عدم رضایت از ظاهر بدنی ، خواب ناچیز مرتبط با افسردگی در نوجوانان و بزرگسالان ، مطالعات نشان می دهد

افسردگی نوعی اختلال روانی است که در همه گروه های سنی در سراسر جهان به آن مبتلا می شود. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، افسردگی عامل اصلی ناتوانی در سطح جهانی است و بیش از 264 میلیون نفر در سنین مختلف از آن رنج می برند.

در حالی که چند دهه پیش ، افسردگی به عنوان یک بیماری شیوع در میان بزرگسالان شناخته شده بود ، اما اکنون درک شده است که کودکان و نوجوانان تحت تأثیر آن قرار دارند.

WHO می گوید که افسردگی چهارمین علت اصلی بیماری و ناتوانی در نوجوانان 15 تا 19 ساله و پانزدهمین علت ابتلا به آن در بین افراد 10-14 ساله است.

مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی روانشناسی هند در سال 2019 نشان می دهد که حتی اگر داده های شیوع جهانی افسردگی نوجوانان در دسترس باشد ، کشورهایی مانند هند تحقیقات محدودی را در مورد موضوع شیوع دقیق ، ویژگی های منحصر به فرد و روش های مطلوب یا موثر درمان انجام داده اند.

با این حال ، مطالعات فعلی مبتنی بر جامعه و جامعه – علیرغم محدودیت ها – به این واقعیت اشاره دارند که افسردگی نوجوانان در هند نیز در حال افزایش است. این امر نیاز به درک بهتر عواملی را که ممکن است منجر به افسردگی در کودکان و نوجوانان شود و اینکه چگونه ممکن است بر زندگی بزرگسالان آنها تأثیر بگذارد ، برجسته می کند.

تصویر از خود و افسردگی در نوجوانان

مطالعه جدید منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه پیشنهاد می کند نوجوانانی که از شکل ظاهری ظاهری ناراضی هستند ، تا رسیدن به اوایل بزرگسالی در معرض خطر بیشتری از ابتلا به افسردگی قرار دارند.

در حالی که نارضایتی بدن با اختلالات خوردن ، رفتارهای ناسالم و مشکلات بهداشت روان مانند اختلال بدشکلی بدن ارتباط دارد ، این مطالعه نشان می دهد که این یک فاکتور بسیار خطرناک برای افسردگی نوجوانان و بزرگسالان است.

این مطالعه مستقر در انگلستان شامل 2078 دختر و 1675 پسر از مطالعه طولی Avon در مورد والدین و کودکان (ALSPAC) است تا آزمایش کند که آیا نارضایتی بدن در 14 سالگی می تواند شروع دوره های افسردگی در 18 سالگی را پیش بینی کند.

محققان دریافتند که 32 درصد دختران و 14 درصد پسران از وزن خود راضی نیستند ، در حالی که 27 درصد دختران و 14 درصد پسران شکل خود را ناخوشایند می دانند.

وقتی این شرکت کنندگان 18 ساله شدند ، حدود 10 درصد دختران و 5 درصد پسران گزارش کردند که حداقل یک دوره افسردگی خفیف دارند. حدود 7 درصد دختران و تقریبا 3 درصد پسران حداقل یک دوره افسردگی متوسط ​​شدید را تجربه کرده بودند.

سرانجام ، 1.5 درصد دختران و 0.7 درصد پسران یک دوره افسردگی شدید داشتند. تجزیه و تحلیل بیشتر داده ها به محققان کمک کرد تا نتیجه بگیرند که عدم رضایت بدن در سن 14 سالگی ، خطر ابتلا به دوره های افسردگی با درجات مختلف در دختران را تا زمان 18 سالگی پیش بینی می کند. در میان پسران ، عدم رضایت بدن در 14 سالگی ، تا زمان 18 سالگی خطر ابتلا به افسردگی خفیف و شدید را افزایش می دهد.

اختلال مزمن خواب و افسردگی در دوره نوجوانی

مطالعه دیگری که اخیراً در تحقیقات مغزی رفتاری نشان می دهد که اختلال مزمن خواب به دلیل استرس در اوایل زندگی می تواند باعث ایجاد تغییرات طولانی مدت در مسیرهای سیگنالینگ عصبی و غدد درون ریز شود ، و باعث ایجاد افسردگی در نوجوانان ، به ویژه زنان شود.

این مطالعه بر روی 80 موش نوجوان و بزرگسال (40 پسر و 40 ماده) انجام شد. موش ها یا در طی چهار ساعت اول هر چرخه استراحت در معرض خواب دستی قرار گرفتند و یا به مدت هشت روز متوالی بدون هیچ اختلالی استراحت طبیعی داشتند.

در پایان این دوره ، آزمایش شنای اجباری برای تجزیه و تحلیل رفتارهای افسردگی انجام شد.

محققان دریافتند موش های نوجوانی که اختلال مزمن خواب را تحمل می کنند ، افزایش قابل توجهی در ترشح کورتیکواسترون و در نتیجه افزایش رفتارهای افسردگی را نشان می دهند.

این تغییر پس از مدت کوتاهی از قرار گرفتن در معرض ، در موشهای ماده نوجوان بارزتر و در موشهای بالغ از هر دو جنس کاملاً وجود ندارد.

بنابراین ، این مطالعه ثابت کرد که اختلال مزمن خواب پیش بینی کننده اصلی افسردگی در نوجوانان ، به ویژه زنان است. این مطالعه همچنین توصیه می کند که تنظیم زمان و کیفیت خواب ممکن است روشی مناسب برای پیشگیری از افسردگی نوجوانان ارائه دهد.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد افسردگی را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.