واکسن Oxford- AstraZeneca COVID-19 به طور متوسط ​​در 70 درصد موارد کار می کند ، این مطالعه را تأیید می کند

مطالعه منتشر شده در Lancet نشان داد که این واکسن برای کسانی که دو دوز کامل داده اند 62 درصد و در کسانی که یک و نیم و سپس یک دوز کامل دارند ، دارای اثر 90 درصد است.

پاریس: دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca اولین شدند کووید -19 تولیدکنندگان واکسن روز سه شنبه نتایج آزمایشی بالینی مرحله نهایی را در یک ژورنال علمی منتشر می کنند و یک مانع اصلی در رقابت جهانی برای تولید داروهای ایمن و موثر برای جدید را پاک می کنند ویروس کرونا .

این مطالعه ، در محترم منتشر شده است لانست مجله پزشکی ، تأیید کرد که واکسن به طور متوسط ​​در 70 درصد موارد کار می کند.

این در طی انبوهی از تحولات مثبت اتفاق می افتد که امیدها را ایجاد کرده است که شیوع واکسن می تواند به مهار همه گیری که منجر به مرگ بیش از 1.5 میلیون نفر و جوامع آسیب دیده در سراسر جهان شده است ، کمک کند. بریتانیا روز سه شنبه با استفاده از واکسنی رقیب که توسط Pfizer-BioNTech پس از تأیید آن برای استفاده عمومی در هفته گذشته تولید شد ، اولین کشور در جهان غرب است که شروع به ایمن سازی می کند.

اندرو پولارد ، مدیر گروه واکسن آکسفورد ، گفت که انتشار در لانست نشان داد توسعه دهندگان “به طور شفاف داده ها را به اشتراک می گذارند”. وی اظهار داشت: برای رساندن همه گیر به یک بیماری واکسن های مختلفی لازم است ، “در غیر این صورت با گذشت شش ماه هنوز در این وضعیت خواهیم بود”. وی در یک جلسه مطبوعاتی گفت: “این واقعاً نمی تواند یک رقابت بین توسعه دهندگان باشد ، بلکه باید در برابر ویروس باشد.”

این مطالعه نشان داد که این واکسن برای کسانی که دو دوز کامل داده اند 62 درصد و در کسانی که نصف و سپس یک دوز کامل دارند ، دارای اثر 90 درصد است.

AstraZeneca و آکسفورد ماه گذشته در مورد تجزیه و تحلیل خود با س questionsالاتی روبرو شدند – که پس از انتشار یک نمای کلی از نتایج ، داده های 23000 نفر را در آزمایش های جداگانه با پروتکل های مختلف بررسی می کند. این گروه متمرکز بر گروه کوچکتری بودند که به دلیل اشتباه یک دوز اولیه به آنها داده شد.

مطالعه روز سه شنبه تأیید کرد که این گروه 1،367 شرکت کننده شامل بزرگسالان بالای 55 سال نیستند. نویسندگان گفتند که آنها تجزیه و تحلیل اضافی را برای بررسی کنندگان همکار Lancet ارائه دادند که نشان می دهد نتایج بهبود یافته برای گروه نیمه دوز به عوامل دیگر مانند سن بر نمی گردد. اما آنها گفتند که تحقیقات بیشتری لازم است.

AstraZeneca گفت که تنظیم کننده ها تصمیم می گیرند بر اساس داده ها تصمیم بگیرند که آیا افراد دو دوز کامل دریافت می کنند یا یک دوز کامل و به دنبال آن یک دوز کامل. “” “پولارد گفت. وی تأیید کرد که استفاده از دوز اولیه پایین “غیر برنامه ریزی شده” و نتیجه اختلاف اندازه گیری است ، اما هنگامی که محققان متوجه شدند ، با توافق مقررات نظارتی در آزمایش گنجانده شد.

‘دوراهی’

سایمون کلارک ، دانشیار میکروب شناسی سلولی در دانشگاه ریدینگ گفت ، نتایج به احتمال زیاد برای تنظیم کنندگان یک “معضل” است. وی گفت در حالی که رژیم نیم دوز محافظت بهتری در برابر بیماری و همچنین در کاهش انتقال بدون علامت نشان می دهد ، این گروه “نسبتاً کوچک” بود.

“علاوه بر این ، هیچ شرکت کننده مسن (55 سال به بالا) وجود نداشت و این احتمال وجود دارد که اگر تنظیم کننده ها اجازه استفاده از واکسن را به این روش بدهند ، از گروه در معرض خطر محافظت نشود.”

به طور کلی ، نویسندگان داده های مرحله 3 – مرحله نهایی – آزمایشات بالینی را در بریتانیا و برزیل مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند ، که شامل 11،636 نفر بود ، به همراه داده های ایمنی از مجموع 23،745 شرکت کننده در آزمایشات در انگلیس ، برزیل و آفریقای جنوبی. 131 مورد از علائم وجود دارد کووید -19 بیماری بیش از 14 روز پس از دوز واکسن دوم در این 11،636 نفر – 30 نفر از آنها در گروه دریافت کننده واکسن با دوز و 101 نفر در گروه کنترل بودند.

این مطالعه گفت که هیچ بستری در بیمارستان یا بیماری شدید گزارش نشده است کووید -19 گروه واکسن تا کنون.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. گجت های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.