مطالعه جدید نشان می دهد که COVID-19 ممکن است وسواس اجباری را در کودکان و نوجوانان تحریک و بدتر کند

کووید -19 بیماری همه گیر آسیب جدی به سلامت روان همه وارد کرده است ، بدون توجه به اینکه آیا شما قبل از این شرایط سلامت روان را تشخیص داده اید یا خیر. مطالعات منتشر شده از ابتدای همه گیری نشان می دهد که میزان استرس و اضطراب در میان افراد افزایش یافته است ، که نه تنها منجر به اختلالات روانشناختی می شود بلکه خطرهای سو abuse مصرف مواد را نیز افزایش می دهد. دانشمندان ، متخصصان مراقبت های بهداشت روان و سازمان ها در سراسر جهان نسبت به به تعویق انداختن درمان و درمان هشدار می دهند حتی با ادامه روند شیوع همه گیری ، زیرا عدم تأمین نیازهای شما احتمالاً حساسیت ها را بیشتر افزایش می دهد.

اما در حالی که در حال حاضر تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر روانشناختی وجود دارد کووید -19 در میان بزرگسالان ، مطالعات در مورد اثرات همه گیری در جمعیت جوان کمیاب است. یافته های یک مطالعه جدید منتشر شده در روانپزشکی BMC احتمالاً با ارائه بینشی بسیار ضروری در مورد تأثیر همه گیری بر سلامت روانشناختی کودکان و نوجوانان ، این شکاف دانش را پر می کنند.

OCD و کووید -19 ضربه در بین کودکان

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ارهوس و مرکز روانپزشکی کودک و نوجوان ، دانمارک انجام شد ، به ویژه اختلال وسواس فکری عملی و شروع یا بدتر شدن آن در کودکان را مورد بررسی قرار داد. محققان با مشاهده اینكه ابتلا به اختلال وسواس فكری – كه نوعی اختلال روانپزشكی است كه با افكار ، تصاویر یا اصرارهای ناخواسته و رفتارهای مكرر كه در پاسخ به اضطراب یا احساسات ناخوشایند اتفاق می افتد – مشخص می شود ، تأثیر عمده ای در زندگی روزمره كودكان دارد ، آغاز می كنند). از آن.

آسیب های دوران کودکی می تواند مادام العمر بر سلامت جسمی و روانی کودکان تأثیر بگذارد. مطالعات همچنین نشان می دهد که بین آسیب های دوران کودکی و شدت علائم OCD ، بروز اضطراب همزمان ، افزایش تکانه ، بروز بیشتر اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) و سطح تحصیلات رابطه زیادی وجود دارد. در حالی که ترس ، استرس ، اضطراب و ضربه همراه است کووید -19 عفونت ممکن است با آسیب ناشی از سو abuse استفاده جنسی در کودکان قابل مقایسه نباشد ، مطالعات نشان داده است که افسردگی ، اختلالات اضطرابی ، اختلالات استرس پس از سانحه (PTSD) و غیره ممکن است از پیامدهای روانشناختی COVID-اضطراب باشد. علاوه بر این ، کودکانی که قبلاً آسیب های قبلی دیده اند ممکن است مستعد ابتلا به OCD و سایر مسائل بهداشت روانی ناشی از کووید -19 .

بدتر شدن علائم OCD

برای درک اینکه آیا چنین چیزی واقعاً وجود داشته است ، محققان این مطالعه پرسشنامه هایی را در بهار سال 2020 برای دو گروه از کودکان و نوجوانان بین هفت تا 21 سال ارسال کردند. یک گروه از شرکت کنندگان متشکل از بیماران بالینی بود که به تازگی در یک کلینیک تخصصی OCD تشخیص داده شده اند ، در حالی که گروه دیگر شامل شرکت کنندگان شناسایی شده توسط انجمن OCD دانمارک بود. همه شرکت کنندگان به طور منظم با یک درمانگر یا پزشک در تماس بودند و بیشتر آنها درمان روانشناختی اولیه را دریافت کرده بودند.

محققان دریافتند كه شركت كنندگان از هر دو گروه دچار بدتر شدن OCD خود بوده و علائم بدتر در گروه دوم بیشتر بود. با تشدید علائم OCD ، اضطراب ، افسردگی و میزان رفتار اجتناب از شرکت کنندگان نیز افزایش می یابد. این نشان دهنده یک دور معیوب از علائم OCD تهاجمی و بدتر شدن سایر پارامترهای روانشناختی است. این روند در کودکانی که اوایل شروع OCD و سابقه خانوادگی ADHD دارند ، بارزتر است.

این مطالعه نتیجه گرفت که ترس ، استرس و اضطراب ناشی از کووید -19 تأثیر زیادی بر بروز OCD و بدتر شدن علائم دارد. محققان به خصوص شستن دست و ضد عفونی بیش از حد را در بین کودکان مشاهده کردند ، که به وضوح با دانش قبلی در مورد بیماران OCD بیشترین اضطراب سلامتی و انزجار از باکتری ها و کثیفی ها را نشان می دهد. محققان توصیه می کنند از آنجا که همه گیری تمام نشده است ، برای والدین و سرپرستان بسیار مهم است که رفتارهای OCD را در فرزندان خود مشاهده کنند و قبل از بدتر شدن علائم یا منجر به آسیب های بیشتر ، با متخصصان بهداشت روان تماس بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد وسواس فکری عملی بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.