مطالعه می گوید ، عدم تغذیه ایمنی ، عصاره شاهدانه می تواند از COVID-19 جلوگیری کرده و به بهبودی کمک کند

از آغاز کووید -19 همه گیری ، محققان و متخصصان مراقبت های بهداشتی از سراسر جهان در جستجوی بهترین روش برای پیشگیری ، درمان و درمان رمان متمرکز شده اند ویروس کرونا عفونت واکسن های مختلفی برای مقابله با تهدید این بیماری در حال تولید است ، در حالی که تعدادی از داروهای موجود در حال آزمایش (و برخی از آنها قبلاً نیز استفاده شده اند) برای معالجه بیماران مبتلا به کووید -19 .

روشهای زیادی نیز در سراسر جهان در نظر گرفته شده است که می توانند ایمنی بدن را در برابر عفونت ویروسی تقویت کنند و به بهبودی بیمارانی که مجبور شده اند در بیمارستان یا خانه با این بیماری مبارزه کنند ، کمک کنند. دو مطالعه جدید بینشی در مورد محافظت در برابر و بهبودی از آن فراهم می کند کووید -19 عفونت آنچه داده ها نشان می دهد در اینجا است:

حشیش برای کووید -19 حفاظت؟

مطالعه جدیدی در ژورنال منتشر شده است سالخورده پیشنهاد می کند که عصاره شاهدانه sativa می تواند با موفقیت با SARS-CoV-2 مبارزه کند و بنابراین از آن جلوگیری می کند کووید -19 عفونت این مطالعه که توسط محققان کانادایی در دانشگاه لتبریج انجام شد ، مبتنی بر این واقعیت بود که عصاره های C. sativa ، به ویژه آنهایی که دارای مقدار زیادی ضد التهاب کانابینوئید کانابیدئول (CBD) هستند ، در تغییر بیان ژن و التهاب موثر هستند. این محققان تحت مجوز تحقیقاتی Health Canada ، 800 رقم جدید C. sativa را توسعه دادند و از مدل های انسانی سه بعدی مصنوعی برای بررسی اینکه آیا عصاره شاهدانه می تواند بر بیان ACE2 مرتبط با آن تأثیر بگذارد ، استفاده کردند. کووید -19 .

محققان دریافتند که 13 عصاره شاهدانه تولید شده توسط آنها با موفقیت توانستند سطح پروتئین ACE2 را کاهش دهند ، در حالی که برخی از عصاره ها پروتئیناز سرین TMPRSS2 (پروتئین حیاتی دیگری که برای ورود SARS-CoV-2 به سلولهای میزبان مورد نیاز است) را تنظیم می کنند. محققان نتیجه گرفتند که نتایج آنها به اندازه کافی امیدوار کننده است که تحقیقات بیشتر در مورد اثر و دوز عصاره شاهدانه برای مبارزه را تضمین می کند. کووید -19 . لازم به ذکر است که این اولین مطالعه ای نیست که پیشنهاد می کند عصاره شاهدانه می تواند در برابر آن محافظت کند کووید -19 . مطالعه منتشر شده در مغز ، رفتار و مصونیت در ژوئیه 2020 همچنین پیشنهاد شد که CBD مشتق از شاهدانه می تواند التهاب کشنده ریه یا طوفان سیتوکین مرتبط با این بیماری را کاهش دهد.

عدم ایمنی برای بهبودی کووید -19 بیماران

تغذیه ایمنی روشی است که از طریق آن ذخیره تغذیه ای تغییر یافته برای اصلاح پاسخ های التهابی یا ایمنی در بدن استفاده می شود. این تصور که این روش می تواند در جلوگیری از عفونت و درمان مفید باشد کووید -19 بیماران قطعاً چیز جدیدی نیستند زیرا محققان و دولت های سراسر جهان در طی همه گیری ، توصیه های تغذیه ای را برای افراد صادر کرده اند. مطالعه جدید منتشر شده در تغذیه ، پیشگیری و سلامت BMJ پیشنهاد می کند که توانبخشی افراد بالای 65 سال (یک گروه پرخطر برای کووید -19 از طریق سو imm تغذیه می تواند شانس بهبودی آنها را بشدت بهبود بخشد.

محققان پشت این مطالعه این واقعیت را برجسته می كنند كه یك سیستم ایمنی قوی به سیستم ثابت است كه به طور مداوم به سلولهای T ، سلول های B ، سیستم مكمل و فاگوسیت ها از مواد مغذی برخوردار باشد. تأمین این مواد مغذی از طریق رژیم غذایی نه تنها می تواند از افراد در برابر عفونت های ویروسی محافظت کند بلکه از بهبودی آنها نیز اطمینان حاصل می کند کووید -19 ، حتی اگر طولانی باشد ، کامل و مناسب است. محققان افزودن مواد مغذی زیر را توصیه می کنند:

  • مکمل های حاوی 10 میکروگرم ویتامین D روزانه مصرف شود. نباید از حد بالای 50 میکروگرم در روز عبور کرد.
  • غذاهایی مانند کلم بروکلی ، توت سیاه ، پرتقال ، فلفل دلمه ای و سایر مواد غذایی حاوی ویتامین C باید هر روز مصرف شوند.
  • غذاهای غنی از روی مانند خرچنگ ، ​​میگو ، ماهی ، لوبیا و تخم مرغ آب پز باید هر روز خورده شوند اما حد بالای 25 میلی گرم در روز برای روی باید در نظر داشته باشید.
  • هر فرد باید به طور جداگانه ارزیابی شود تا نیازهای مکمل غذایی خود را ارزیابی کند و فقط باید دوزها را برای کاهش خطرات مسمومیت پس از آن توصیه کرد.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد چگونگی بهبود ایمنی بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.