورق گالوانیزه رنگی هم نوعی از این ورق می باشد که مهم لایه ای از رنگ پوشیده شده هست و همین محصول در رنگ های متفاوتی در بازار موحود میباشد و به فروش می رسد. در ادامه به ارا‌‌ئه توضیحاتی در خصوص اشکال همین متاع و همینطور تاثیر آن بر ارزش ورق گالوانیزه می پردازیم.

ساخت سیلو با ورق گالوانیزه، یک کاربرد حساس دیگر!

اگر به جهت گالوانیزه نمودن قطعات فولادی از طرز گرم به کار گیری شود، اضطراری می باشد که پس از انجام آن، قطعات فولادی سرد شوند، به همین منظور آن ها را فورا در آب و یا این که محلول دی کرومات سدیم غوطه‌ور مینمایند که مرحله خنک سازی نامیده می‌شود. حساس اجرای پوشش گالوانیزه روی فولاد به هر روش، بین آهن و روی، پیل یا سلول الکتروشیمیایی تشکیل می شود که در آن فلز روی به عنوان آند (قطب منفی) و آهن به تیتر کاتد (قطب مثبت) به عمل می‌رود. از آنجایی که پتانسیل احیای فلزی بر روی از آهن عمده میباشد در هنگام مواجهه اهمیت دست اندرکاران اکسید کننده مانند آب و اکسیژن، بر روی در آند اکسید می‌شود.

تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه – موردها استعمال و کاربردشان

متقاضیان می توانند اصلی مراجعه به تارنما همین شرکت و تصویب سفارش، سفارشات خود را در سرعت بالا ترین زمان و تحت ترین بها ممکن دریافت کنند. گالوانیزینگ یک عدد از طریق های اثرگذار به جهت پرهیز از خوردگی محسوب می شود. ورق های گالوانیزه از شتاب کارگزاشتن بالا برخوردار میباشند و به راحتی می توان آن را در مکانی که واجب دارید، نصب کنید.

مشخصات ورق گالوانیزه

از تولیدکنندگان ورق گالوانیزه نیز می اقتدار به تولیدکنندگان داخلی و خارجی اشاره کرد که کارخانه هفت الماس، شهرکرد، کاشان و صنعت های فولاد شهریار و سوله وارد کننده مملکت چین از پاراگراف همین سوله ها می باشند. علت نامگذاری همین نوع از کاغذ های آهنی نیز به این دلیل است که آن ها را از طریق نورد سرد ایجاد می کنند. در واقع ورق روغنی پر اسم و رسم به فولاد سرد بوده و در عرض های استاندارد 100cm و 125cm ساخت می شوند و ضخامت آن ها میان 0.3mm تا 4mm متغیر است. یکی از از اصطلاحات همگانی در دنیای فولاد و به ویژه ورق، اصطلاح فلز نسوز می باشد که به جهت توصیف مجموعه ای از عناصر فلزی استفاده می شود که از نقطه ذوب فوق العاده بالایی برخوردار هستند. ورق های آهن نسوز مصالح بسیار پرکاربرد در پروژه های تبارک و ریز می باشند. ورق آهن نسوز از طیف گسترده ای از محصولاتی کلیدی ویژگی ها و کاربردهای مختلف تشکیل شده است.

ورق کرکره چیست و چه صورت و شمایلی دارد؟

به خصوص در مکان‌ هایی که میزان رطوبت بالاست، در طولانی مدت شاهد فرسایش و زنگ زدگی قسمت‌ های فولادی خواهیم بود. اما امروزه ورق های گالوانیزه دارای پوشش خاصی که دارند مقاومت فراوان زیادی در برابر زنگ زدگی از خویش نشان می‌ دهند و از به نقل از وبسایت خبری همین رو در صنعت های متفاوت استفاده فراوانی دارند. تقریباً کلیه به رخ نسبی دارای ورق‌ های گالوانیزه آشنا هستند، ولی در این مطلب از آهن فروش قصد داریم که به جهت شما توضیح دهیم ورق گالوانیزه چیست، انواع آن کدامند و به چه صورت تهیه می‌ شود.
با دقت به افزایش روزمره قیمت ها و نوسانات بالا بازار، توصیه ما به شما خرید سرعت بالا جنس است تا آنگاه ها از ارتقاء ارزش ها، شوکه نشوید و ارزش سرمایه شما حفظ شود. ورق گالوانیزه از پاراگراف متریالی میباشد که در تولید سوله گزینه به کارگیری قرار می گیرد. شما عزیزان می توانید همواره پایانی ارزش اثاثیه سوله را در وبسایت شهرآهن بازدید و در صورت نیاز اقدام به تصویب توصیه نمایید. حساس انجام روند گالوانیزاسیون عمر ورق­ های فولادی حدود ۵۰ سال افزایش پیدا می کند. در در مقابل گالوانیزه به استدلال هزینه ذیل تولید، نسبت به فولاد مقرون به صرفه خیس بوده اما از استحکام کمتری نسبت به فولاد ضد زنگ برخوردار است.

استاندارد های گالوانیزه کردن

این ورق که نوعی آهن روکش دار محسوب می گردد به علت نوسانات ارزی نرخی اثبات نداشته میباشد و همواره حیاتی قیمتی متغیر می باشد. از گزاره مزایای شناخت ورق گالوانیزه همین هست که شما می توانید از روش های دیگری در مقابل خوردگی استعمال کنید؛ چرا که رنگ آمیزی نیز می‌تواند بهترین شیوه در برابر خوردگی به حساب آید. بایستی به این دلیل که پوشش دهی فلز هزینه کمتری دارااست به کارگیری از آن را نادیده نگیرید. علاوه بر صنعت خودروسازی که بخش اعظمی از مصارف آن ورق گالوانیزه میباشد استفاده از ورق گالوانیزه در ساختمان سازی هم به صورت روزافزونی توسعه و گسترش یافته است. از سقف منزل ها گرفته، ساندویچ پنل ها، سیستم تهویه مطبوع، وسایل و تجهیزات خانگی و حتی مبلمان تمامی آرم هایی از به کارگیری ورق گالوانیزه مشاهده می گردد. به منظور محافظت بهتر و بخش اعظم اشکال ورق آهن می بایست تدابیری به خواسته عمر اکثر نیز اندیشیده شود.لازم به ذکر هست که مزیت ورق گالوانیزه تنها در طول عمر بالا نیست، زیرا از حیث هزینه فراوان مقرون به صرفه می باشد. از ورق های گالوانیزه در صنعت های گوناگون به منظور مصارف گوناگون به عامل داشتن مزیت عدم زنگ زدگی و فعالیت خورندگی گزینه به کارگیری قرار می گیرند در عاقبت در هر مکانی که قابلیت و امکان زنگ زدگی آهن وجود داشته باشد کاربرد دارند. به همین خواسته می بایست اسبابی تدارک دیده شود که قطعات را در پروسه مهیا سازی و غوطه وری به طور معلق بتواند جابجا نماید. این نکته را نباید از خاطر دور کرد که هر مدل آلودگی مانند نشانه ها اصلی رنگ ، گریس ، روغن و … قبل از شروع پروسه مهیا سازی از مرحله قطعات زدوده شود. شیوه قرارگیری و منافذ داخلی قطعات بایستی به نحوی باشد که محلول های شستشو و مذاب روی قادر باشد در تمام نواحی قطعه جریان یابد. اجزاء بنا ها در زمان طراحی بایستی به نحوی پیش بینی گردد حیطه ای بن بست نباشد تا محلول های شستشو( چربی گیر، اسید و فلاکس ) و در نهایت مذاب به آن دسترسی داشته باشد. گالوانیزه در واقع پوشش محافظتی فراوان قادر و قابل اطمینانی هست که ورق گالوانیزه را نه صرفا در برابر رطوبت، بلکه در برابر زخم های احتمالی در زمان حمل و نقل هم، محافظت میکند. دقت کنید که ورق‌های گالوانیزه به جهت مدت‌ زمانه طولانی در محیط‌های مرطوبی از قبیل خاک یا چمن قرار نگیرند.

◾️سهولت در تمیز نمودن ورق گالوانیزه:‌

ورق های فلزی مختلف برای کاربری های خاصی که ساخت می شوند باید به مهربانی فرم دهی شوند، به عنوان نمونه ورق های استیل فرم پذیری مناسبی داشته و به ویژه و ورق های استیل در گرید ۴۳۰ بخش اعظم به جهت فرم دهی استعمال می شوند. قالب های تولید قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه ورق های شیروانی وفرمينگ ورق گالوانيزهکه خویش انواع مختلفی دارا‌هستند پر اسم و رسم ترین گونه های آن ها فرمهای شیروانی شادولاین، شیروانی ذوزنقه و و سینوسی یا کرکره ای می باشد. اسید شویی به جهت برطرف کردن زنگ زدگی آهن نیز یکی از روش­های دوست داستنی می­باشد.
دیگر گزینه ها یک محصول آلومینیوم روی و آلومینیم می باشد که از یک پوشش آلومینیومی نسبتاً خالص بر اساس فولاد تا 89٪ آلومینیوم و سیلیکن تعادل می باشد. در این نحوه ابتدا پودر فلز روی به درون یک تفنگ تغذیه شده و پس از حرارت دهی و ذوب، بر بر روی ورق اسپری می شود. به خواسته پاشش بر روی مذاب اساسی شتاب مطلوب، از هوای کمپرس شده و یا این که گازهای حاصل از احتراق به کارگیری می شود. همچنین در صنعت خودرو سازی و کشاورزی از این مدل ورق استعمال اکثری می شود. ۸- سطح هشت به گالوانیزاسیون اختصاص دارد و ورق‌ها حیاتی ورود به وان مذاب روی، در آن غوطه‌ور می‌شوند.