مطالعه جدید می گوید ، پوکی استخوان در مردان مسن کمتر تشخیص داده می شود و تحت درمان قرار نمی گیرد

پوکی استخوان یک بیماری اسکلتی پیشرونده و سیستمیک است که با توده استخوان کم و تراکم مواد معدنی استخوان مشخص می شود. از دست دادن تراکم مواد معدنی استخوان معمولاً در زنان و مردان از حدود 30-40 سالگی شروع می شود. با عبور از سن 60 سال ، خطرات پوکی استخوان بیشتر می شود.

این به وضوح نشان می دهد که پیری یک عامل خطر عمده برای پوکی استخوان است ، یک بیماری بسیار ناتوان کننده که در آن یک سقوط منجر به شکستگی می شود و بر سلامتی و کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد.

اختلافات جنسیتی در پوکی استخوان

تحقیقات همچنین نشان می دهد که اختلافات اساسی جنسیتی در پوکی استخوان وجود دارد که بر نحوه غربالگری ، تشخیص و درمان این بیماری در سراسر جهان تأثیر می گذارد. مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات پزشکی بالینی در سال 2017 می گوید که در حالی که تخمین زده می شود 200 میلیون نفر در سراسر جهان از پوکی استخوان رنج می برند ، این بیماری در زنان چهار برابر بیشتر از مردان است.

با این حال ، شواهد نشان می دهد که مردان تمایل به عوارض شدیدتری در رابطه با پوکی استخوان دارند.

مطالعه ای در طراحی ، توسعه و درمان دارو در سال 2013 نشان می دهد که آگاهی در مورد پوکی استخوان مردان در مناطق وسیعی از جهان وجود ندارد. از آنجایی که میزان بقا در مردانی که دچار شکستگی شده اند بطور قابل توجهی کمتر است ، این شکاف در دانش نیاز به اصلاح دارد.

در این مطالعه ، در حقیقت ، ذکر شده است که اثرات سلامتی شکستگی های مربوط به پوکی استخوان در مردان مانند انفارکتوس میوکارد (حمله قلبی) است و بیش از سرطان های ریه و پروستات است.

مطالعه دیگری در مجله غدد درون ریز و متابولیسم هند در سال 2018 نشان می دهد که مردان هندی بالای 50 سال در مقایسه با زنان نمره توده استخوانی پایینی دارند که این باعث افزایش حساسیت آنها به پوکی استخوان می شود.

در حقیقت ، در هند ، مردان پیر و یا زنان یائسه باید از نظر پوکی استخوان مورد غربالگری قرار گیرند و باید اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری را به طور کامل انجام دهند.

پوکی استخوان در مردان کمتر تشخیص داده شده و تحت درمان قرار نمی گیرد

مطالعه جدیدی که در اجلاس سالانه همگرایی کالج روماتولوژی آمریکا ارائه شده است ، نه تنها این اختلافات جنسیتی را در پوکی استخوان تأیید می کند ، بلکه بیانگر آن است که پوکی استخوان در مردان بطور مداوم تشخیص داده نمی شود ، حتی در صورت شکستگی دچار این مشکل می شود.

این مطالعه که توسط محققان مستقر در دانشگاه ایمنی شناسی بالینی و روماتولوژی دانشگاه آلاباما در بیرمنگام انجام شد ، شامل 9،876 ذی نفع ذیحجه خدمات مدیکر بین سال های 2010 و 2014 بود که شکستگی تجربه کرده بودند.

از این شرکت کنندگان 61 درصد 75 سال به بالا و 3/90 درصد سفیدپوست بودند. محققان دریافتند که کمتر از شش درصد از شرکت کنندگان در دو سال قبل از شکستگی تحت آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان قرار گرفته اند.

این در حالی بود که 62.8 درصد سابقه درد اسکلتی عضلانی و 48.5 درصد سابقه استفاده از مواد افیونی داشتند. این مطالعه همچنین نشان داد که بیشترین موارد شکستگی برای شرکت کنندگان در ستون فقرات (31 درصد) ، مفصل ران (27.9 درصد) و مچ پا (9.8 درصد) است.

از کل بیماران ، 92.8 درصد حتی ادعای تشخیص یا درمان پوکی استخوان را در زمان شکستگی ندارند. فقط 2.8 درصد بیماران قبل از شکستگی دچار پوکی استخوان شده بودند اما هیچ درمانی دریافت نکردند. از طرف دیگر ، 2.3 درصد از بیماران به دلیل پوکی استخوان تحت درمان قرار گرفتند اما تشخیص داده نشدند و فقط 2.1 درصد از کل بیماران تشخیص و مراقبت مناسب را دریافت کردند.

این اختلافات بسیار زیاد در مراقبت از بیمار مشاهده شد علی رغم این واقعیت که غربالگری تراکم مواد معدنی استخوان در بیماران بین سال های 2012 و 2014 کاهش چشمگیری در سلامت استخوان ها نشان داد.

بنابراین ، این مطالعه به وضوح نشان می دهد که در افراد مسن که دارای شکستگی هستند ، سطح بالایی از تشخیص کمبود و درمان پوکی استخوان وجود دارد. محققان آگاهی و استفاده بهتر از ابزارهای غربالگری را توصیه می کنند تا بیماران پوکی استخوان پر خطر مردان زود تشخیص داده شوند و درمان های مناسب پوکی استخوان برای آنها فراهم شود.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ما در مورد پوکی استخوان را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.