مطالعه جدید نشان می دهد تغییرات دمایی جهانی ممکن است نقشی اساسی در گسترش و آسیب پذیری COVID-19 داشته باشد

از ابتدای کووید -19 همه گیری ، دانشمندان در سراسر جهان تحقیقاتی را در مورد ارتباط احتمالی بین تغییر دما یا رطوبت و افزایش یا کاهش میزان موارد در سراسر جهان انجام داده اند. محققان مستقر در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) در اوایل مارس 2020 اظهار داشتند که دقیقاً مانند ویروس آنفولانزا توسط هوا تحت تأثیر قرار می گیرد ، به احتمال زیاد کووید -19 همچنین ممکن است با تغییرات دما ارتباط داشته باشد.

در ژوئیه سال 2020 ، محققان هندی در یک مطالعه نشان دادند که تعداد کووید -19 در ادیان دارای ارتفاع زیاد که تقریباً در تمام طول سال آب و هوا سرد است ، موارد نسبتاً بیشتر است – به ویژه در مقایسه با میزان آلودگی در آب و هوای کم ارتفاع و گرم. این محققان نتیجه گرفتند که درجه حرارت سرد ممکن است یک عامل خطر اضافی برای آن باشد کووید -19 عفونت

مطالعه جدید منتشر شده در مجله بین المللی علوم و فناوری محیط زیست نشان می دهد که تغییر در دمای کره زمین در گسترش آن نقش دارد کووید -19 ، با تغییر فصول در طول سال ، آسیب پذیری گروه های مختلف کشور را افزایش یا کاهش می دهد.

تنظیمات جغرافیایی در گسترش کووید -19

محققان پشت این مطالعه استدلال می کنند که در نگاه اول ، گسترش کووید -19 برخی از تنظیمات جغرافیایی قابل توجه را نشان داد. کشورهایی با دمای متوسط ​​زمستان مانند ایالات متحده آمریکا ، انگلستان ، ایتالیا و اسپانیا در مدت زمان کوتاهی گسترش سریعی داشتند ، در حالی که کشورهای بسیار سرد مانند کانادا ، روسیه و اسکاندیناوی فقط شدت متوسطی را نشان دادند.

میزان عفونت در قاره آفریقا ، شبه قاره هند و استرالیا که به داشتن دمای گرم تری در طول سال مشهور هستند ، در ابتدای شیوع همه گیر نیز میزان متوسطی از عفونت را داشتند.

بر اساس این مشاهدات ، محققان تصمیم گرفتند تا بررسی كنند كه آیا تغییر دما در میزان عفونت در این خوشه های ملی نقش دارد یا خیر و آیا می توان از این دانش برای كنترل شیوع بیماری استفاده كرد. برای این منظور ، محققان داده های دما را از مرکز ملی تحقیقات جوی ایالات متحده (NCAR) و مراکز ملی پیش بینی محیط زیست (NCEP) برای ماه های آوریل و مه جمع آوری کردند.

این مطالعه طرح مکانی میانگین دمای هوا در ماه ماه جهانی را تجزیه و تحلیل کرده و آن را با آسیب پذیری این بیماری در سراسر جهان مقایسه می کند.

کووید -19 آسیب پذیری کشورهای متوسط ​​و شدید سرد

محققان دو الگوی غالب را در یافتند کووید -19 آسیب پذیری کشورهای متوسط ​​سرد مانند ایتالیا ، اسپانیا ، ایالات متحده آمریکا ، فرانسه ، چین ، انگلیس ، هلند ، بلژیک و آلمان بیشترین آسیب پذیری را داشتند و میانگین دمای آنها بین 2 درجه سانتیگراد تا 17 درجه سانتیگراد متغیر بود.

در کشورهای بسیار سرد مانند ایسلند ، فنلاند و کانادا ، میانگین دما در این دوره زیر 2 درجه سانتیگراد باقی مانده است و آنها فقط شدت متوسطی را تجربه می کنند: این نشان می دهد ، بر خلاف مطالعات قبلی ، حتی آستانه های درجه حرارت پایین نیز ممکن است نقشی داشته باشند.

محققان دریافتند كه كشورهایی كه درجه حرارت متوسط ​​آنها بالاتر از 27 درجه سانتیگراد است میزان مرگ و میر غیرمعمول در مارس و آوریل را نشان می دهند. این شامل کشورهایی از انجمن همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (SAARC) ، آفریقا و استرالیا است. محققان بر اساس تجزیه و تحلیل خود نتیجه گرفتند که کشورهایی که دمای آنها بین 2 درجه سانتیگراد تا 17 درجه سانتیگراد است بیشتر در معرض آسیب به افزایش کووید -19 موارد و مرگ و میر.

با این حال ، سایر عوامل مانند سیاست های انزوای اجتماعی ، اجرای اقدامات پیشگیرانه ، امکانات آزمایش ، زیرساخت های بهداشتی ، مداخلات پزشکی به موقع و سایر شرایط جوی نیز می توانند باعث افزایش کووید -19 موارد

محدودیت های مطالعه

اگرچه این ممکن است توضیح دهد که چرا کشورهایی مانند ایالات متحده و ایتالیا در موارد مختلف افزایش یافته اند ، اما این توضیح نمی دهد که چرا کشورهای گرمتر که طبق این مطالعه آسیب پذیرتر نیستند ، مانند برزیل و هند ، پس از ماه آوریل سال 2020 شاهد افزایش عفونت ها بودند واضح است که ، این مطالعه محدودیت های خود را دارد ، حداقل این است که نقشه برداری از این تغییرات دما و آسیب پذیری های سطح کشور برای تمام مدت بیماری همه گیر نیست.

با این حال ، همچنان که درجه حرارت در نیمکره شمالی بار دیگر کاهش می یابد ، یافته های این مطالعه نشان می دهد که نرخ عفونت احتمالاً دوباره بالا می رود. محققان توصیه می کنند برای کنترل دمای محیط داخلی و بدن جمعیت ساکن در کشورهای آسیب پذیر با روشهایی مانند تنظیم حرارت و عایق کاری باید اقدامات لازم برای کاهش بیشتر انجام شود. کووید -19 خطرات

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد COVID-19 بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.