مراحل برنامه نویس شدن

 

اگر تا به امروز سری به لیست برترین و پردرآمدترین شغل های دنیا زده باشید، مطلقا اسم برنامه نویسی را به عنوان یک عدد از پول سازترین شغل های عالم در این لیست تماشا کرده اید. هر چندین اکثر گزارش ها و تحقیقاتی که در این راستا انجام شده مربوط به آمریکا و کشورهای اروپایی می باشد، اما می قدرت دارای مقداری تغییر آن‌ها را به سرزمین خودمان نیز توسعه و گسترش داد.

در کشور ایران هنوز یک تحقیق معتبر از میزان درآمد برنامه نویسان و جایگاهی که در آن قرار دارند صورت نگرفته است، ولی اهمیت انجام تحقیقات محلی و تحلیل حالت سرزمین متوجه می شویم که برنامه نویسی در جمهوری اسلامی ایران هم می تواند زیاد پولساز باشد، به شرطی که در این کار حرفه ای شوید.
البته برنامه نویس های تبارک غالبا اساسی عشق و علاقه قلبی به تکنولوژی و کامپیوتر در مسیر برنامه نویسی گام می گذارند و غالبا پول ترازو خیلی مهمی برای آغاز عمل نیست. برنامه نویسان زیادی میباشند که عاشقانه کار خود را دوست دارا هستند و این عشق و علاقه باعث شده که اکثری از مواقع حتی به طور مجانی کار کنند. درصورتیکه نگاهی به گیت هاب بیندازید متوجه خواهید شد که چه تعداد از پروژه ها در همین وب سایت به طور بدون‌پول در اختیار مردم قرار می گیرند.

چطور برنامه نویسی را آغاز کنیم؟

روش و آمادگی <span class=changed>برای</span> <span class=changed>آغاز</span> برنامه نویسی” width=”600″ height=”403″ data-ll-status=”loaded” /><figcaption id=روش و آمادگی به جهت شروع برنامه نویسی

 

چگونگی آغاز برنامه نویسی

هنگامی که می خواهید آموزش برنامه نویسی را آغاز کنید، خوب تر می باشد یکسری نکته را مدنظر داشته باشید تا وسط فعالیت به ایراد نخورید. بهتر است مواقعی که در ادامه مطرح می نماییم را در خودتان جستجو کنید و آنگاه به صورت فن ای به برنامه نویسی بپردازید.

 

انتخاب شغل برنامه نویسی بر مبنا عشق نه درآمدزایی

همانطور که در شروع مطلب بیان کردیم، برنامه نویسان پهناور از روی علاقه وارد این عمل شده اند. در صورتی که نگاهی به زندگی آن‌ها بیندازید، متوجه خواهید شد که معمولا از سن اندک و از شدت علاقه آغاز به برنامه نویسی کرده اند. برای نمونه بیل گیتس در ۱۳ سالگی اولی برنامه خویش را نوشت. پس باید توجه کنید که ماهیت برنامه نویسی به شکلی است که بایستی اهمیت عشق و علاقه و عشق و علاقه وارد آن شد.
علاقه خالی نیز مشکلی را حل نمی نماید و می بایست در مسیر قرار بگیرید تا ببینید همین عشق و علاقه چه میزان جدی است. به طور معمول بعضا از اشخاص ذیل اثر گذاری موفقیت های مالی و شرایط اجتماعی برنامه نویسانی مثل مارک زاکربرگ، بیل گیتس و غیره وارد این راستا می شوند سپس از مدت کوتاهی هنگام مواجه اصلی چالش های متعدد متوجه می شوند که آنقدرها هم برنامه نویسی را دوست ندارند.
پس آموزش برنامه نویسی قبل از هر چیز در قلب آدم سوییچ می خورد، بعد به مغز رسیده و در نهایت از طرز کیبرد اجرا می شود.
گروهی هم هستند که برنامه نویسی را به تیتر یک شغل کلیدی کلاس یا به دست آوردن و کاری شیک می شناسند. همین دیدگاه اشتباه بوده و صرفا نباید حساس چنین طریق فکری آینده کاری خویش را بسازید.

انتخاب <span class=changed>لهجه</span> برنامه نویسی بر <span class=changed>علاقه</span> <span class=changed>حساس</span> ترین <span class=changed>قدم</span> <span class=changed>موفقیت</span> در برنامه نویسی” width=”600″ height=”304″ data-ll-status=”loaded” /><figcaption id=انتخاب زبان برنامه نویسی بر عشق کلیدی ترین گام برد در برنامه نویسی

 

انتخاب بستر برنامه نویسی به جهت شروع به یادگیری برنامه نویسی

زمانی که مطمئن شدید که می خواهید حساس دل و جان و عشق و علاقه وقت خود را صرف یادگیری برنامه نویسی کنید، به اندازه میباشد که گزینش کنید، در چه راستا ای می خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید. بستر های برنامه نویسی تا کنون به سه جور تقسیم شده اند

  1. برنامه نویسی دسکتاپ
  2. برنامه نویسی زیر وب
  3. برنامه نویسی موبایل

حالا هر کدام از همین موردها را به اختصار توضیح می دهیم.

 

معرفی برنامه نویسی دسکتاپ

منظور از برنامه نویسی دسکتاپ ایجاد برنامه هایی هست که در کامپیوترهای خانگی (PC) یا این که لپ تاپ ها اجرا شود. حجم متعددی از برنامه نویسی دسکتاپ مربوط به سیستم دلیل ویندوز است و برنامه نویسان متعددی به جهت همین سیستم ادله برنامه می سازند.
برنامه نویسی دسکتاپ طیف گسترده ای را شامل می شود که به احتمال حساس بسیاری از همین نرم افزارها پیش از این عمل کرده اید. یکی از مشهور ترین نرم افزارهایی که تقریبا روی هر ویندوزی دیده می شود و اعضا دوچندان زیادی دارد، قابل انعطاف افزار Office میباشد که هواداران متعددی هم دارد. قابل انعطاف افزارهای مالی و حسابداری یک بخش مهم از قابل انعطاف افزارهای دسکتاپ را تشکیل می دهند. همین نکته را در لحاظ داشته باشید با این‌که مدتی میباشد تب برنامه نویسی دسکتاپ افول کرده و به محبوبیت یک سری سال قبل نیست، ولی هنوز هم سیستم ادله هایی مثل ویندوز نیاز به نرم افزارهای جانبی دارا هستند و این گرایش از برنامه نویسی به طور تام از میان نرفته است.

این روز ها التماس های برنامه نویسی دسکتاپ مضاعف افول کرده البته هنوز به خط صفر نرسیده است.

انواع بستر های برنامه نویسی و شناسایی <span class=changed>عشق و علاقه</span> مندی و مهارت و استعداد ” width=”600″ height=”346″ data-ll-status=”loaded” /><figcaption id=انواع بستر های برنامه نویسی و شناسایی عشق مندی و مهارت و استعداد

 

معرفی برنامه نویسی زیر وب

لازم وجود ندارد کارشناس کامپیوتر باشید تا بفهمید این ایام چقدر قابل انعطاف افزارهای تحت وب و وب سایت ها دوست داستنی شده اند. بخش اعظمی از کارهایی که تا یک‌سری سال قبل وقت متعددی را از شما می گرفت، امروز حساس به کار گیری از یک وب سایت آنلاین به راحتی انجام می شود.
دسترسی به قابل انعطاف افزارهای تحت وب از نحوه مرورگرها انجام می شود. به همین صورت که مرورگر امرها متفاوت عضو را از کامپیوتر او گرفته و به سرور ارسال می کند. سرور آن‌گاه از انجام پردازش های مورد نظر نتیجه را دوباره به مرورگر عضو برمی گرداند. به خاطر تخصصی شدن این ارسال و اخذ امروزه برنامه نویسی وب را به دو بخش کلی فرانت اند و بک اند تقسیم می کنند. فرانت اند به طراحی ظاهر تارنما می پردازد و بک اند منطق خدمت ذیل وب را پیاده می کند.
بعد از محبوبیت و فراگیری وب سایت ها و خدمت های پایین وب، بازار طراحی وب مضاعف داغ شد. افرادی زیادی سراغ آموزش طراحی سایت رفتند و این حوزه اکثر از مدام مورد دقت قرار گرفت. امروزه کسب و کارهای سنتی هم نیاز به یک وبسایت دارا هستند و بخش اعظمی از به دست آوردن و کارها کاملا مبتنی بر وب هستند که این مورد قضیه اساسی طراحی وب را دو چندان می کند.

 

معرفی برنامه نویسی موبایل

لازم نیست خیلی درباره حساس موبایل ها و تبلت ها سخن کنیم. احتمال دارااست همین الان حساس گوشی موبایل خود در درحال حاضر مطالعه همین مطلب باشید. امروزه موبایل ها چیزی عمده از یک وسیله ارتباطی هستند و کمترین کاری که می توانند انجام دهند تماس صوتی و ارسال پیام متنی است.

سیستم عامل موبایل های هوشمند به طور عمده به دو جور کلی تقسیم می شود. اندروید و iOS. به همین ترتیب برنامه نویسان به عبارتی اول عمل تصمیم می گیرند یکی از از این دو را گزینش کنند. به این معنی که یا این که سراغ برنامه نویسی اندروید بروند یا سراغ برنامه نویسی iOS. به شما نیز توصیه می نماییم که همین نخستین فعالیت تکلیف خودتان را پر‌نور کرده و در یک مسیر اصلی پشتکار بسیار گام بردارید.

از آنجا که اندروید نزدیک به ۵۰% سهم بازار تلفن همراه را در اختیار دارد، می تواند گزینش خوبی به جهت آغاز برنامه نویسی موبایل باشد. اندروید در مرز و بوم ما نیز محبوبیت متعددی دارااست و برخی از مشکلات و محدودیت های آیفون را ندارد. البته گشوده هم شما می بایست دارای توجه به علایق خود وارد یک حوزه یگانه شوید.

برنامه نویسی اندروید نسبت به برنامه نویسی آی او اس اولویت بالاتری دارد، چرا که مخاطبین بیشتری دارد.

اما چیزی که در سال های اخیر، حد اقل ۶ یا ۷ سال آخر بیشتر رواج پیدا کرده، برنامه نویسی موبایلی است. از آن جا که تلفن همراه بیش از پیش در زندگی مردمان رسوخ کرده، می توان حدس زد که بهترین زمینه برنامه نویسی، آموزش برنامه نویسی موبایل است.

به تناسب حیاتی این زمینه، تعداد رقبایی نیز که در درحال حاضر آموزش و فعالیت نمودن برنامه نویسی تلفن همراه هستند، قلیل نیستند. فردی که قصد داراست وارد برنامه نویسی موبایل شود، باید به اعتنا زیاد، آغاز به آموزش برنامه نویسی نماید و راستا برنامه نویسی موبایلی را طوری تعیین نماید که از دوران صرف شده اش پشیمان نشود. برنامه نویسی موبایل به دو نوع بخش اعظم تقسیم می شود:

  1. برنامه نویسی اپلیکیشن های اندرویدی
  2. برنامه نویسی اپلیکیشن های ios

در در میان همین دو می بایست بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید

آموزش برنامه نویسی اندروید خوبتر هست یا ios

از آن جا که بیش از ۷۰ درصد از مردم ایران و اما مردمان دنیا، اندروید به دست هستند، قانونا عقل و منطق حکم می کند که به برنامه نویسی اندرویدی روی آورید. بدین رخ می توانید جامعه آماری متعددی را زیر پوشش قرار دهید.

البته این به‌این معنی نمیباشد که برنامه نویسان ios به دست آوردن و فعالیت لطف ندارند. ولی که مخاطبین ios کمترین مجموعه را نسبت به اندروید تشکیل دیتا اند و همین موجب شده نظر ها به سمت اندروید جلب شود.

منبع: https://sabzlearn.ir