واکسن Sputnik V: روسیه می گوید نتایج اولیه آزمایشات فاز 3 اثر 92 درصدی را در برابر COVID-19 نشان می دهد

واکسن Sputnik V که توسط م Instituteسسه تحقیقات علمی گامالیا و وزارت دفاع روسیه ساخته شده است ، یک واکسن دو شات است.

واکسن Sputnik V: روسیه می گوید نتایج اولیه آزمایشات فاز 3 اثر 92 درصدی را در برابر COVID-19 نشان می دهد

واکسن Sputnik V COVID-19 روسیه نیز در مرحله پیش تأیید WHO است. تصویر: RDIF

پس از تولید واکسن توسط Pfizer و BioNTech اخیراً روسیه نشان داد که بیش از 90 درصد در جلوگیری از عفونت موثر است ، روسیه همچنین اعلام کرد که اسپوتنیک نامزد NO 1 خود 92 درصد موثر است. این داده ها از اولین تجزیه و تحلیل موقت داده های حاصل از آزمایش بالینی فاز 3 حاصل می شود.

اطلاعات زیادی در بیانیه منتشر شده توسط RDIF وجود نداشت و تنها دو روز پس از انتشار اطلاعات Pfizer Inc منتشر شد. بر اساس گزارش توسط آسوشیتدپرس، برخی از کارشناسان معتقدند که داده های روسی ممکن است در تلاش برای همگام سازی با رقابت جهانی برای دستیابی به یک موفقیت عجیب و غریب بوده اند ویروس کرونا واکسن

“ضمن تشویق ، من نگران هستم که این داده ها در اواخر هفته در پشت اعلامیه Pfizer / BioNtech منتشر شده باشد. داده های Sputnik تنها بر اساس 20 مورد است کووید -19 در شرکت کنندگان در آزمایش ، در مقایسه با بیش از 90 مورد در آزمایش قبلی ، “النور رایلی ، استاد ایمونولوژی و بیماری های عفونی در دانشگاه ادینبورگ ، به رویترز.

وی افزود: “از اهمیت ویژه ای برخوردار است که برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات گیلاس ، معیارهای از پیش تعیین شده برای پاک کردن داده های آزمایش رعایت شود. هر چیزی کمتر از این باعث از بین رفتن اعتماد عمومی به همه واکسن ها می شود ، که این یک فاجعه است.”

پروفسور Bodo Plachter ، معاون مدیر انستیتو ویروس شناسی ، بیمارستان آموزشی دانشگاه ماینس گفت رویترز، “این از نگاه اول بسیار خوب به نظر می رسد اما مطمئناً برای نتیجه گیری معتبر در مورد اثر بخشی و اثرات جانبی به مشاهدات طولانی مدت نیاز داریم. همین امر برای اعداد Pfizer و BioNTech نیز صدق می کند.”

واکسن Sputnik V که توسط م Instituteسسه تحقیقات علمی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا همراه با وزارت دفاع روسیه تولید شده است ، یک واکسن دو شات است.

بر اساس بیانیه، از مجموع 40،000 داوطلب که در آزمایشات فاز 3 شرکت می کنند ، بیش از 20،000 داوطلب با اولین دوز واکسن و بیش از 16،000 داوطلب با دوزهای اول و دوم واکسن واکسینه شده اند.

از 16000 داوطلب ، تنها 20 نفر داوطلب شدند ویروس کرونا 21 روز پس از ایمن سازی عفونت ها و از این رو 92٪ موثر است

از بیان چگونگی آن مبهم مانده است ویروس کرونا در میان شرکت کنندگان در آزمایش تشخیص داده شد و اینکه آیا همه آنها ، از جمله کسانی که هیچ علامتی ندارند ، از نظر ویروس آزمایش شده اند یا خیر.

انتشار “نتایج میان دوره ای آزمایشات بالینی پس از ثبت نام که به طور قانع کننده ای اثر واکسن Sputnik V را نشان می دهد جای خود را به واکسیناسیون گسترده در روسیه علیه کووید -19 در هفته های آینده ، “به نقل از الكساندر گینتسبورگ ، مدیر م Gamسسه Gamaleya مستقر در مسكو كه این واكسن را تولید كرده است.

با این حال ، در مصاحبه با آسوشیتدپرس، ایلیا یاسنی ، رئیس تحقیقات علمی صندوق سرمایه گذاری روسیه Inbio Ventures ، خاطرنشان کرد که با گرفتن عکس 40،000 داوطلب ، نرخ اثربخشی ممکن است تغییر کند.

وی افزود: “چگونگی تغییر اعداد هنگامی كه از 40،000 نفر عکس گرفته شود مشخص نیست” اما “من می گویم كه نتیجه گیری زودرس است.”

با ورودی از سیم