واکسیناسیون COVID-19: چگونه تئوری nudge می تواند به جلوگیری از تردید واکسن کمک کند ، اعتماد عمومی را تقویت کند

لازم است که افراد از طریق یک کانال معتبر و معتبر از واکسن مطلع شوند

واکسیناسیون COVID-19: چگونه تئوری nudge می تواند به جلوگیری از تردید واکسن کمک کند ، اعتماد عمومی را تقویت کند

تصویر نمایندگی AP

با نزدیک شدن به موفقیت در مبارزه با COVID ، آخرین دور مسابقه جهانی برای دستیابی و تحویل واکسن همچنان ادامه دارد. کنترل ویروس در سال 2021 از اهمیت جهانی برخوردار خواهد بود. واکسیناسیون علیه بیماریهای قابل پیشگیری می تواند به عنوان یک کالای عمومی در نظر گرفته شود زیرا هم رقابتی است و هم قابل استثنا نیست. واکسن ها عوامل بیرونی مثبتی ایجاد می کنند زیرا نه تنها به طور مستقیم از افراد واکسینه شده محافظت می کنند بلکه به طور غیرمستقیم برای افراد واکسینه نشده نیز مفید هستند. این نیز یکی از مهمترین اقدامات سیاسی در دستیابی به 14 هدف از 17 هدف توسعه پایدار از جمله سلامتی ، عدم فقر ، کاهش نابرابری ها ، کار مناسب و رشد اقتصادی است.

علاوه بر مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن واکسن ها ، جامعه جهانی بهداشت و دولت ها در سراسر جهان برای جلب اعتماد به واکسن مجبور به مقابله با موانع متعدد و تشویق افراد به مصرف آن هستند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2019 ، تردید واکسن یکی از ده تهدید کننده سلامت جهانی بود. یکی از بزرگترین چالش ها می تواند اقناع افراد به مایه زنی باشد. طبق اخیر مجمع جهانی اقتصاد و نظرسنجی ایپسوس که در ماه اکتبر انجام شد ، اختلاف زیادی بین کشورها در مورد قصد واکسیناسیون علیه کووید -19 ، هر زمان که چنین واکسنی در دسترس باشد – تقریباً 87 درصد از هندی ها ، 54 درصد در فرانسه ، 64 درصد در ایالات متحده و 68 درصد در آفریقای جنوبی قصد واکسیناسیون را دارند.

اگرچه برخی از کشورها نسبت به کشورهای دیگر میزان پذیرش واکسن بیشتری دارند ، اما در حال حاضر کووید -19 همه گیری ، برای جلوگیری از عبور ویروس از مرزها ، باید از کل جمعیت جهان محافظت شود. بنابراین ، ضروری است که کشورها از طریق سیاست های مبتنی بر شواهد ، استراتژی های موثری را برای رفع گلوگاه های احتمالی که ممکن است در آینده نزدیک رخ دهد ، تهیه کنند.

قصد واکسینه شدن

از نظر تاریخی ، واکسن ها به عنوان یک داستان موفقیت در کاهش چندین بیماری مانند فلج اطفال ، سرخک ، آبله و غیره ثابت شده اند. واکسن ها نه تنها تأثیر مستقیم در کاهش خطر ابتلا به بیماری دارند بلکه تأثیر غیرمستقیم بر ایمنی گله را نیز به کار می برند. به معنای مصونیت جامعه است که تعداد کافی از افراد از واکسیناسیون یا عفونت قبلی محافظت می کنند. اگرچه متخصصان هنوز اطلاعات کافی در مورد درصد دقیق جمعیت واکسینه شده برای داشتن ایمنی گله را ندارند کووید -19 ، واکسن هنوز هم در محدود کردن اپیدمی بسیار مهم است.

با این حال ، افزایش در میزان واکسیناسیون می تواند یک اثر متناقض و معضل اجتماعی ایجاد کند ، که منجر به یک مشکل سوارکاری رایگان می شود. به دلیل هزینه ها و خطرات واکسیناسیون ، تمایل به “سوارکاری آزاد” در فرد افزایش می یابد. با افزایش میزان واکسیناسیون در جامعه ، جمعیت ایمنی از افراد غیر واکسینه شده نیز محافظت می کند ، بنابراین انگیزه فردی برای واکسیناسیون کاهش می یابد. تردید یا تردید در واکسن نیز می تواند به دلایل مختلفی از جمله عدم آشنایی ، اطلاعات نادرست و تجربه شخصی با بیماری ایجاد شود. در حالی که با یک واکسن جدید سروکار دارید ، بسیار مهم است که در ابتدا به شک و تردید کاذب در مورد جذب واکسن پرداخته شود.

بدبینی واکسن این توانایی را دارد که تلاش برای کنترل بیماری را تضعیف کند. به عنوان مثال ، در هند ، یکی از دلایل اصلی جذب کم واکسن فلج اطفال در اوایل سال 2000 در اوتار پرادش ، اطلاعات غلط در مورد عوارض جانبی واکسن بود. در طی شیوع ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو ، عدم اعتماد نهادی در بین مردم موانع اصلی دولت برای اطمینان از اقدامات واکسیناسیون گسترده بود. در دوران پس از حقیقت ، با انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غلط ، تردید واکسن در سراسر جهان افزایش یافته است. شک و تردید واکسن اغلب توسط جنبش های ضد واکسیناسیون و ضد واکسرها پشتیبانی می شود ، که نظریه های توطئه ، اطلاعات غلط و افسانه های مربوط به اثر بخشی واکسن ها را تبلیغ می کنند. در ایالات متحده ، خودداری از واکسن از 2.5 درصد در سال 2010 به 4 درصد در سال 2016 افزایش یافته است. مطالعه دیگری توسط دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن نشان داد که افراط گرایی مذهبی و بی ثباتی سیاسی نقشی اساسی در کاهش اعتماد به واکسن در بسیاری از کشورها دارد.

مقابله با بدبینی واکسن

علوم رفتاری می تواند به درک دلایل امتناع یا پذیرش واکسن کمک کرده و جذب آن را از طریق عوام فریبی اجتماعی تقویت کند. “برهنه کردن” یک سیاست مداخله ای است که با هدف تغییر رفتار انسانی بدون محدود کردن آزادی انتخاب پیش بینی می شود. در بسیاری از موارد از تحریکات اجتماعی به صورت مشوق های فردی استفاده شده است. به عنوان مثال ، در فرانسه ، سوابق ایمن سازی برای کودکان برای ثبت نام در مدارس مورد نیاز است. کارت های واکسیناسیون همچنین می تواند شاخص مهمی برای مقامات دولتی برای تشویق جذب باشد. در استرالیا ، مشوق های مالی مانند تخفیف های مالیاتی برای ایمن سازی ، جذب واکسن را تضمین می کند. در برخی موارد ، تماس های صوتی و پیام های متنی هدفمند در ارسال یادآوری برای دریافت عکس ایمن سازی خاص کمک می کنند.

روند واکسیناسیون باید تا حد ممکن یکپارچه و در دسترس باشد. مطالعه ای که توسط J-Pal در مناطق روستایی هند انجام شد نشان داد که مشوق های اندک مانند تهیه سهمیه مانند یک کیلوگرم عدس برای هر ویزیت می تواند میزان ایمن سازی را افزایش داده و بر تمایل به تعویق انداختن غلبه کند. خانواده ها تشویق می شوند تا برای تکمیل دوره واکسیناسیون برگردند. غالباً ، سطح بالای غیبت در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی تمایل افراد را به تعویق می اندازد. اردوگاه های سیار ایمن سازی می توانند در روستاها ایجاد شوند و همچنین می توان از مشوق های اضافی برای جبران ناراحتی ها یا از دست دادن حقوق روزانه کارگران غیررسمی استفاده کرد. علاوه بر این ، می توان از برنامه های مجاز دولت برای شناسایی نزدیکترین اردوگاه واکسیناسیون استفاده کرد.

علاوه بر این ، برای ایجاد اعتماد و درک عمومی در مراحل اولیه ، باید تحرک اجتماعی م andثر و ارتباط شفاف در مورد آزمایشات واکسن بین تولید کنندگان واکسن ، مقامات بهداشتی و جوامع وجود داشته باشد.

لازم است که افراد از طریق یک کانال معتبر و معتبر از واکسن مطلع شوند. به عنوان مثال ، در انگلیس ، واحد ضد اطلاعات ضد همزمانی با شرکت های رسانه های اجتماعی همکاری کرده است تا اطلاعات نادرست و ضد اطلاعاتی ضد واکس را شناسایی و به آنها پاسخ دهد. مقامات و رهبران محلی باید برای تشویق جذب واکسن درگیر شوند. در طی شیوع ابولا در DR کنگو ، مشخص شد که مقامات محلی بیش از سطوح دولتی دولت مورد اعتماد هستند. در هند ، کارکنان مراقبت های بهداشتی مانند ASHAs (فعالان معتبر بهداشت اجتماعی) می توانند در انتشار اطلاعات مربوط به عوارض جانبی ، اثر بخشی و روش واکسن به صورت محلی کمک کنند.

علیرغم اینکه این واکسن یک کالای عمومی جهانی است ، تخصیص واکسن در سراسر کشور همچنان یک وظیفه دلهره آور خواهد بود – کشورهای ثروتمند نمایندگی 13 درصد از جمعیت جهان در حال حاضر بیش از نیمی از کالاهای آینده کووید -19 واکسن در حالی که در بخش عرضه جهانی این واکسن متمرکز شده است ، مقامات دولتی همچنین باید یک برنامه عملیاتی برای شناسایی “غیرپذیرندگان” و در نتیجه تدوین استراتژی های ارتباطی هدفمند برای زایمان موثر طراحی کنند. برای ایجاد اعتماد به نفس واکسن و سواد اولیه ، حفظ تعادل صحیح بین افراد در مورد اهمیت پوشش جهانی واکسن و جلوگیری از هرگونه پیشنهاد اجباری بسیار مهم است.

دیدگاه های بیان شده شخصی است.

مقاله در ابتدا در ORF Online منتشر شده است و در اینجا تکثیر شده است.