مراقبت از افراد مسن: COVID-19 ، سایر بیماری هایی که برای بزرگسالان بزرگتر در زمستان خطر سلامتی زیادی دارند

هند دومین کشور پرجمعیت جهان و محل زندگی سالمندان نیز است. طبق داده های ارائه شده توسط اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (UNDESA) ، هند در سال 2010 بیش از 91.6 میلیون سالمند داشت که تخمین زده می شود سالانه 2.5 میلیون نفر به گروه سالمندان اضافه شود.

UNDESA تخمین می زند که تا سال 2025 158.7 میلیون سالمند در هند وجود داشته باشد و انتظار می رود تا سال 2050 این گروه جمعیتی از کودکان زیر 14 سال در هند پیشی بگیرد.

مراقبت از سلامتی این جمعیت در حال رشد سالمندان در هند مسئولیت بی نظیری است و همچنان ادامه دارد کووید -19 همه گیری آن را بیشتر مورد توجه قرار داده است.

مطالعات منتشر شده از ابتدای همه گیری نشان می دهد که اگر افراد مسن با این بیماری روبرو شوند کووید -19 عفونت ، خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ و میر بسیار بیشتر است.

اما در حالی که کووید -19 همچنان نگران کننده است ، ما نباید فراموش کنیم که زمستان خطرات شدیدی برای سلامتی افراد مسن نیز به همراه دارد.

بنابراین ، اگر فرد مسن یا افرادی در زمستان ها ، به ویژه زمستان 2020-2021 ، با شما زندگی می کنند ، مراقبت از آنها نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد. بسیار مهم است که شما به طور منظم معاینات بهداشتی و مشاوره های پزشکی را برای آنها انجام دهید تا بتوانید از بستری شدن در بیمارستان در موارد اضطراری جلوگیری کنید ، خصوصاً از این که بیماری همه گیر هنوز ادامه دارد. موارد زیر برخی از مهمترین موضوعات بهداشتی است که باید در این فصل زمستان از آنها آگاه باشید.

1 کووید -19 و سایر عفونت ها

در یک فصل اختصاص داده شده به سالمندان در هند در کتاب 2012 ، پیری در آسیا: یافته های ابتکاری داده های جدید و نوظهور، محققان پیشنهاد می کنند که در حالی که بیماری های غیرواگیر مزمن (NCDs) به عنوان علل بیماری حاد در میان افراد مسن در حال ظهور است ، بیماری های عفونی همچنان تهدید بزرگتری دارند.

با توجه به یافته های کووید -19 همه گیری ، نمی توان انکار کرد که عفونت های ویروسی ، باکتریایی و قارچی افراد سالخورده را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد ، خصوصاً اگر مبتلایان به بیماری های همراه داشته باشند.

وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند توصیه می کند که از روش های بهداشت تنفسی و بهداشت دست ، فاصله اجتماعی و پرهیز از ملاقات با سالمندان در خانه بازدید کنید. همچنین توصیه می شود افراد مسن تا آنجا که ممکن است در خانه بمانند و نظافت ، تغذیه مناسب و ورزش منظم برای آنها ترتیب داده شود.

این مراحل نه تنها می توانند به حفظ آن کمک کنند کووید -19 در خلیج و همچنین سایر عفونت ها. مطالعه منتشر شده در واکسن ها و داروهای ایمنی انسانی (2018) همچنین توصیه می کند که اقدامات احتیاطی در برابر آنفلوانزا در زمستان انجام شود زیرا بستری شدن در بیمارستان و عوارض ناشی از این عفونت در میان افراد مسن نیز افزایش می یابد.

2. گرمای بدن و سلامت قلب و عروق

زمستان به طور حتم به معنای پایین آمدن دما است اما چیزی که بسیاری از آن متوجه نیستند این است که توانایی بدن شما برای سازگاری با زمستان با افزایش سن تغییر می کند. این دلیل آن است که حفظ دمای مناسب بدن و جو برای افراد مسن در فصل زمستان حیاتی است.

مطالعه منتشر شده در سیاست انرژی در سال 2019 می گوید افزودن غذاهای گرم و غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی افراد مسن به اندازه پوشیدن لایه های بیشتر ، استفاده از بخاری و گرم کننده بدن در زمستان ها – به ویژه برای سلامت قلب و عروق – مهم است.

انجمن قلب آمریکا می گوید عایق کاری در زمستان ها برای افراد مسن بسیار مهم است زیرا نه تنها قرار گرفتن در معرض دمای پایین می تواند ضربان قلب را به طور خطرناکی کند کند بلکه خطرات هیپوترمی تصادفی ، سکته های قلبی و مغزی را نیز افزایش می دهد.

3. مسائل مربوط به سلامت تنفس

مطالعه منتشر شده در انرژی بالینی و ترجمه ای در سال 2018 نشان می دهد که تغییرات آب و هوای داخل و خارج خطر بیماری های تنفسی را در میان افراد مسن و همچنین سایر گروه های سنی افزایش می دهد. این بیماری ها فقط شامل سرماخوردگی و سرفه نیستند بلکه بیماری های شدیدتری مانند برونشیت مزمن ، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) ، آسم و حتی ذات الریه هستند.

در بسیاری از موارد ، شروع این بیماری ها را می توان در زمستان و قرار گرفتن در معرض سرما در میان افراد مسن جستجو کرد ، بنابراین اقدامات احتیاطی ویژه در مورد آنها برای کاهش عوارض و مرگ و میر بسیار حیاتی است.

4. مشکلات استخوان ، عضله و مفصل

زمستان موانع عمده ای را در سطح فعالیت های بدنی در میان افراد مسن ایجاد می کند و این به ویژه خطرناک است زیرا این جمعیت در معرض خطر ابتلا به مشکلات استخوانی ، عضلانی و مفصلی مرتبط با سن است. مطالعه منتشر شده در اختلالات اسکلتی – عضلانی BMC در سال 2019 اظهار داشت که افراد مسن در طول زمستانها بیشتر درد اسکلتی-عضلانی را تجربه می کنند ، به خصوص اگر قبلاً از آرتریت روماتوئید ، پوکی استخوان ، نقرس ، سارکوپنی و آرتروز رنج می برند.

بهبود سطح فعالیت بدنی در خانه ، تغذیه بهتر و درمان مناسب و مراقبت های ارائه شده توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی از این رو برای مدیریت این مسائل در فصل زمستان مهم است.

5. مسائل بهداشت روان

تحرک محدود شده به دلیل زمستان های سرد و کووید -19 محدودیت ها نه تنها می توانند مشکلات اسکلتی – عضلانی را افزایش دهند بلکه مشکلات بهداشت روانی را نیز در افراد مسن افزایش دهند. مطالعه منتشر شده در BMC سالمندان در سال 2015 نشان می دهد که کاهش سطح فعالیت بدنی در میان افراد مسن در زمستان ها منجر به افزایش خطر کاهش شناختی و همچنین افسردگی و اختلال عاطفی فصلی (SAD) می شود.

مطالعه قدیمی تر منتشر شده در مجله تغذیه ، سلامت و پیری (2006) همچنین نشان می دهد که بروز SAD و سایر مسائل بهداشت روان در میان افراد مسن نیز ممکن است به دلیل کمبود نور خورشید و کاهش سطح ویتامین D افزایش یابد. این مطالعه توصیه می کند مصرف مکمل ویتامین D برای افراد مسن در طول زمستان باعث کمبود مشکلات روحی و روانی شود.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را بخوانید کووید -19 نکات پیشگیری برای افراد مسن

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.