مطالعه جدید نشان می دهد سلامت قلب و عروق مادر می تواند شروع بیماری قلبی را در فرزندان پیش بینی کند

مطالعه جدید نشان می دهد که وضعیت سلامت قلب و عروق مادر می تواند شروع بیماری قلبی در کودک را پیش بینی کند

رژیم غذایی ناسالم ، عدم تحرک بدنی ، مصرف دخانیات و سو abuse مصرف الکل از عوامل اصلی رفتاری در بیماری های قلبی عروقی (CVD) است. این عوامل خطرساز رفتاری یا سبک زندگی همچنین می تواند منجر به پرفشاری خون ، افزایش سطح گلوکز خون ، پروفایل های ناسالم چربی و چاقی شود ، همه اینها حتی از عوامل خطر جدی تر و پیش بینی کننده های ابتلا به CVD در آینده هستند. با این حال ، می توان این عوامل خطر را کاهش داد و از بروز CVD ناشی از آنها جلوگیری کرد.

عوامل خطر ژنتیکی برای CVDs

تنها عامل خطر برای CVD که تحت کنترل شما نیست – و بنابراین نمی تواند به طور کامل از طریق یک سبک زندگی سالم کنار گذاشته شود – عامل ژنتیکی است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید که اکنون شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد CVD ها دارای یک م componentلفه ارثی قابل توجه هستند و باید پلی مورفیسم ها (جهش های ژنی بیماری زا که از طریق نسل های بعدی منتقل می شوند) مرتبط با CVDs بهتر شناسایی شوند تا شیوع روزافزون CVD ها کنترل شود. جهان.

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله قلب و عروق پیشگیری اروپا نور مورد نیاز فاکتورهای ارثی CVD را پرتاب می کند. این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه Vanderbilt و دانشگاه ماساچوست انجام شده است ، طبق گزارشات اولین مطالعه در نوع خود است که بررسی می کند آیا سلامت قلب و عروق والدین با سنی که فرزندان آنها به بیماری های قلبی عروقی مبتلا هستند ارتباط دارد یا خیر. این مطالعه همچنین تأثیر ژنتیکی هر یک از والدین را به طور جداگانه بررسی کرد تا تفاوت جنسیت را در نظر بگیرد.

چگونه سلامت والدین بر خطرات CVD کودک تأثیر می گذارد

این مطالعه در مجموع از 5،967 فرزند مادر-پدر از مطالعه قلب Framingham مشاهده شده است. بر اساس معیارهای سلامت قلب و عروق انجمن قلب آمریکا ، نمره سلامت قلب و عروق همه شرکت کنندگان در طبقه بندی ضعیف ، متوسط ​​و ایده آل قرار گرفت. دسته ایده آل در این سیستم متریک شامل هفت عادت بود: عدم سیگار کشیدن ، رژیم غذایی سالم ، فعالیت بدنی ، شاخص توده بدن طبیعی ، فشار خون کنترل شده ، مشخصات کلسترول خوب و گلوکز خون که به خوبی حفظ شده باشد. تفاوت های خاص جنسیتی بین سلامت قلب و عروق والدین و بقای بدون CVD فرزندان با استفاده از مدل های رگرسیون نقشه برداری شد.

محققان دریافتند که 718 مورد اتفاق در بین فرزندان رخ داده است. آنها همچنین کشف کردند که فرزندان مادران در گروه ایده آل سلامت قلب و عروق ، 9 سال بدون CVD بیشتر از فرزندان مادران در گروه بهداشت قلب و عروق ضعیف زندگی می کنند. سلامت قلب و عروق ضعیف مادران در مقایسه با سلامت ایده آل قلب و عروق مادران ، دو برابر بیشتر خطر ابتلا به CVD در ارتباط است. ارتباط بین سلامت قلب و عروق پدری و شروع CVD در فرزندان از نظر آماری معنی دار نبود.

بنابراین ، محققان نتیجه گرفتند که سلامت قلب و عروق مادر پیش بینی کننده قوی تری برای خطر ابتلا به CVD در فرزندان است. اگر زنان در سن باروری از نظر قلبی عروقی در وضعیت خوبی قرار داشته باشند ، نه تنها خطرات ناشی از CVD را کاهش می دهند بلکه حتی کودکان متولد شده از آنها نیز به مدت طولانی تری عاری از CVD می شوند (با توجه به اینکه عوامل خطر رفتاری آنها نیز تحت کنترل است ) محققان استدلال می کنند ، این امر نیاز به اقدامات بالینی و سیاستگذاری بهتری را نشان می دهد که به مادران کمک می کند تا این چرخه بین نسلی ناشی از CVD و مرگ و میر را بشکنند. آنها خواستار مداخلات خانوادگی برای زنان باردار و در اوایل زندگی کودک هستند تا مزایای داشتن سلامت کامل قلب و عروق از همان ابتدای کار تزریق شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد بیماری های قلبی را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.