مطالعه ، پیشنهاد می کند درد ، حساسیت به نور و سایر مشکلات چشم در بیماران COVID-19 باشد

کووید -19 ویروس SARS-CoV-2 از طریق غشای مخاطی وارد بدن می شود و سلولهای سالم را از طریق گیرنده های ACE2 آلوده می کند.

و در حالی که استفاده از ماسک برای پوشاندن این غشاهای حساس در بینی و دهان یک روش شناخته شده و به طور گسترده ای برای جلوگیری از کووید -19 عفونت ، حساسیت چشم توسط بسیاری از مطالعات هنوز برجسته نشده است.

مطالعات ژوئن 2020 در مجلاتی مانند لانست برای اولین بار نشان داد که اگرچه مکانیسم هنوز مشخص نیست ، SARS-CoV-2 می تواند از طریق چشم وارد بدن شود. این مطالعه حتی پیشنهاد کرد که استفاده از تجهیزات محافظ چشم می تواند خطر انقباض را کاهش دهد کووید -19 تا حدی

در اکتبر سال 2020 ، یک مطالعه موردی از ووهان ، چین ، منتشر شده در چشم پزشکی JAMA، نشان داد که نه تنها SARS-CoV-2 می تواند در داخل بافت چشمی تکثیر شود بلکه می تواند بر روی چشم ها تأثیر بگذارد تا علائم و عوارض ایجاد کند. چشم صورتی یا ملتحمه خفیف و درد چشم به عنوان علائم ذکر شده است کووید -19 در این مطالعه موردی

علائم چشم بیشتر از ورم ملتحمه است؟

مطالعه جدیدی در ژورنال منتشر شده است چشم پزشکی باز BMJ این دانش را می گیرد کووید -19 با ارزیابی اینکه علائم چشمی بیشترین ارتباط را با این بیماری دارند ، در چشم به جلو ظاهر می شوند.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه آنگلیا راسکین انجام شد ، بر این اساس بود که حتی اگر ملتحمه توسط افراد مبتلا گزارش شود کووید -19 ، بسیاری از علائم چشمی دیگر در ارتباط با این بیماری چشم وجود دارد.

اطلاعات بهتر در مورد چگونگی تفاوت علائم چشم در بیمارانی که سابقه بیماری های چشمی ، انواع علائم چشمی و مدت زمان ادامه آنها در مقایسه با سایر موارد است کووید -19 علائم مورد نیاز است

برای درک این تفاوت های کیفی ، محققان پرسشنامه ای آنلاین تهیه کردند تا اطلاعات خود گزارش شده از افراد دارای آزمایشگاه تأیید شده را بدست آورند. کووید -19 تشخیص. ورودی در مورد نوع ، فرکانس و مدت زمان مختلف کووید -19 علائم جمع آوری شد ، همراه با سابقه ای از علائم قدامی چشم که شرکت کنندگان قبل و در طی آن تجربه کرده اند کووید -19 . این مطالعه از طریق این پرسشنامه ها داده های 83 شرکت کننده را جمع آوری کرده است.

تظاهرات چشمی کووید -19

محققان دریافتند که از میان این 83 شرکت کننده ، 66 درصد سرفه خشک ، 76 درصد تب ، 90 درصد خستگی و 70 درصد از دست دادن حس بویایی یا چشایی در کل مدت کووید -19 عفونت

آنها همچنین دریافتند که 81 درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که علائم چشمی آنها در طی دو هفته از زمان دیگر رخ داده است کووید -19 علائم. حدود 80 درصد از شرکت کنندگان گفتند که علائم چشمی آنها کمتر از دو هفته طول کشید و سپس با کاهش عفونت برطرف شد.

شرکت کنندگان همچنین سه علامت شایع چشم را تحت تأثیر فوتو فوبیا یا حساسیت به نور (18 درصد) ، چشم درد (16 درصد) و خارش چشم (17 درصد) گزارش کردند. محققان دریافتند که فراوانی چشم درد در طی این موارد به طور قابل توجهی بیشتر است کووید -19 عفونت نسبت به مرحله قبل از COVID ، که مورد آخر فقط توسط پنج درصد از شرکت کنندگان گزارش شده است.

محققان نتوانستند تفاوت جنسیتی در این ارتباطات بین این دو پیدا کنند کووید -19 و تظاهرات چشم ، نشان می دهد که زنان و مردان این مشکلات را در یک درجه تجربه می کنند.

محققان همچنین کشف کردند که شرکت کنندگان علائم دیگری را نیز گزارش کردند که معمولاً با التهاب ملتحمه مانند ترشحات مخاطی و ریگ چشم همراه است. اما آنها استنباط کردند که این علائم معمولاً با التهاب ملتحمه باکتریایی در ارتباط هستند ، بنابراین نتیجه گرفته شد که در موارد دیگر از اهمیت برخوردار نیستند. کووید -19 نگران است.

این مطالعه نتیجه گرفت که احساس درد چشم مهمترین علامت چشمی است که در افراد مبتلا تجربه می شود کووید -19 و استفاده از ورم ملتحمه چتر باید با احتیاط انجام شود در حالی که چنین بیمارانی را با علائم چشمی درمان می کنید.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد علائم چشم در بخوانید کووید -19 .

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.