مطالعه موردی بیمار سرطانی حاکی از آن است که مبتلایان به COVID-19 با وجود بدون علامت بودن می توانند تا 70 روز عفونی باشند

وقتی ویروسی وارد بدن شما می شود و باعث عفونت می شود ، شما را عفونی می کند. در طی این مرحله عفونی ، بدن شما ویروس را با سرعت بالایی از بین می برد و این خطر انتقال ویروس به دیگران را افزایش می دهد. این مرحله به عنوان مرحله ویروسی شناخته می شود و در این مرحله باید با احتیاط کامل انجام شود.

ریزش ویروسی SARS-CoV-2 عفونی

با توجه به آگاهی گسترده در مورد جریان کووید -19 همه گیری ، مفهوم ریزش ویروس ، از جمله خطرات و اقدامات احتیاطی آن ، بیشتر شناخته شده است. وجود SARS-CoV-2 و میزان عفونت آن را می توان با بررسی اسید ریبونوکلئیک ویروسی (RNA) از نمونه های جمع آوری شده از مجاری نازوفارنکس ، خون یا مدفوع بیمار بررسی کرد.

برآوردهای فعلی نشان می دهد که عفونت SARS-CoV-2 2.3 روز قبل از شروع علائم شروع می شود و طی هفت روز از شروع علائم کاهش می یابد.

طبق مطالعات ، حتی در بیماران بدون علامت ، بار ویروسی حداکثر پس از هشت روز کاهش می یابد. در حقیقت ، طولانی ترین مورد کشف شده ویروسی ریزش SARS-CoV-2 عفونی توسط یک مطالعه پیش چاپ در ژوئن 2020 ثبت شد ، که می گوید یک بیمار به مدت 20 روز عفونی بوده است. با این حال ، یک مطالعه جدید در ژورنال منتشر شده است سلول نشان می دهد که مرحله ریزش ویروسی می تواند به طور غیر طبیعی طولانی باشد ، تنها بر اساس یک مورد مشاهده شده در ایالت واشنگتن ، ایالات متحده است.

مورد عجیب یک بیمار سرطان خون

مطالعه موردی یادآوری می کند که چگونه یک زن 71 ساله با 10 سال سابقه سرطان خون لنفوسیتیک مزمن ، مبتلا به هیپوگاماگلوبولینمیا ، کم خونی و لکوسیتوز مزمن به بخش اورژانس با درد کمر و پا در 12 فوریه مراجعه کرد. وی به دلیل سرطان دو روز بعد تحت عمل شکستگی ستون فقرات و تنگی قرار گرفت و سپس در 19 فوریه به مرکز توانبخشی منتقل شد. وی به دلیل کم خونی در 25 فوریه در یک مرکز توانبخشی متفاوت از آنجا که مرکز قبلی گزارش داده بود ، مجدداً بستری شد کووید -19 شیوع.

اگرچه وی هیچ علائمی نداشت اما بیمار از نظر آزمایش مورد آزمایش قرار گرفت کووید -19 از آنجا که او در هنگام شیوع در مرکز توان بخشی اقامت داشت. او آزمایش مثبت داشت کووید -19 در تاریخ 2 مارس در انزوا نگهداری شد. طی 15 هفته آینده ، 14 بار دیگر توسط چندین شرکت تشخیصی برای آزمایش SARS-CoV-2 آزمایش شد و تا 15 ژوئن ، یعنی 105 روز از اولین نتیجه مثبت خود ، مثبت ماند. پس از آن ، بیمار از 16 خرداد تا 16 ژوئیه از طریق چهار سواب متوالی آزمایش منفی داد و سرانجام نشان داد که عاری از عفونت است.

105 روز با COVID

محققان دریافتند که از 105 روز گذشته بیمار به مدت 70 روز عفونی مانده بود. آنها معتقدند این مرحله طولانی مدت ریزش ویروسی ناشی از این واقعیت است که بیمار به دلیل سرطان و سایر بیماریها به شدت دچار نقص ایمنی شده است. آزمایشات خونی که به طور مکرر روی بیمار انجام می شود ، نشان می دهد بدن او هرگز قادر به ساخت آنتی بادی برای از بین بردن عفونت نبوده است ، حتی اگر در یک مرحله او با پلاسما درمانی بهبودی نیز تحت درمان قرار گرفته باشد.

دانشمندان حتی خون وی را بررسی کردند تا بررسی کنند که آیا جهش ویروس عامل بیماری طولانی مدت وی است یا خیر. آنها دریافتند که اگرچه جهش هایی وجود داشت ، اما هیچ یک از ژن ها بر سایر افراد مسلط نبودند و از این رو جهش های ژنتیکی ویروس SARS-CoV-2 را نمی توان مسئول طولانی شدن این بیمار دانست. کووید -19 عفونت وضعیت نقص ایمنی وی به عنوان تنها عامل تعیین کننده مشخص شد.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که علی رغم ایجاد هیچ آنتی بادی علیه کووید -19 ، بیمار هرگز دچار بیماری شدیدی نشد کووید -19 یا حتی یک علامت منفرد مرتبط با این بیماری است. وی در طول 105 روز آلودگی بدون علامت بود. محققان معتقدند گرچه این گزارش طولانی ترین مورد بوده است کووید -19 هنوز عفونت ، آنها انتظار دارند که چنین یافته های بیشتری با توجه به اینکه همه گیری همه چیز بیش از این است و موارد ریزش ویروسی طولانی مدت قبلاً در طی سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و شیوع آنفلوانزا مشاهده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد Viral load بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.