علائم خرابی پیستون خودرو

به کار گیری ناصحیح از پیستون و مشتقاتش می تواند از مواقعی مانند مشکل در سیستم روغنکاری، استفاده از روغن نامناسب به جهت خودرو، وجود ایراد در سیستم خنککاری و رانندگی اهمیت به دور موتور بالا به مدت طولانی نشات بگیرد. به تعداد سیلندرهای یک موتور، پیستون در آن وجود دارااست و هر چه تعداد سیلندرها و در نتیجه پیستونها عمده باشد اقتدار موتور هم عمده خواهد بود. شما به هنگام استارت زدن و یک نیش گاز اهمیت 50 متر حرکت روی باند میتوانید پرواز کرده و یک خودروی پرنده داشته باشید . چرخه ای که به آن اشاره کردیم، از بالای سیلندر آغاز شده و این قطعه به تیتر یک دریچه کار کرده و با گشوده شدن آن، هوا و سوخت وارد استوانه می شوند. در صورتی که برای خرید خودرو دست دوم دچار ابهام یا این که سر در گمی می‌باشید مشاوران متخصص همراه مکانیک برای وصال به یک گزینش مناسب مهم شرایط شما در کنارتان هستند. باانتخاب درست و درست اسباب یدکی و پیستون اتومبیل مانع از جراحت وصال به خودروی خویش شوید. پیستون قطعهای نسبتاً استوانهای صورت است؛ تقریبا از آن بر روی که سازندگان این قطعه، به مقدار بسیار اندک به آن رخ بیضوی می‌دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن میباشد به دماهایی زیرا 2200 رتبه سانتیگراد نیز رسد و این فرمان سبب انبساط پیستون میشود و در همین شرایط است که پیستون رخ استوانهای به خویش پیستون هواپیما میگیرد. تاج پیستون همان نصیب بالایی پیستون بوده و شکل آن تاثیر بسزایی بر شیوه احتراق سوخت دارااست اگر درصورتی که در صورتیکه در‌صورتی‌که در صورتی‌که طراحی درست آن، منجر اختلاط بهتر سوخت و هوا شده و توان بهینه را ساخت مینماید. همین قسمت مرحله بالایی پیستون می باشد غالبا دایرهای شکل است و نیروی ایجاد شده بوسیله سوخت مستقیما روی آن وارد می‌شود سر بعضا از پیستونها خصوصا پیستونهای موتورهای دوزمانه و موتورهای دیزلی فرمدار ساخته میشود. همین رینگها که شیاردار یا سوراخدار طراحی میشوند، از تکثیر روغن روی دیواره سیلندر و مصرف بیش از حد و غیرضروری آن جلوگیری میکنند. شایان ذکر هست که چنانچه، پیستون و سیلندر نسبت به هم خلاصی نداشته باشند و یا به عبارتی دیگر، اصطکاک بین سیلندر و پیستون بیش از حد باشد؛ عملا حرکت رفت و برگشتی به دشواری انجام شده و منجر به آسیبهای جدی به سیلندر و پیستون خواهد شد. همین خصوصیات به این برهان میباشد که در اثر بالا رفتن بیش از حد دما، این قطعه به دیواره سیلندر نچسبد و عملکرد موتور را مختل نکند. رینگهای چگالی در شیارهای نزدیک به سطح فوقانی پیستون و بالاتر از رینگهای روغنی قرار داده میشوند. موتورها بر اساس طریق چیدمان به دو دسته خطی و V رخ تقسیم میشوند. موتورهای خطی شکل از تکسیلندر تا 5 سیلندر و موتورهای Vشکل نیز شامل موتورهای 5، 6 و 8 سیلندر هستند. پیستون هم از این قاعده مستثنا وجود ندارد و به جهت حرکت راحت و فارغ از مشکل باطن سیلندر نیاز به روغنکاری دارد.