ضد عفونی کننده های دستی بدون الکل با کلرید بنزالکونیوم در جلوگیری از انتقال ویروس SARS-CoV-2 کارآمد: مطالعه

از آغاز کووید -19 همه گیری ، استفاده از ضد عفونی کننده های ضد الکلی بر پایه الکل برای جلوگیری از انتقال ویروس SARS-CoV-2 توسط همه مقامات بین المللی و ملی توصیه شده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) و وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند (MoHFW) استفاده مناسب از ضد عفونی کننده های ضد الکلی مبتنی بر الکل را به عنوان بخشی از پروتکل های بهداشت دست عموم مردم و همچنین متخصصان مراقبت های بهداشتی.

در واقع ، این توصیه ها آنقدر سختگیرانه بوده اند که برای تهیه ضدعفونی کننده دست خود در خانه ، باید 96 درصد اتانول یا 99.8 درصد ایزوپروپیل را در نسبت های مناسب برای مطابقت با استانداردهای WHO استفاده کنید. چنین توصیه هایی پس از آزمایش اثر ضد عفونی کننده های ضد الکلی دست در از بین بردن SARS-CoV-2 در سطوح مختلف از جمله پوست ایجاد شده است.

مطالعه جدید منتشر شده در مجله عفونت بیمارستان نشان می دهد که اگرچه چنین نسخه هایی مفید هستند ، اما همچنین شامل محدود کننده های ضد عفونی کننده دست ساخته شده با سایر ترکیبات ضدعفونی کننده قوی که می توانند همان عملکرد را داشته باشند ، محدود کننده هستند.

ضد عفونی کننده های ضد الکل دست در برابر کووید -19

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه بریگام یانگ (BYU) ایالات متحده انجام شده ، نشان می دهد که توصیه هایی که برای WHIS ، CDC و سایر سازمان ها برای ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل ارائه می شود ، عمدتا بر اساس مطالعاتی است که اثربخشی سایر ضد عفونی کننده ها را آزمایش نکرده است همانطور که آنها ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل را آزمایش کرده اند.

محققان BYU با استفاده از این نظارت به عنوان مقدمه ای برای مطالعه خود ، تلاش کردند تا اثر چهار ترکیب آمونیوم کواترنر موجود در بازار (QAC) از جمله کلرید بنزالکونیوم را در برابر ویروس SARS-CoV-2 ارزیابی کنند.

آنها 0.2 درصد کلرید بنزالکونیوم و سه QAC دیگر را که به عنوان ضد عفونی کننده های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند ، آزمایش کردند ، از جمله Cavicide (یک ضد عفونی کننده بیمارستانی که در هند نیز استفاده می شود) ، ضد عفونی کننده کواترنر (Quick Mens Range) (ضد عفونی کننده ای که بیشتر برای ظروف و سطوح تماس با مواد غذایی استفاده می شود) و مایعات استخراج شده از دستمال مرطوب کننده دست مبتنی بر کلرید بنزالکونیوم.

کلرید بنزالکونیوم و QAC در مقابل کووید -19

محققان از روش آزمون تعلیق برای مطالعه خود استفاده کردند. در یک تست تعلیق ، ضد عفونی کننده مورد آزمایش مستقیماً در حالت تعلیق به میکروب ها اضافه می شود تا از جو به هیچ وجه بر روند تأثیر نگذارد. معمولاً ، یک آزمایش تعلیق همچنین زمان لازم برای از بین بردن کامل میکروب ها توسط یک ماده ضدعفونی کننده را ارزیابی می کند و به محض اتمام محدودیت زمان ، یک ماده ضدعفونی کننده به نمونه اضافه می شود.

سپس باقیمانده میکروب ها مورد ارزیابی قرار می گیرد تا میزان ضد عفونی کننده در آن بازه زمانی ارزیابی شود.

محققان پس از انجام چنین آزمایش تعلیقی دریافتند که از هر چهار ضد عفونی کننده سه مورد در طی 15 ثانیه پس از تماس به طور م Sثر SARS-CoV-2 را خنثی می کنند. تنها ترکیبی که کار نکرد ، Clean Quick بود ، سورفاکتانت تماس با غذا که تا حد زیادی در آشپزخانه ها استفاده می شود.

محققان علاوه بر این بررسی کردند که آیا رقت QAC های موثر بر اثر آنها به هیچ وجه تأثیرگذار است یا خیر و دریافتند که این محلول هنوز SARS-CoV-2 را در همان پارامترها غیرفعال می کند.

بنابراین ، محققان نتیجه گرفتند که نه تنها QAC های تجاری ، به ویژه کلرید بنزالکونیوم ، در از بین بردن SARS-CoV-2 موثر هستند ، بلکه تأثیر آنها نیز بسیار سریع است. به اعتقاد آنها ، این امر باعث می شود استفاده از ضد عفونی کننده های ضد الکل دست که دارای پایه کلرید بنزالکونیوم هستند ، در بهداشت شخصی و همچنین تنظیمات بیمارستان به همان اندازه موثر و مفید باشد.

محققان پیشنهاد می کنند که این گزینه های بیشتری را برای انتخاب در اختیار کاربران قرار می دهد.

ضد عفونی کننده های ضد کلسیم بنزالکونیوم کلرید بدون الکل نیز به راحتی در بازار هند موجود است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد نحوه تولید ضد عفونی کننده دست در خانه بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.