مطالعه نشان می دهد مواد شیمیایی که ممکن است در مبلمان وجود داشته باشد ، دستگاه های الکترونیکی خطر دیابت را افزایش می دهند

دیابت یکی از اصلی ترین بیماری های مزمن در قرن بیست و یکم است که میلیون ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. در حالی که استعداد ژنتیکی یکی از دلایل بروز این بیماری است ، عوامل محیطی و سبک زندگی نیز مسئول هستند.

مطالعات قبلی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض ترشحات از پلاستیک های رایج ، آلودگی هوا ، دود ثانویه تنباکو ، آلاینده های آلی پایدار و داروهای خاص نیز ممکن است منجر به دیابت شود.

اکنون ، مطالعه ای توسط دانشگاه کالیفرنیا ، ریورساید انجام شده ، نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض ماده شیمیایی خاصی به نام PBDE ، که در بیشتر خانه ها وجود دارد ، می تواند منجر به دیابت در انسان شود.

یافته های این مطالعه در ژورنال منتشر شده است گزارش های علمی

PBDE ها

PBDE ها یا دی فنیل اترهای پلی برومین دسته ای از ترکیبات آلی هستند که در چندین محصول خانگی از پارچه ، روکش مبلمان ، وسایل الکترونیکی و مبلمان برای ایجاد مقاومت در برابر شعله استفاده می شوند.

این مواد شیمیایی میل اتصال ضعیفی با سطح دارند و تمایل دارند در هوا ، آب و خاک وجود داشته و از آنجا وارد بدن انسان شوند.

اگرچه PBDE در بسیاری از کشورها ممنوع است ، اما هنوز در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود. با گذشت زمان ، این مواد شیمیایی به عنوان آلاینده های اصلی ظاهر شده و در خون انسان ، شیر ، چربی و بافت های جنین یافت شده اند. نوزادان تازه متولد شده PBDE را از شیر مادر دریافت می کنند و همچنان از طریق محیط در معرض آنها قرار می گیرند.

مطالعه

محققان از یک مدل موش برای بررسی تأثیر انتقال طولانی مدت دوز پایین PBDE به فرزندان از طریق مادر بر پیشرفت دیابت در بزرگسالی استفاده کردند.

دوز قرار گرفتن در معرض قابل مقایسه با آنچه انسان در طول بارداری و شیردهی در معرض آن قرار دارد تنظیم شد. آنها بیشتر تمرکز خود را بر روی فرزندان ماده گذاشتند ، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که عدم تحمل گلوکز و خطر مرگ بیشتر باشد.

محققان دریافتند که تمام فرزندان مادران در معرض ابتلا به دیابت از جمله سطح بالای گلوکز ناشتا ، عدم تحمل گلوکز ، سطح انسولین خون پایین و عدم حساسیت به انسولین هستند. این نوزادان همچنین دارای مقادیر زیادی اندوکانابینوئید در کبد خود هستند که ترکیبات مرتبط با چاقی ، متابولیسم و ​​اشتها هستند.

جالب اینجاست که مادران نیز مقداری سطح عدم تحمل گلوکز را تجربه کرده اند اما به اندازه نوزادان تحت تأثیر قرار نگرفته اند.

دکتر مارگاریتا کوراس-کولازو ، نویسنده متبوع مطالعه ، گفت: “یافته های ما نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در محیط ، مانند PBDE ، می توانند از مادر به فرزندان منتقل شوند و قرار گرفتن در معرض آنها در اوایل دوره رشد برای سلامتی مضر است. در یک خبر منتشر شده توسط دانشگاه کالیفرنیا ، ریورساید.

با این حال ، محققان در حال برنامه ریزی برای انجام مطالعات طولی برای درک بهتر اثرات طولانی مدت در معرض PBDE ها هستند ، به ویژه بدانند که آیا نوزادان انسانی در معرض PBDEs قبل و بعد از تولد در اواخر زندگی دیابتی می شوند یا خیر.

کاهش خطر

نویسندگان این مطالعه ذکر کردند که یافته های آنها به این معنی نیست که شما از شیر دادن به نوزاد خود جلوگیری می کنید زیرا مزایای شیردهی بسیار بیشتر از عوارض جانبی PBDE است.

درعوض ، سعی کنید در مورد PBDE ها و سایر منابع احتمالی قرار گرفتن در معرض اطلاعات بیشتری کسب کنید ، مطمئن شوید که قبل از غذا خوردن دست های خود را بشویید و اکنون یک شی object حاوی PBDE بخرید.

خرید لوازم الکترونیکی یا مبلمان بدون PBDE ، جایگزینی محصولات قدیمی حاوی PBDE با محصولات جدید PBDE و جاروبرقی و تمیز کردن منظم مجاری هوا و منافذ خانه نیز می تواند کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد دیابت را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.