مطالعه نشان می دهد که داروی ضد افسردگی فلووکسامین ممکن است به جلوگیری از COVID-19 شدید کمک کند

مطالعه جدیدی که توسط گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن انجام شده است نشان می دهد داروی ضد افسردگی فلووکسامین ممکن است در جلوگیری از بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان موثر باشد کووید -19 بیماران. یافته های این مطالعه در ژورنال منتشر شده است جاما.

کووید -19 یک بیماری جدید است که اولین بار در دسامبر سال گذشته گزارش شد. به دنبال افزایش موارد و فقدان درمان ، دانشمندان سعی کرده اند داروهای موجود را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و استفاده بیش از حد از مراکز مراقبت های بهداشتی برای استفاده مجدد استفاده کنند. فاویپیراویر (که در ابتدا برای درمان آنفولانزای ژاپنی طراحی شده است) و رمیدسویر (که برای مبارزه با ابولا ساخته شده است) به ترتیب مجوز استفاده اضطراری و تأیید FDA را برای درمان دریافت کرده اند کووید -19 . چندین داروی دیگر نیز بی فایده یا م orثر ارزیابی شده اند.

استروئیدهایی مانند دگزامتازون ، آسپیرین ضد التهاب و دولوکستین ، داروی ضد افسردگی که به بیماران پوکی استخوان داده می شود نیز نشان داده شده است که در مدیریت و کاهش بروز کووید -19 .

فلووکسامین چیست؟

فلووکسامین به طور کلی برای درمان اضطراب ، افسردگی و وسواس استفاده می شود. این دارو به گروهی از داروها موسوم به مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) تعلق دارد که با پروتئین سیگما -1 در بدن تداخل می کنند و به کاهش التهاب کمک می کنند. التهاب کنترل نشده و طوفان های سیتوکین از علل احتمالی مرگ و میر در موارد شدید است کووید -19 بیماران.

تحقیقات قبلی نشان داده است که این دارو با مسدود کردن IL-6 ، یک سیتوکین پیش التهاب ، می تواند التهاب و سپسیس را در حیوانات کاهش دهد.

طبق FDA ایالات متحده ، فلوووکسامین در 25 گرم ، 50 گرم و 100 گرم قرص وجود دارد و به طور کلی به کودکان داده نمی شود مگر اینکه دکتر به این ترتیب پیشنهاد کرده باشد. به این دلیل که فلووکسامین ممکن است تفکر و رفتار خودکشی را در کودکان و نوجوانان افزایش دهد ، به ویژه هنگامی که برای اختلالات روانپزشکی مانند اختلال افسردگی اساسی مصرف شود.

این دارو همچنین می تواند با چندین داروی دیگر واکنش متقابل داشته و منجر به برخی عوارض جانبی از جمله حالت تهوع ، سو dys هاضمه ، عصبی ، خشکی دهان ، رینیت ، تعریق ، بی خوابی و بی اشتهایی شود.

مطالعه

در یک کارآزمایی بالینی تصادفی ، محققان 152 مورد را شامل شدند کووید -19 بیماران سرپایی (کسانی که سعی در بهبودی در خانه دارند) با بیماری خفیف تا متوسط ​​در کلان شهر سنت لوئیس. تأیید شد که همه بیماران از 10 آوریل تا 5 آگوست 2020 این بیماری را دارند. آنها میانگین سنی 46 سال و اشباع اکسیژن حداقل 92 درصد یا بیشتر داشتند.

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و به آنها 100 گرم فلووکسامین (80 بیمار) یا دارونما (72 بیمار) سه بار در روز به مدت 15 روز داده شد.

پس از 15 روز ، هیچ یک از شرکت کنندگان در گروه فلووکسامین وخیم بالینی گزارش نکردند. از طرف دیگر ، از 72 بیمار شش نفر در گروه دارونما ، علائم بیماری را بدتر می کنند.

با این حال ، نویسندگان این مطالعه نشان دادند که برای تأیید این یافته ها به مطالعات بیشتر و گسترده تری نیاز است. آنها به زودی مطالعات گسترده ای را آغاز می کنند و شامل بیماران از سراسر کشور می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد دانشمندان را بخواهید که این داروها را درمان می کنند کووید -19 .

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.