مطالعه نشان می دهد داروی ضد ویروسی خوراکی مولنوپیراویر می تواند از گسترش ویروس SARS-CoV-2 در گلدان جلوگیری کند.

مولنوپیراویر اکنون پس از اتمام موفقیت آمیز آزمایش های ایمنی فاز I ، در مرحله پیشرفته ، چندمرکز ، آزمایشات II / III بالینی در انسان است.

مطالعه نشان می دهد داروی ضد ویروسی خوراکی مولنوپیراویر می تواند از گسترش ویروس SARS-CoV-2 در گلدان جلوگیری کند.

تصویر CDC از ویروس کرونا. تصویر: CDC / Unsplash

برای اولین بار از کووید -19 همه گیری در دسامبر سال گذشته آغاز شد ، داروی خوراکی ضد ویروسی تولید شده است که می تواند گسترش انتقال SARS-CoV-2 را در عرض 24 ساعت متوقف کند. این مطالعه توسط گروهی از محققان موسسه علوم پزشکی پزشکی در دانشگاه ایالتی جورجیا انجام شد و بودجه آن از طریق کمک های بهداشتی عمومی موسسه ملی بهداشت (NIH) ، انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی به ایالت جورجیا تأمین شد.

نتایج حاصل شده است منتشر شده در ژورنال میکروبیولوژی طبیعت.

MK-4482 / EIDD-2801 ، معروف به Molnupiravir ، می تواند یک تغییر دهنده در جلوگیری از انتقال جامعه به کووید -19 تا زمان تصویب واکسن در بین توده ها. این مطالعه نشان می دهد که ضد ویروس می تواند سه برابر سود داشته باشد بیانیه از دانشگاه مولنوپیراویر می تواند پیشرفت بیماری را از بیماری خفیف تا شدید متوقف کند ، مرحله عفونی را کوتاه کند تا ضمن پایان دادن به شیوع موضعی ، انزوای عاطفی و اقتصادی – اقتصادی را کاهش دهد.

داروی ضد ویروسی خوراکی مولنوپیراویر می تواند از گسترش ویروس SARSCoV2 در پروانه ها جلوگیری کند

برای اولین بار مشخص شد که مولنوپیراویر در برابر ویروس های آنفلوانزا قوی است اما برای استفاده در برابر SARS-CoV-2 مورد استفاده مجدد قرار گرفت و بر روی فرت آزمایش شد. تصویر: CDC / Unsplash

دکتر ریچارد پلمپر ، استاد برجسته دانشگاه ایالتی جورجیا گفت: “ما در اوایل یادداشت کردیم که MK-4482 / EIDD-2801 دارای فعالیت طیف گسترده ای علیه ویروس های RNA تنفسی است و درمان حیوانات آلوده از طریق دهان با دارو میزان ویروس ریخته شده را کاهش می دهد ذرات با چندین مرتبه اندازه ، انتقال را به طور چشمگیری کاهش می دهد. “

“این خصوصیات MK-4482 / EIDD / 2801 را به یک کاندیدای قدرتمند برای کنترل دارویی تبدیل کرد کووید -19 ،” او اضافه کرد.

این دارو ابتدا در برابر ویروس های آنفلوانزا قدرتمند است اما برای استفاده در برابر SARS-CoV-2 مورد استفاده مجدد قرار گرفت و به دنبال آن آزمایش های کنترل شده بر روی سرآشپزها انجام شد. شش شاخک آلوده به ویروس کرونا و سه نفر از آنها با شروع ویروس ویروس تحت درمان با مولنوپیراویر قرار گرفتند.

از فرت می توان به عنوان “مدل بالینی” استفاده کرد کووید -19 واکسن و روشهای درمانی از آنجا که فیزیولوژی ریه آنها شبیه انسان است و محققان امیدوارند که جنبه های آن را تقلید کنند کووید -19 بر اساس گزارش توسط ، در افراد ، مانند گسترش آن ، طبیعت آسیا. مدل های پیش بالینی حیواناتی هستند که از وضعیت انسان تقلید می کنند ، از جمله تجلی رفتارها و تجاربی که می تواند نشان دهنده بیماری روانی باشد ، همچنین به عنوان آسیب شناسی روانی انسان شناخته می شود.

دکتر رابرت کاکس ، دانشجوی فوق دکترا در این باره گفت: “ما اعتقاد داریم که فرت ها یک مدل انتقال مناسب هستند زیرا به راحتی SARS-CoV-2 را گسترش می دهند ، اما بیشتر بیماری شدیدی ایجاد نمی کنند که شباهت زیادی به گسترش SARS-CoV-2 در بزرگسالان دارد.” آ بیانیه.

محققان پس از مشاهده آنها طی یک دوره چهار روزه دریافتند که گلدانهای آلوده تحت درمان با مولنوپیراویر ویروس را به گلخانه های آلوده نشده با آنها منتقل نمی کند. از طرف دیگر ، نشان داده شد که سرخک هایی که به آنها دارونما داده شده بود ، داروهای دیگر را آلوده کرده بودند.

مولنوپیراویر اکنون پس از اتمام موفقیت آمیز آزمایش های ایمنی فاز I ، در مرحله پیشرفته ، چندمرکز ، آزمایشات II / III بالینی در انسان است. اطلاعات مربوط به این مسیرها هنوز منتظر هستند.