فلاوانول ها ، پروآنتوسیانیدین های موجود در شکلات تلخ ، انگور ، چای سبز ممکن است پروتئین های SARS-CoV-2 را مسدود کنند

محققان نتیجه گرفتند که از این ترکیبات تغذیه ای و عصاره های غنی از چای سبز ، انگور موسکادین ، ​​پودر کاکائو و شکلات تلخ می توان به طور گسترده استفاده کرد تا به طور موثر ویرانی ناشی از ویروس SARS-CoV-2 را متوقف کند.

فلاوانول ها ، پروآنتوسیانیدین های موجود در شکلات تلخ ، انگور ، چای سبز ممکن است پروتئین های SARS-CoV-2 را مسدود کنند

تجسم ویروس COVID-19. حسن نیت ارائه می دهد تصاویر متحرک پزشکی Fusion

در حالی که جستجوی داروها و واکسنهایی که علیه ویروس SARS-CoV-2 موثر هستند در تلاش برای کنترل کووید -19 همه گیری ، یک تحقیق مشابه توسط محققان برای کشف درمان های طبیعی و گیاهی انجام شده است. مطالعات اخیر نه تنها نشان می دهد که سو imm تغذیه می تواند نقش زیادی در پیشگیری و بهبودی از آن داشته باشد کووید -19 عفونت اما همچنین نشان می دهد که عصاره های شاهدانه توانایی جلوگیری از ویروس SARS-CoV-2 را دارند.

مطالعه جدیدی در ژورنال منتشر شده است مرزها در علوم گیاهی نشان می دهد که برخی از ترکیبات تغذیه ای مانند فلاوانول ها و پروآنتوسیانیدین ها (PA) که در برخی منابع گیاهی یافت می شود می توانند پروتئین ها یا پروتئازهای SARS-CoV-2 را مهار کنند. این مطالعه که توسط زیست شناسان گیاهی مستقر در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی انجام شد ، نشان می دهد که بسیاری از زیرگروه های این عناصر گیاهی قادر به جلوگیری از موفقیت فعالیت پروتئاز اصلی (MPro) SARS-CoV-2 هستند.

فلاوانول ، پروآنتوسیانیدین و مهار ویروس

لازم به ذکر است که مطالعات اخیر در مورد خواص ضد التهابی ، ضد ویروسی و ضد باکتریایی این عناصر غذایی گیاهی نیز نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده است. به طور خاص ، فلاوانول ها قبلاً از طریق تحقیقات نشان داده اند که در کاهش سطح فشار خون و تقویت عملکردهای عروقی مغزی و شناختی موثر هستند.

محققان در پشت این مطالعه جدید از شبیه سازی پویای پهلو (روش شبیه سازی تشخیص مولکولی و صحافی استفاده شده توسط گروه های طراحی دارو و داروها) برای معرفی انواع مختلف زیرگروههای فلاوانول و پروآنتوسیانیدین به MPro بر روی رایانه استفاده کردند. عناصر فیتونی از پنج منبع گیاهی: چای سبز ، پودر دانه کاکائو ، شکلات تلخ (از اکوادور) و دو نوع انگور موسکادین استخراج شد. 10 زیرگروه فلاوانول مورد بررسی شامل کاتچین ، افزلچین ، گالوکاتچین و اپی گالوکاتچین بود. این دو PA شامل پروسیانیدین A2 و B2 بود. در مجموع 12 ترکیب غذایی از این طریق در طی این مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند.

فعالیت مواد مغذی گیاهی علیه SARS-CoV-2

محققان سطوح مختلفی از آزمایشات را انجام دادند تا سرانجام به این نتیجه برسند که هر 12 این ترکیبات می توانند به MPro متصل شوند ، با داشتن پروسیانیدین A2 و B2 بالاترین امتیازات اتصال متصل به دنبال آن epicatechin-3-O-gallate (ECG) ، gallocatechin -3-O-gallate (GCG) ، epigallocatechin-3-O-gallate (ECGC) ، catechin-3-O-gallate (CAG) و سایر آگلیکونهای flavan-3-ol. تجزیه و تحلیل بیشتر در شرایط آزمایشگاهی نشان داد که 10 از این 12 ترکیب همچنین قادر به جلوگیری از فعالیت MPro و همانند سازی هستند. عصاره های غنی از پنج منبع غذایی نیز برای ایجاد یک روش بازدارنده مورد استفاده قرار گرفتند که این واقعیت را تأیید می کند که این ترکیبات می توانند به طور م .ثر فعالیت SARS-CoV-2 MPro را مهار کنند.

با توجه به یافته های خود ، محققان نتیجه گرفتند که از این ترکیبات تغذیه ای و عصاره های غنی چای سبز ، انگور موسکادین ، ​​پودر کاکائو و شکلات تلخ می توان به طور گسترده استفاده کرد تا به طور م effectivelyثر ویرانی های ناشی از ویروس SARS-CoV-2 را متوقف کند. محققان می گویند ، نیاز به بهره برداری فوری از مزایای اثبات شده این منابع غذایی گیاهی به ویژه به عنوان داروهای م forثر برای درمان کووید -19 هنوز فاقد آن هستند و هنوز هیچ واکسنی با موفقیت معرفی نشده است.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد شکلات بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.