مراقبت های بهداشتی ماهر برای بیماران مرخص شده با COVID-19 ممکن است منجر به نتایج بهتر ، بهبود سریعتر شود

ادبیات در مورد کووید -19 از ابتدای شیوع همه گیر به طور مداوم در حال رشد است ، بیشتر این سیستم های مراقبت های بهداشتی و سیاست گذاران را از طریق این بحران جهانی بهداشت راهنمایی می کند. در ابتدای همه گیری ، اقدامات پیشگیرانه برای کنترل شیوع بیماری و پروتکل های درمانی مناسب برای مدیریت عوارض ناشی از دوره بیماری بیشتر مورد توجه بود.

با پیشرفت بیماری همه گیر ، پروتکل های درمانی نویدبخش را نشان دادند و نرخ بهبودی در حال افزایش است. تمرکز کمی به بعد تغییر کرد کووید -19 بهبودی و مراقبت سازمان بهداشت جهانی (WHO) حدود ماه مه سال 2020 تخمین زده است که افراد مبتلا به خفیف هستند کووید -19 بهبودی ممکن است حدود دو هفته طول بکشد ، در حالی که بیماران شدید یا شدید ممکن است سه تا شش هفته طول بکشد.

اخیراً ، با این حال ، متخصصان مراقبت های بهداشتی اثرات طولانی مدت COVID را نشان می دهند ، که نشان می دهد تأثیر ماندگار کووید -19 بیماری ممکن است از آنچه تصور می شد بدتر باشد.

تداوم مراقبت مورد نیاز کووید -19 بیماران

مطالعه منتشر شده در آلرژی نشان می دهد که حتی خفیف است کووید -19 می تواند باعث تغییرات ایمنی شود که می تواند منجر به باقی ماندن برخی علائم حتی پس از 10 هفته از ابتلا به آن شود. این نه تنها واقعی بودن COVID را اثبات می کند بلکه نیاز به تداوم مراقبت را نیز برجسته می کند کووید -19 بیماران پس از آزمایش منفی برای SARS-CoV-2.

این فقط برای بیمارانی که خفیف هستند لازم نیست کووید -19 در طول دوره بیماری نیازی به بستری شدن در بیمارستان نبود بلکه برای بیمارانی که در بیمارستان بستری بودند ، حتی ممکن است به لوله گذاری یا مراقبت ویژه در بخش مراقبت های ویژه (ICU) احتیاج داشت و سپس مرخص می شدند.

مطالعه دیگری که در مجله عفونت در آگوست 2020 پیشنهاد می کند پیگیری بیماران بستری در بیمارستان به علت کووید -19 (از جمله کسانی که نیاز به انتقال به ICU داشتند) نشان داد که آنها علائم مداوم دارند و ممکن است برای بهبودی کامل به درمان هدفمند ادامه دهند. خستگی ، مشکلات تنفسی ، از دست دادن حافظه ، مشکل در تمرکز و اختلالات خواب شایعترین علائم تداوم یافته شرکت کنندگان در این مطالعه بود. بیمارانی که در ICU بودند نیز سطح بالاتری از درد را تجربه کردند.

مراقبت های بهداشتی خانگی حمایتی برای نتایج بهتر

این نشان می دهد که بیماران از کووید -19 افرادی که در بیمارستان بستری شده اند نیازهای بهبودی دارند که باید برآورده شوند تا بتوانند بهبودی کامل پیدا کنند. مطالعه جدید منتشر شده در سالنامه پزشکی داخلی نشان می دهد که مراقبت های بهداشتی مناسب در منزل ممکن است گزینه مناسبی برای چنین بیمارانی باشد زیرا نیازهای آنها بهتر برآورده می شود و بستری شدن مجدد در بیمارستان به دلیل عوارض نیز کاهش می یابد. این مطالعه که توسط محققان دانشکده پرستاری دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است ، نشان می دهد که مراقبت از خانه در منزل که شامل پرستاری ماهر و فیزیوتراپی است می تواند به پیشرفت های چشمگیری در مدیریت علائم طولانی مدت کووید -19 بیماران.

محققان برای ارزیابی ویژگی ها و نتایج کووید -19 بازماندگان برای مراقبت های بهداشتی در خانه مرخص می شوند تا ببینند آیا نیازهای بهبودی آنها به اندازه کافی برآورده می شود یا خیر. محققان داده ها را از یک آژانس بهداشتی خانگی غیرانتفاعی مستقر در منطقه شهر نیویورک جمع آوری کردند که اعتقاد بر این بود مرکز بیماری همه گیر در ایالات متحده است.

همه 1409 بیمار شامل این مطالعه بین آوریل و ژوئن سال 2020 در یکی از 64 بیمارستان در مناطق نیویورک بستری شدند و با مراجعه به خدمات بهداشتی و درمانی خانگی مرخص شدند. مراقبت های خانگی ارائه شده به شرکت کنندگان و بهبودی آنها تا سپتامبر 2020 پیگیری شد.

محققان دریافتند که پس از به طور متوسط ​​32 روز مراقبت های بهداشتی در منزل ، 94 درصد از بیماران از نظر آماری به طور قابل توجهی در علائم و توانایی انجام عملکردهای روزانه مانند پانسمان قسمت فوقانی و تحتانی بدن ، استحمام ، حرکت و تغذیه بهبود یافته اند. وابستگی به پرستار یا یکی از اعضای خانواده برای انجام کارهای روزمره نیز در این دوره به میزان قابل توجهی کاهش یافت. خطر بستری مجدد در بیماران مرد ، بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در حین بستری شدن در بیمارستان ، دیابت ، درد روزانه ، دو یا چند بار مراجعه به بخش اورژانس در شش ماه گذشته ، اختلال شناختی شدید یا وابستگی عملکردی بیشتر بود.

در پایان این دوره ، 137 بیمار مجبور به بستری مجدد شدند و فقط 11 نفر فوت کردند ، این نشان می دهد که مراقبت های بهداشتی در خانه می تواند بستری مجدد در بیمارستان و خطرات مرگ و میر را کاهش دهد. در حالی که تأثیر کامل و طولانی مدت کووید -19 این بیماری هنوز در حال بررسی است ، یافته های این مطالعه نشان می دهد که بسیاری از واکنش های جانبی و تداوم علائم ناتوان کننده با ارائه مراقبت های بهداشتی در منزل به بیماران مرخص شده می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد پست بخوانید کووید -19 مراقبت.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.