واکسن COVID-19 فقط از سال 2022 از طریق شبکه ایمن سازی موجود به افراد عادی می رسد: مدیر AIIMS

به گفته کارشناسان ، حتی یک واکسن فعال نیز نمی تواند بیش از 50٪ کارآمد باشد ، این بدان معناست که هنجارها و ماسکهای فاصله اجتماعی هنوز هم لازم است.

واکسن COVID-19 فقط از سال 2022 از طریق شبکه ایمن سازی موجود به افراد عادی می رسد: مدیر AIIMS

سوابق افرادی که واکسن را دریافت کرده اند ، تعداد زیادی از واکسن ها ، که برای دوز بعدی برنامه ریزی شده است و در صورت وجود عوارض جانبی ، باید با دقت نگهداری شود. اعتبار تصویر: CDC

هند اکنون دومین کشور تحت تأثیر این کشور است کووید -19 ، با تعداد تأیید شده ویروس کرونا موارد از 10 نوامبر 8.55 میلیون عبور کرده است. بسیاری از مقامات معتقدند که واکسن تنها راهی است که جهان قادر به بازگشت به زندگی عادی است. اما توزیع یک واکسن بالقوه در بین عموم مردم هنوز در ذهن همه علامت سوال است. بر اساس گزارش توسط نعنا، واکسن تحت یک برنامه تلقیح ویژه با استفاده از فرآیندها ، فناوری و شبکه برنامه ایمن سازی جهانی (UIP) موجود توزیع خواهد شد.

UIP، برنامه ای توسط دولت هند در سال 1978 معرفی شد ، ابتدا “برنامه گسترده ایمن سازی” نام گرفت و بعداً در سال 1985 به دلیل گسترش دامنه گسترش آن به مناطق شهری ، “برنامه ایمن سازی جهانی” نامگذاری شد. این یکی از بزرگترین برنامه های بهداشت عمومی در جهان است که نیازهای ایمن سازی سالانه حدود 2.67 کرور نوزاد و 2.9 کرور زن باردار را تأمین می کند.

مرحله اول واکسن شروع به کار کرد

دکتر وینود پاول ، عضو Niti Aayog و رئیس هیئت مشاوره نخست وزیر در مورد تلاش های هند برای تولید و تکمیل واکسن گفت: “کارمندان بهداشت ، چه در بخش دولتی و چه در بخش های مختلف روستایی و شهری هند در حال جنگ هستند همچنین کارگران شهرداری و پلیس که در همه جا می جنگند باید در اولویت باشند. “

دولت مرکزی در حال شناسایی 30 ذی نفع ذینفع با اولویت و طبقه بندی این جمعیت به چهار دسته از افرادی است که در مرحله اولیه واکسن می گیرند:

  1. حدود یک کرور متخصص مراقبت های بهداشتی از جمله پزشکان ، دانشجویان MBBS ، پرستاران و کارگران ASHA.
  2. حدود دو کارگر خط مقدم جبهه از جمله کارگران شرکت های شهرداری ،
  3. پرسنل پلیس و نیروهای مسلح. حدود 26 کرور افراد بالای 50 سال.
  4. گروه خاصی از افراد زیر 50 سال مبتلا به بیماری های مشترک و نیاز به مراقبت های ویژه.

پس چه زمانی aam admi واکسن بزنید؟

در مصاحبه با CNN-News18 ، دکتر رندیپ گولریا ، مدیر AIIMS و عضو گروه ویژه ملی در کووید -19 مدیریت گفت ، ” کووید -19 با واکسیناسیون از بین نمی رود … (این) به ما کمک می کند تا ایمنی گله را به سرعت تحویل دهیم. “

وی گفت که حتی با استفاده از واکسن نیز فقط “حدود 50٪ اثر” خواهد داشت ، این بدان معناست که افراد باید “از هنجارهای فاصله اجتماعی و ماسک استفاده کنند تا پایان همه گیری.”

او معتقد است که کووید -19 این واکسن ها در اواخر سال 2021 تا ابتدای سال 2022 به راحتی در بازار موجود باشد تا افراد (که در لیست اولویت نیستند) خودشان واکسن بزنند.