مطالعه آمریكایی عوارض COVID-19 را ارزیابی می كند ، می گوید بیماران با 6/27٪ خطر ذات الریه

در حالی که تعداد زیادی از مطالعات ، عوارض عمده مرتبط با بیماری COVID-19 را برجسته کرده اند ، اما بیشتر آنها گروه های موضوعی کوچکی را درگیر کرده است.

مطالعه آمریكایی عوارض COVID-19 را ارزیابی می كند ، می گوید بیماران با 6/27٪ خطر ذات الریه

ساختار و نمای مقطعی ویروس کرونا. این نشان دهنده شکل ویروس کرونا و همچنین نمای مقطعی است. تصویر ، عناصر اصلی شامل پروتئین Spike S ، پروتئین HE ، پاکت ویروسی و RNA مارپیچ را نشان می دهد. اعتبار تصویر: ویکی پدیا

از آغاز کووید -19 همه گیری ، دانشمندان و متخصصان مراقبت های بهداشتی از سراسر جهان تعدادی از عوارض را مشاهده کرده اند که ویروس SARS-CoV-2 می تواند منجر به آن شود. کووید -19 عفونت در درجه اول یک عفونت تنفسی است و مطالعاتی را نشان می دهد که آسیب ویرانگر شدید است کووید -19 می تواند انجام دهد به ریه برخی از اولین ظهور است.

حتی یک مطالعه نشان داد که جریان اکسیژن زیاد از دستگاه های تهویه به بیماران سخت منتقل می شود کووید -19 بیماران می توانند به ریه ها آسیب جدی وارد کنند و باعث آبسه و ذات الریه شوند.

مطالعه دیگری در مجله پزشکی اورژانس آمریکا در ژوئیه سال 2020 اشاره کرد که نه تنها کووید -19 عفونت پتانسیل ایجاد التهاب سیستمیک و اختلال عملکرد چند ارگانیک را دارد اما می تواند بر سیستم قلبی عروقی تأثیر بگذارد و عوارضی مانند آسیب میوکارد ، میوکاردیت ، انفارکتوس حاد میوکارد ، نارسایی قلبی ، آریتمی و حوادث ترومبوآمبولی وریدی را ایجاد کند. برخی تحقیقات نشان داده اند که آسیب های عصبی و آسیب مغزی با پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت. مطالعات نشان می دهد کودکانی که معمولاً شدید نمی شوند کووید -19 ، همچنین از سندرم التهابی چند سیستمه (MIS) و بیماری کاوازاکی رنج می برند.

ارزیابی عوارض کووید -19

در حالی که تعداد زیادی از مطالعات برجسته ترین عوارض مرتبط با آن است کووید -19 بیماری ، بیشتر آنها گروه های موضوعی کوچکی را درگیر کرده اند. این در حالی است که اثبات می کند عوارض خاصی در حین و پس از آن بوجود می آیند کووید -19 بیماری ، داده های کافی را برای ایجاد ارتباط علت و معلولی با آنها فراهم نمی کند کووید -19 . علاوه بر این ، این مطالعات تخمین خطر مرتبط با آن را ارائه نمی دهند کووید -19 ، که می تواند به متخصصان مراقبت های بهداشتی در مراکز درمانی مختلف در سراسر جهان کمک زیادی کند.

مطالعه جدید منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا (CMAJ) نه تنها امیدوار است که بر این کاستی ها غلبه کند بلکه خطرات واقعی طیف وسیعی از آنها را نیز ارزیابی می کند کووید -19 عوارضی برای کمک به تعیین پیش آگهی ، راهنمایی درمان و مراقبت از پروتکل ها و کمک به بیماران در درک بهتر دامنه بیماری. برای انجام این کار ، محققان پشت این مطالعه بزرگ داده های پایگاه داده ادعاهای پزشکی ایالات متحده را جمع آوری کردند. آنها فراوانی عوارض را قبل و بعد از شروع مقایسه کردند کووید -19 همه گیری مبتنی بر طبقه بندی بین المللی بیماری ها ، ویرایش دهم (ICD-10).

خطرات واقعی کووید -19 عوارض

محققان شامل 70288 بیمار مبتلا به تشخیص کووید -19 بین 1 مارس و 30 آوریل 2020 و تخمین ریسک و نسبت شانس (OR) را محاسبه کرد کووید -19 عوارض با استفاده از کدهای تشخیص ICD-10. در مطالعات اپیدمیولوژیک و مطالعات مرتبط ، OR معیار اندازه گیری ارتباط بین قرار گرفتن در معرض پاتوژن و احتمال ابتلا به بیماری است. اگر OR محاسبه شده برابر با 1 باشد ، احتمال ابتلا به این بیماری تحت تأثیر اندازه گیری قرار نمی گیرد. اگر OR بیش از 1 باشد ، در این صورت احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر است و OR کمتر از 1 به معنای احتمال ابتلا به بیماری کمتر است.

در این مطالعه ، متوسط ​​سن بیماران 65 سال بود و 55.8 درصد آنها زن بودند. بیش از 50 درصد بیماران مجبور به بستری شدن در بیمارستان و تقریباً 5 درصد بیماران در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری شدند. محققان دریافتند که در میان این گروه عظیم بیمار ، 69 مورد از 1724 کد تشخیصی در ICD-10 ارتباط معنی داری با کووید -19 . موارد زیر عوارضی بود که نشان داد هر دو ارتباط قوی با کووید -19 و خطر بروز مطلق بالا در بیشتر موارد:

  • پنومونی ویروسی – OR 177.63 ، خطر مطلق 27.6٪
  • نارسایی تنفسی – یا 11.36 ، خطر مطلق 22.6٪
  • نارسایی حاد کلیه – یا 3.50 ، خطر مطلق 11.8٪
  • سپسیس یا التهاب سیستمیک – OR 4.23 ، خطر مطلق 10.4٪

این مطالعه همچنین نشان داد که برخی از عوارض ارتباط قوی با کووید -19 ، اما خطر واقعی مطلق کمتری برای وقوع دارد:

  • میوکاردیت – یا 8.17 ، خطر مطلق 0.1 درصد
  • انعقاد داخل عروقی منتشر (لخته در رگهای خونی کوچک) – یا 11.83 ، خطر مطلق 0.1٪
  • پنوموتوراکس یا سقوط ریه – یا 3.38 ، خطر مطلق 0.4 درصد

محققان تصور کردند که اگرچه نسبت شانس لخته های خون زیاد است ، اما برآورد خطر بسیار مطلق بسیار پایین نشان می دهد کووید -19 ممکن است منجر به خطر بیشتر سکته مغزی نشود. این مطالعه نتیجه گرفت که درک خطرات این عوارض مرتبط است کووید -19 می تواند به متخصصان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان در ارائه مراقبت بهتر ، طراحی پروتکل های درمانی بهتر و مشاوره بهتر بیماران خود کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد عوارض شدید بخوانید کووید -19 عفونت

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.