مطالعه نشان می دهد ، یوگا ، مدیتیشن و ذهن آگاهی می توانند به طور موثری علائم ضربه مغزی را درمان کنند

اگر بخواهید از اطراف س askال کنید ، ممکن است سخت گیر باشید که فردی را بیابید که هرگز ضربه خفیف ، ضربه یا لرزش در سرش را نداشته باشد. هنگامی که سر خود را به چیزی می کشید ، احتمال ایجاد ضربه مغزی یا آسیب خفیف ضربه مغزی (mTBI) زیاد است. با این حال ، هر فردی که تاکنون دچار ضربه مغزی شده است علائم طولانی مدت یا ضربه مغزی مزمن ندارد. علائم طولانی مدت mTBI می تواند یک مشکل مادام العمر باشد که منجر به انواع مختلف اختلالات می شود.

اثرات طولانی مدت آسیب مغزی خفیف ضربه ای

طبق مطالعه ای که در گزارش های علمی در سال 2018 ، mTBI ها می توانند منجر به اثرات عصبی جدی و طولانی مدت از جمله اختلال در عملکرد شناختی مربوط به حافظه ، استدلال ، ارتباطات و احساسات شوند. mTBI همچنین می تواند در هماهنگی حرکتی ، تعادل ، حرکت و عملکرد چشم و رفتار اجتماعی مشکل ایجاد کند و منجر به کاهش قابل توجهی در کیفیت زندگی شود. مطالعات اخیر همچنین تأثیرات درازمدت ضربه مغزی مزمن را با خطر بالای ابتلا به زوال عقل و افسردگی مرتبط دانسته است.

در حالی که بسیاری از راههای درمانی مانند استراحت ، فیزیوتراپی و غیره برای mTBI توصیه می شود ، افرادی که علائم طولانی مدت دارند اغلب می بینند که وضعیت آنها برای سالها برطرف نمی شود و در طولانی مدت آسیب به مغز را تشدید می کند. مطالعه جدیدی در ژورنال منتشر شده است روانشناسی کاربردی: سلامتی و رفاه نشان می دهد که این وضوح طولانی مدت است که ممکن است با مداخلات مانند یوگا و مدیتیشن امکان پذیر باشد.

یوگا و مراقبه برای توانبخشی طولانی مدت

این مطالعه که توسط تیمی از محققان به سرپرستی دکتر ربکا آکابچوک در دانشگاه کانتیکت انجام شد ، با در نظر گرفتن تأثیر طولانی مدت صدمات نامرئی مغزی انجام شد. Acabchuk ، که گفته می شود یک مربی آموزش دیده یوگا با 17 سال تجربه است ، به دلیل تحقیقات قبلی که از این واقعیت پشتیبانی می کند که یوگا می تواند برای کاهش نشانگرهای زیستی التهابی مرتبط با تعدادی از مزمن ها استفاده شود ، الهام گرفته شده است که در مورد یوگا و mTBI تحقیق کند. شرایط برای مطالعه او ، آکابچوک و تیمش اولین متاآنالیز را در نوع خود انجام دادند و 20 تحقیق مختلف را شامل یوگا ، مدیتیشن ، مداخلات ذهن آگاهی و آسیب های مغزی کردند.

به طور کلی ، 20 مطالعه در مجموع 539 موضوع داشت. محققان تأثیر یوگا ، مدیتیشن و مداخلات ذهن آگاهی را در تعدادی از نتایج از جمله سلامت روان ، سلامت جسمی ، عملکرد شناختی ، کیفیت زندگی ، عملکرد اجتماعی و شغلی تجزیه و تحلیل کردند. آنها همچنین خطرات پیامدهای خاص سلامتی مانند افسردگی ، توجه ، اضطراب و خستگی را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان از طریق متاآنالیز خود دریافتند که کلیه شرکت کنندگانی که از برنامه های یوگا ، مدیتیشن و ذهن آگاهی استفاده کرده اند ، در علائم کلی پیشرفت چشمگیری داشته اند ، در حالی که علائم مربوط به خستگی و افسردگی بیشترین پیشرفت را در تمام مطالعات نشان داده است. زمینه های دیگری که پیشرفت های امیدوارکننده ای را نشان دادند ، سلامت روان ، سلامت جسمی ، عملکرد شناختی ، پردازش مربوط به خود و کیفیت کلی زندگی بودند.

در پایان ، محققان اذعان می کنند که این مطالعه کوچک بود و محدودیت هایی نیز داشت و در واقع برای تأیید یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز است. با این حال ، آنها همچنین این واقعیت را برجسته می کنند که بر خلاف درمان های دارویی یا جراحی ، مداخلات مانند یوگا ، مدیتیشن و ذهن آگاهی عوارض جانبی کمی دارند یا هیچ عوارضی ندارند. از این رو ، امتحان کردن همه اینها نمی تواند به کسی که از علائم طولانی مدت mTBI رنج می برد آسیب برساند. در حقیقت ، ممکن است در بهبود پارامترهای سلامتی و کاهش خطرات بیماری های جدی مانند زوال عقل و افسردگی بسیار مفید باشند.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد ضربه مغزی بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.