واکسن COVID-19 مبتنی بر ویروس سرخک برای ایمن سازی معمول علیه هر دو ، در مطالعه جدید ارائه شده است

واکسن COVID-19 مبتنی بر سرخک دو ظرفیتی می تواند یک راه حل مناسب برای مقابله با دو تهدید مهم بهداشت عمومی باشد.

واکسن COVID-19 مبتنی بر ویروس سرخک برای ایمن سازی معمول علیه هر دو ، در مطالعه جدید ارائه شده است

تصویر ویال های واکسن COVID-19. تصویر: ایگور گولوونیوف / تصاویر SOPA

مبتنی بر ویروس سرخک کووید -19 واکسن احتمالاً می تواند از هر یک جلوگیری کند کووید -19 و سرخک ، بر اساس یک بررسی کاملا جدید. طبق گفته نویسندگان این مطالعه ، مبتنی بر ویروس سرخک است کووید -19 واکسن می تواند به عنوان بخشی از برنامه های معمول ایمن سازی سرخک تجویز شود.

در این مطالعه ، منتشر شده در ژورنال PNAS، محققان گزارش a کووید -19 کاندید واکسن بیشتر مبتنی بر ویروس سرخک ضعیف شده زنده است.

SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث می شود کووید -19 ، بیش از 1 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است ، و این امر تمایل فوری به یک واکسن موثر را تأیید می کند.

مایکل مولهباخ و همکارانش فرصت استفاده از ویروس سرخک ضعیف شده زنده را به عنوان بردار برای ویروس کرونا واکسن نویسندگان ژن پروتئین سنبله SARS-CoV-2 را در ژنوم فشار ویروس سرخک مورد استفاده در واکسن های سرخک قرار دادند.

سرم موش یا همستر واکسینه شده با این ویروس نوترکیب حاوی آنتی بادی هایی است که قادر به خنثی سازی موفقیت آمیز SARS-CoV-2 و ویروس سرخک هستند.

سلولهای T سیتوتوکسیک از موشهای واکسینه شده سلولهای بیان کننده پروتئین سنبله SARS-CoV-2 را بر اثر تحریک با پروتئین سنبله به طور انتخابی از بین بردند.

دامنه آنتی بادی و سیتوکین در موش های واکسینه شده در یک مرحله با پاسخ ایمنی مغرضانه Th1 بوده است ، که نشان دهنده یک خطر کم ایمنی-آسیب شناسی شبیه به افزایش وابسته به آنتی بادی و بیماری تنفسی تقویت شده است.

در مدهای همستر و موش ، حیوانات واکسینه شده صدها ویروسی و آسیب شناسی شدید کمتر را در پی آلودگی به SARS-CoV-2 نسبت به حیوانات واکسینه نشده نشان دادند.