هواپیماها ، یخ های خشک ، داروخانه ها: بسیاری از چالش های لجستیکی در توزیع واکسن COVID-19

خنثی سازی ویروس کرونا به دلیل سه عامل ، یک چالش کاملاً جدید است: مهلت کوتاه مدت تلقیح تعداد زیادی از افراد ، این واقعیت که بیشتر واکسن ها به دو دوز نیاز دارند و دمای بسیار پایینی که برخی از واکسن ها باید ذخیره شوند

هواپیماها ، یخ های خشک ، داروخانه ها: بسیاری از چالش های لجستیکی در توزیع واکسن COVID-19

واکسن های فایزر توزیع شده در ایالات متحده از بزرگترین کارخانه تولیدی آن واقع در کالامازو ، میشیگان تهیه خواهد شد. بیرون رفتن از آنها شامل رقص دقیق ، شبیه ساعت ، از کانتینرها ، کامیون ها و هواپیماها خواهد بود. خبرگزاری فرانسه

ایالات متحده می تواند اولین کشوری باشد که یکی از جاه طلبانه ترین اقدامات واکسن در تاریخ را آغاز کرده است: توزیع و تجویز حداکثر 600 میلیون دوز کووید -19 فقط در چند ماه واکسن بزنید.

کمپین های گسترده واکسن چیز جدیدی نیست – به عنوان مثال چندین دهه است که در مبارزه با سرخک و آنفولانزا انجام می شود.

اما کوک کردن ویروس کرونا یک چالش کاملاً جدید به دلیل سه عامل است: بازه زمانی کوتاه برای تلقیح تعداد زیادی از افراد ، این واقعیت که بیشتر واکسن ها به دو دوز نیاز دارند و دمای بسیار پایینی که باید برخی از واکسن ها در آن ذخیره شوند.

واکسنی که توسط غول دارویی ایالات متحده Pfizer و BioNTech آلمان تهیه شده است ، برای اولین بار مجاز به استفاده در ایالات متحده است ، باید در -94 درجه فارنهایت (-70 درجه سانتیگراد) ذخیره شود ، در حالی که واکسن آنفولانزا را می توان در یخچال معمولی

واکسن های فایزر توزیع شده در ایالات متحده از بزرگترین کارخانه تولیدی آن واقع در کالامازو ، میشیگان تهیه خواهد شد. بیرون رفتن از آنها شامل رقص دقیق ، شبیه ساعت ، از کانتینرها ، کامیون ها و هواپیماها خواهد بود.

ظروف حمل حرارتی هر کدام با یخ خشک و 975 ویال واکسن که هر کدام حاوی پنج دوز هستند ، در مجموع 4875 دوز پر می شود.

روزانه شش کامیون دوز را به شرکت های حمل و نقل هوایی مانند FedEx ، UPS یا DHL می رسانند ، که آنها را طی یک تا دو روز در سراسر ایالات متحده و در سه کره در سراسر جهان تحویل می دهد. خبرگزاری فرانسه.

این شرکت به طور متوسط ​​روزانه 20 پرواز باری در سراسر جهان انتظار دارد.

هواپیماها ، داروخانه های یخ خشک بسیاری از چالش های لجستیکی در توزیع واکسن COVID19

این عکس اکتبر 2020 که توسط Pfizer ارائه شده است ، بخشی از یک “مزرعه فریزر” را نشان می دهد ، مکانی برای ذخیره سازی به اندازه زمین فوتبال کووید -19 واکسن ، در حال ساخت در Kalamazoo ، میشیگان. AP

این شرکت به فدرال اکسپرس مجبور شد مجوز ویژه حمل و نقل هوایی را برای حمل این همه یخ خشک بدست آورد ، که در صورت “تصعید” تصادفی و عبور از ماده جامد به گاز ، می تواند خطری را برای خدمه ایجاد کند. خبرگزاری فرانسه.

وقتی جعبه ها به مقصد نهایی رسیدند ، فقط به مدت کوتاه فقط دو بار در روز می توان آنها را باز کرد.

جولی سوان ، متخصص پاسخ همه گیر در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی گفت: “برای راه اندازی یک کلینیک واکسیناسیون گسترده ، خوب است.”

وی هشدار داد که این واکسن برای توزیع در مطب پزشکان یا داروخانه ها که خیلی کوچک هستند مناسب نخواهد بود.

حداقل در آغاز ، آمریکایی ها مجبور به مراجعه به بیمارستان ها یا شاید حتی مراکز توزیع گسترده ای هستند که در پارکینگ هایی مانند اینها مستقر شده اند کووید -19 او گفت ، سایت های آزمایش.

واکسن ها می توانند به مدت دو هفته در جعبه های خود باقی بمانند ، به این معنی که بیمارستان ها به فریزر خاصی احتیاج ندارند.

جانل روث از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گفت: “در حال حاضر توصیه نمی کنیم بیمارستان ها یا کلینیک ها تجهیزات فوق العاده سرماخوردگی را خریداری کنند.”

بعداً کشورهای فقیر

غول بیوتکنولوژی مدرن آمریکا نیز در حال تولید واکسنی است که می تواند در -4 درجه فارنهایت ، دمای یک فریزر طبیعی ذخیره شود.

دولت ایالات متحده در حال توزیع رایگان این واکسن به ایالات و سرزمین های ایالات متحده است ، و در هر حوزه قضایی تصمیم می گیرد که چطور دوزها را به بیمارستان ها ، داروخانه ها ، پزشکان یا حتی دانشگاه ها توزیع کند و شرکت ها توزیع می کنند ، در یک سیستم غیرمتمرکز دقیقاً مانند آنچه برای همه گیری آنفلوانزای H1N1 در سال 2009 استفاده شد.

پاول مانگو ، یکی از مقامات عملیات Warp Speed ​​، در جریان جلسه توجیهی گفت: “دولت فدرال قصد ندارد ، به استثنای بسیار کمی ، یک دوز واکسن را لمس کند.”

هواپیماها ، داروخانه های یخ خشک بسیاری از چالش های لجستیکی در توزیع واکسن COVID19

حداقل در آغاز ، آمریکایی ها مجبور به مراجعه به بیمارستان ها یا شاید حتی مراکز توزیع گسترده ای هستند که در پارکینگ هایی مانند اینها مستقر شده اند کووید -19 سایت های آزمون AP

هدف این است که واکسن به آسیب پذیرترین جمعیت قبل از پایان دسامبر ، به کارکنان مراقبت های بهداشتی قبل از پایان ژانویه و همه آمریکایی ها تا ابتدای آوریل ارائه شود.

Pfizer انتظار دارد 50 میلیون دوز در سال جاری و 1.3 میلیارد دلار در سال 2021 تولید كند: ایالات متحده قبلاً 100 میلیون كالا از جمله 20-30 میلیون را برای تحویل قبل از پایان دسامبر سفارش داده است. در همین حال ، اتحادیه اروپا 200 میلیون ، ژاپن 120 میلیون ، انگلیس 30 میلیون و کانادا 20 میلیون سفارش داده است.

Moderna ، AstraZeneca ، Johnson & Johnson ، Sanofi و سایرین امیدوارند که واکسن های آنها نیز ایمن و م effectiveثر باشند و روند جهانی آنها نیز همین روند را دنبال کند.

شرکت حمل و نقل DHL تخمین می زند که طی دو سال آینده باید 15 میلیون جعبه خنک کننده تحویل شود که تقریباً به 15000 پرواز در سراسر جهان نیاز است.

پرشنت یداوف ، متخصص زنجیره های تأمین بهداشت جهانی در مرکز توسعه جهانی گفت ، کشورهای فقیرتر که ظرفیت ذخیره سازی مقادیر زیادی از واکسن ها را که نیاز به ذخیره سازی فوق العاده سرما دارند ، ندارند.

وی گفت: فریزرهای فوق سرد که می توانند به دمای -112 درجه فارنهایت برسند پنج برابر بیشتر از فریزرهای استاندارد هستند و فقط برای سفارش ساخته می شوند.