طوفان سیتوکین: مطالعه می گوید: التهاب بیش از حد ممکن است نقش مهمی در COVID-19 نداشته باشد

در مطالعه ای که شامل 168 بزرگسال مبتلا به COVID-19 ، 26 مبتلا به آنفلوانزا و 16 فرد سالم بود ، محققان خاطرنشان کردند که تنها هفت بیمار مبتلا به ویروس کرونا ویروس جدید نمایه های سیتوکین نشان دادند که نشان دهنده طوفان سیتوکین است.

طوفان سیتوکین یکی از اصطلاحات زیادی است که عموم مردم در طول آن به آن معرفی شده اند کووید -19 پاندمی. شرایط بالقوه تهدیدکننده زندگی هنگامی رخ می دهد که بدن ما پاسخ التهابی نامنظم تولید کند. این می تواند منجر به آسیب به اعضای بدن و حتی مرگ شود.

داروهایی مانند دگزامتازون و توسیلیزوماب برای درمان و مدیریت بیماری پیشنهاد شده است.

اکنون ، مطالعه ای که توسط انجمن پیشرفت علوم آمریکا انجام شده است ، نشان می دهد که یک مهار کننده JAK به نام باریسیتینیب ممکن است به مدیریت طوفان سیتوکین کمک کند.

مطالعه دیگری که توسط گروهی از محققان در بیمارستان تحقیقات کودکان St. Jude و دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس انجام شده است نشان می دهد که طوفان سیتوکین ممکن است هیچ مسئولیتی در مورد شدت بیماری در عفونت SARS-CoV-2 نداشته باشد و از این رو هر بیمار باید قبل از دادن استروئید به وی دقیق کنترل شود.

یافته های هر دو مطالعه در ژورنال منتشر شده است پیشرفتهای علمی.

بازدارنده های JAK

مهار کننده های JAK یا Janus kinase در گروه داروهای ضد التهابی اصلاح کننده بیماری قرار دارند که به طور معمول برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید استفاده می شود. این داروها مانع عملکرد آنزیم هایی به نام Janus kinases می شوند که در غیر این صورت تولید سیتوکین های پیش التهابی (آنهایی که باعث افزایش التهاب می شوند) را در بدن تقویت می کنند. سیتوکین ها مولکول هایی هستند که التهاب را تقویت یا کنترل می کنند.

تحقیقات قبلی حاکی از آن بود که باریسیتینیب ممکن است سطح IL-6 را در بدن کاهش دهد ، سیتوکینی که به نظر می رسد مربوط به کووید -19 شدت

در آخرین مطالعه شامل حدود 601 کووید -19 بیماران ، محققان مشاهده کردند که یک مهار کننده JAK به نام باریسیتینیب با کاهش التهاب و از این رو وقوع طوفان های سیتوکین در بهبود میزان بقای بیماران مثر است.

در مجموع 179 بیمار از پیزا ، ایتالیا و 422 نفر از آلباسته ، اسپانیا ثبت نام شدند. حدود 37 نفر در گروه پیزا و 46 نفر از گروه آلباسیته باریسیتینیب یک بار در روز و به مدت حدود دو هفته تجویز شدند. بقیه گروه کنترل را تشکیل دادند. گروه اسپانیا بیشتر پیر (بیش از 70 سال سن) بود و از این رو دوز کمتری از دارو به آنها داده شد.

مشخص شد که گروه دریافت کننده باریسیتینیب عوارض و مرگ کمتری (16.9 درصد) نسبت به گروه شاهد (34.9 درصد) گزارش کرده است.

همچنین ، مطالعات in vivo نشان داد که این دارو می تواند بیان ACE2 را در بدن کاهش دهد. ACE2 گیرنده هایی است که SARS-CoV-2 از آنها برای ورود به سلولهای سالم استفاده می کند.

نقش طوفان سیتوکین در مرگ و میر و شدید کووید -19

در مطالعه ای که شامل 168 بزرگسال مبتلا به کووید -19 ، 26 نفر مبتلا به آنفولانزا و 16 فرد سالم ، محققان خاطرنشان كردند كه فقط هفت بیمار مبتلا به این رمان هستند ویروس کرونا پروفایل سیتوکین نشان داد که طوفان سیتوکین را نشان می دهد. با این حال ، سطح سیتوکین به اندازه موارد ذکر شده در آنفولانزا نبود.

بیش از 90 درصد از کووید -19 بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند. نیمی از این موارد باید به بخش مراقبت های ویژه منتقل شوند و حدود 23 درصد از کل بیماران بستری در بیمارستان فوت کردند. از طرف دیگر ، بیش از 50 درصد بیماران آنفولانزا به بستری شدن نیاز داشتند که از این تعداد حدود 35 درصد به ICU و 8 درصد نیز فوت کردند.

نویسندگان این مطالعه همچنین نشان دادند که پاسخ ایمنی ضد ویروسی در بیشتر سرکوب می شود کووید -19 بیماران بیش از بیماران آنفولانزا هستند و این به جای التهاب نامنظم ممکن است مسئول بیماری شدید در سابق باشد.

علاوه بر این ، مطالعه نشان داد که به همه بیماران نباید استروئیدهایی مانند دگزامتازون داده شود زیرا این بیماران احتمالاً از قبل دارای مقادیر زیادی کورتیکواستروئید هستند و از این رو سرکوب عملکرد سیستم ایمنی را نشان می دهند. در عوض ، آنها باید با داروهایی که پاسخ ایمنی ضد ویروسی آنها را تحت فشار قرار می دهد ، درمان شوند.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد طوفان سیتوکاین بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.