هند به Pfizer COVID-19 shot نیازی ندارد. واکسن باید تا فوریه-مارس در دسترس باشد: سخت ودهان

وزیر بهداشت گفت که به هیچ ایالت درمان ترجیحی داده نمی شود و توزیع واکسن ها عادلانه است.

هند به Pfizer COVID-19 shot نیازی ندارد.  واکسن باید تا فوریه-مارس در دسترس باشد: سخت ودهان

Harsh Vardhan گفت که Pfizer باید ابتدا به کشور خود پاسخگو باشد و سپس کلیه سفارش های کشورهای دیگر را با توجه به معاملات انجام شده انجام دهد. اعتبار تصویر: CDC

وزیر بهداشت اتحادیه هند ، هارد وردان گفته است که هند ممکن است به Pfizer-BioNTech نیازی نداشته باشد کووید -19 واکسن همانطور که بسیاری از نامزدهای واکسن دیگر در هند آزمایش می شوند ، از جمله نامزد بومی Bharat Biotech Covaxin ، که در حال حاضر در مرحله نهایی آزمایشات انسانی است.

در مصاحبه با اقتصاد بار، وردان گفت: “ایالات متحده حتی به Pfizer مجوز نداده است. بنابراین منطقی نیست كه سایر كشورها مانند هند آن را در نظر بگیرند. ما با همه در تماس هستیم اما احساس می كنم كه ممكن است به واكسن Pfizer احتیاج نداشته باشیم.”

Pfizer اخیراً درخواست مجوز استفاده اضطراری از کاندید واکسن خود را به FDA داده است. در صورت اعطا ، آنها می توانند از واکسن “در جمعیت های پرخطر … تا اواسط تا پایان دسامبر سال 2020” استفاده کنند.

وردان همچنین گفت كه واكسن باید ابتدا به كشور خودش تهیه شود و سپس تمام سفارشاتی را كه كشورهای دیگر طبق معاملات منعقد كرده اند انجام دهد. وی افزود که Pfizer “ارتباطی در هند برای تولید واکسن” ندارد.

طومار گزارش داد كه وردان گفت كه به هيچ دولتي هيچ گونه درمان ترجيحي داده نمي شود و توزيع واكسن ها عادلانه خواهد بود. وی همچنین اظهار داشت که کارکنان مراقبت های بهداشتی اولین کسانی هستند که واکسن را دریافت می کنند.

وی گفت: توزیع عادلانه واکسن وجود خواهد داشت. “ایالت ها بخشی از گروه متخصص ملی هستند … هیچ کس با جلب رضایت واکسن دریافت نخواهد کرد.”

هند در حال آزمایش سه واکسن است و در مراحل مختلف آزمایشات بالینی قرار دارد. وردان گفت که این واکسن تا فوریه یا مارس 2021 در دسترس قرار خواهد گرفت.

در فاز 3 آزمایشات ، واکسن دانشگاه آکسفورد است که با AstraZeneca ساخته شده است. این آزمایشات توسط موسسه سرم مستقر در پونا انجام می شود و همچنین توزیع آنها نیز به عهده آنها خواهد بود. انتظار می رود این واکسن تا ژانویه 2021 منتشر شود.

آزمایشگاه های دکتر ردی برای آزمایش واکسن Sputnik V با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) همکاری کرده است. اخیراً مصوبات لازم برای شروع آزمایشات فاز 2/3 را در هند دریافت کرده است و با شورای کمک به تحقیقات صنعت بیوتکنولوژی (BIRAC) دپارتمان بیوتکنولوژی (DBT) همکاری کرده است که به آنها امکان دسترسی به مراکز آزمایش بالینی خود را می دهد. همچنین اگر دکتر ردی واکسن را در هند تأیید کند توزیع می کند.

کوواکسین که توسط بهارات بیوتک در ارتباط با شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) در حال توسعه است و در مرحله 3 آزمایشات بالینی است که بر روی 26000 داوطلب در 22 مرکز انجام می شود.