فعالیت بدنی سنگین در دوران بارداری می تواند باعث ماکروزومی جنین ، دیابت بارداری شود

زنان باردار به دلیل نگرانی در مورد سلامتی خود و نوزاد ، اغلب هنگام انجام فعالیت بدنی گیج و مضطرب می شوند.

متخصصان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، ایالات متحده آمریکا و کالج متخصص زنان و زایمان در آمریکا پیشنهاد می کنند که همه زنان باردار باید حداقل 150 دقیقه در هفته با شدت متوسط ​​فعالیت بدنی داشته باشند. این می تواند شامل تمریناتی مانند پیاده روی سریع باشد که به اندازه کافی سریع باشد تا ضربان قلب شما را افزایش دهد اما باعث تعریق نمی شود.

اکنون ، در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه لی ، گروهی از محققان دریافتند که شدت فعالیت های یک زن باردار می تواند منجر به پیامدهای نامطلوب جنین شود.

یافته های این مطالعه در ژورنال منتشر شده است بررسی اقتصاد خانوار.

شواهد قبلی

با گذشت سالها ، تعداد بیشتری از زنان باردار به کار خود ادامه می دهند و ساعتهای طولانی تری از بارداری خود را طی می کنند. این موضوع درک تأثیرات استرس ناشی از کار بر بارداری و زایمان را واقعاً مهم می کند. مطالعات قبلی نشان داده است که ارتباط بین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و نتایج حاملگی و اثرات گزارش شده توسط خود از فعالیت های مختلف جسمی مانند خم شدن مکرر ، ایستادن برای ساعت های طولانی و بلند کردن وزن نیز در برخی مطالعات خاص گنجانده شده است.

با این حال ، هنوز هیچ مطالعه ای اثرات کلی فشار روانی و شدید فعالیت بدنی بر روی زنان باردار و نتایج بارداری را مقایسه نکرده است.

همچنین ، در اکثر مطالعات قبلی ، فعالیتهای بدنی گزارش شده شامل فعالیتهای اوقات فراغت و مرتبط با کار بود ، که واقعاً به دلیل اثبات موثر نبودند ، زیرا گفته می شود فعالیتهای بدنی تفریحی بیش از فعالیتهای مربوط به شغل فرد دارای سلامتی هستند. همچنین ، این مطالعه نشان داد که فعالیتهای شدیدتر مرتبط با شغل ، اوقات فراغت و فعالیت بدنی تفریحی را بهمراه دارند ، بنابراین ترکیب آنها به طور بالقوه مشکل ساز است.

مطالعه جدید

در جدیدترین مطالعه ، محققان داده های مربوط به سلامت مادر و جنین را جمع آوری کردند و آنها را با داده های شغلی وزارت بهداشت در نیوجرسی مطابقت دادند. مشخص شد زنانی که به مشاغل سنگین جسمی اشتغال دارند 17 درصد بیشتر در معرض ماکروزومی جنین قرار دارند. نوزادان مبتلا به ماکروزومی جنین در هنگام تولد بیش از 8 پوند یا 4000 گرم وزن دارند و در بزرگسالی در معرض خطر اضافه وزن یا چاقی قرار دارند. در عین حال مادر را در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار می دهد.

علاوه بر این ، این مطالعه ارتباطی بین دیابت حاملگی ، که یک عامل خطر احتمالی برای ماکروزومی جنین است ، و فعالیت بدنی شدید در دوران بارداری نشان داد. محققان اظهار داشتند که کمبود خواب به دلیل فعالیت بدنی بیش از حد منجر به دیابت حاملگی می شود که به نوبه خود باعث ماکروزومی جنین می شود. اگرچه پیوند قبلاً شناخته شده بود ، اما هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته و نیاز به توجه بیشتر جامعه پزشکی دارد.

تمرین کردن یا عدم تمرین کردن

مطابق CDC ، ایالات متحده آمریکا ، بهتر است زنان باردار با پزشکان خود مشورت کنند تا بدانند که چه سطح فعالیت بدنی برای آنها بهتر است زیرا زنان با برخی از بیماری های زمینه ای ممکن است نیازهای خاصی داشته باشند.

همچنین ، اگر به هیچ وجه تمرین نمی کنید ، هنگام بارداری ورزش ناگهانی را شروع نکنید. درعوض ، با 5 دقیقه در روز به آرامی شروع کنید و به تدریج با افزودن 5 دقیقه در روز سطح فعالیت خود را افزایش دهید تا به مدت زمان توصیه شده روزانه توصیه شده توسط پزشک برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد ورزش در دوران بارداری بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.