مطالعه نشان می دهد که میزان پایین تناسب اندام عضلانی و هوازی با افزایش خطرهای افسردگی و اضطراب مرتبط است

ورزش برای سلامت جسمی عالی است. بدون آن ، عضلات ضعیف می شوند ، استخوان ها قدرت خود را از دست می دهند و وزن شما افزایش می یابد. این همه دانش عمومی است و فواید ورزش و تناسب اندام برای سلامتی فیزیولوژیک در سراسر جهان تصدیق شده است. اما آیا می دانید ورزش و آمادگی جسمانی با سلامت روان نیز رابطه ای پیچیده و در عین حال مشخص دارند؟

ورزش ، تناسب اندام و سلامت روان

این ارتباط بین ورزش و سلامت روان فراتر از این تصور است که ورزش باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. مطالعه منتشر شده در روانپزشکی جهانی در سال 2016 نشان می دهد که ورزش برای سلامت روان بسیار متفاوت از تمریناتی است که برای کاهش وزن انجام می شود.

این مطالعه می گوید اگرچه تمرینات با شدت متوسط ​​احساس لذت و رضایت ایجاد می کنند ، اما تمرینات با شدت بالا تخریب بیشتری دارند و می توانند منجر به نارضایتی شوند.

این دقیقاً به همین دلیل است که سایر مطالعات ، مانند مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی سبک زندگی در سال 2020 ، توصیه می شود که رژیم های ورزشی باید به طور خاص متناسب با نیازهای افراد مبتلا به اختلالات افسردگی یا خلقی باشد.

این مطالعه نشان داد که اگرچه ورزش به آزادسازی هورمونی به نام اندورفین کمک می کند ، که می تواند به عنوان مسکن و آرامبخش عمل کند و از بار داروهایی که بیماران افسردگی اغلب دارند ، می کاهد ، اما پیروی از رژیم های منظم ورزشی در افرادی که دارای مشکلات روحی هستند ، کم است. بنابراین تنظیم متناسب با نیاز هر بیمار ، پروتکل های ورزشی از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

تناسب اندام و خطرات افسردگی

در حالی که تعداد زیادی از مطالعات این رابطه مثبت بین ورزش متوسط ​​، بهبود آمادگی جسمانی و مدیریت بهتر بهداشت روانی را تأیید می کنند ، دیگران خاطرنشان می کنند که عدم ورزش نه تنها می تواند به کاهش سطح تناسب اندام منجر شود بلکه خطرات اختلالات بهداشت روانی را نیز افزایش می دهد.

یافته های یک مطالعه جدید منتشر شده در پزشکی BMC چنین ارتباطی از تناسب قلبی تنفسی و قدرت گرفتن با اختلالات شایع بهداشت روان را تأیید می کند.

این مطالعه شامل 152 هزار و 978 شرکت کننده از Biobank انگلیس بود که وضعیت سلامتی آنها ، به ویژه سطح آمادگی جسمانی و سلامت روانی ، برای مدت هفت سال دنبال می شد. محققان به ترتیب از آزمون ورزش و دینامومتر برای اندازه گیری تناسب قلب و تنفس و قدرت گرفتن شرکت کنندگان استفاده کردند. آنها برای بررسی وضعیت سلامت روانی خود از مقیاس های سلامت بیمار -9 و اختلال اضطراب عمومی -7 استفاده کردند ، همانطور که توسط راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ، ویرایش V (DSM-V) توصیه شده است.

پس از هفت سال پیگیری ، محققان دریافتند که سطح تناسب اندام قلبی و قدرت گرفتن در تناسب اندام همراه با 1.8 برابر احتمال بروز یک اختلال بهداشت روان مشترک مرتبط است. کسانی که سطح آمادگی جسمانی متوسطی دارند نیز احتمال بیشتری از همان اختلالات دارند.

همچنین مشخص شد که سطح تناسب اندام کم همراه با 2.6 برابر احتمال ابتلا به افسردگی و 1.6 برابر احتمال ابتلا به اختلالات اضطرابی در ارتباط است. این مطالعه همچنین نشان می دهد که ارتباط بین قدرت گرفتن و اختلالات اضطرابی به ویژه در زنان و بزرگسالان مسن تر بود.

بنابراین ، محققان توصیه می كنند كه فعال بودن برای پیشگیری از اختلالات بهداشت روان مانند افسردگی و اضطراب امری حیاتی است. آنها در بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کردند ، این امر با توجه به این واقعیت که حتی بیشتر ضروری است کووید -19 همه گیری منجر به قفل جهانی و تحرک محدود شده است.

تناسب اندام با داشتن ورزش منظم علی رغم اینکه همه گیر هنوز هم ادامه دارد ، می تواند یک روش اصلی در پیشگیری یا مدیریت مسائل بهداشت روانی باشد که ثابت شده سایر مطالعات در طی همه گیری در حال افزایش است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما درباره تناسب اندام را بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.